Carina:-) skriver:
Mega forskel
Og der skal være forskel på dem der kan og ikke kan.
For selvfølgelig skal man ikke straffes fordi man ikke kan.
Og ja det er en anden diskution men vi er ikke uenige 
Jeg tror heller ikke, vi er vildt uenige.
Problemet er bare, at der netop er mange syge, der bliver parkeret på kontanthjælp, og det bliver desværre tit nævnt i forhold til disse mennesker, at "det skal kunne betale sig at arbejde"
I forbindelse med reformen af fleksjob og førtidspension, blev der f.eks. også talt om, at det "ikke var rimeligt i forhold til den kasseassistent, der arbejdede 37 timer i ugen" - altså at nogle fleksjobbere fik fuld løn (efter den gamle ordning) eller flekslønstilskud, så den samlede indkomst f.eks. blev højere end kasseassistentens. Men jeg tror, at de fleste fleksjobbere og førtidspensionister hellere ville bytte med en kasseassistent, der ingen skavanker har.
I forhold til tilskud til enlige, så er jeg heller ikke tilhænger af at udnytte systemet til det yderste og spekulere i, hvilke tilskud man kan få. Jeg synes lige, det er at stramme den, hvis kærestepar flytter fra hinanden udelukkende for at den ene kan få tilskud. Jeg ved godt, det ikke er ulovligt, men måske lidt umoralsk.
Personligt ville jeg hellere klare mig for lidt mindre og så vide, at jeg ikke udnyttede systemet.
Men i forhold til TS, så forstår jeg ikke, at hun går op i, om der er tilskud, hun kan få. Hun og hendes kæreste er begge i arbejde. Der er trods alt mange, der ikke lige kan købe hus eller tage på ferie.
Det er mere i forhold til de reelt enlige - jeg køber ikke helt den der med, at de altid "får i hoved og røv". Nogle af mine veninder er "tidligere " enlige mødre, og det har været stramt for dem økonomisk. Men vi er heller ikke helt unge, så tilskuddene var nok anderledes dengang.