Tommelise skriver:
Jeg synes, en tråd som denne er rigtig interessant, og at begge parter måske kan få nedbrudt nogle fordomme.
Men jeg synes, det er lidt ærgerligt, at man ikke kan få svar på et spørgsmål som ovennævnte:
Er man som JV parat til at lade sit barn dø, hvis barnet kommer i en situation, hvor det ikke kan overleve uden blodtransfusion ?
Hvis mine børn kom i en ulykke eller anden kritisk situation, ville spørgsmålet om blod og behandling ikke overraske os.
Vi har på forhånd udfyldt blodkort til begge børn og også os selv som forældre, som fortæller i detaljer hvad vi ønsker og ikke ønsker i forbindelse med behandling af blod i tilfælde af ulykke. Der er så mange bedre alternativer end blod idag. Blod er ikke lig med at man overlever. Der kan findes mange artikler der understøtter dette, som også er nævnt tidligere i tråden.
Vi står fast på, også i en situation hvor vores barn er i en ulykke, at vi ikke vil modtage blod og dette gælder også vores børn. Vi ønsker den bedst tænkelige behandling for vores børn, men vi ønsker ikke blod. Disse to ting harmonerer faktisk fint sammen, da blod ikke er den bedste behandlingsform der tilbydes længere.
Så dit eksempel med at lade et barn dø fordi det ikke må modtage blod vil jeg ikke mene er gangbar længere, da der idag findes mange behandlingsmuligheder - selv i de mest pressede situationer.
Anmeld
Citér