Jehova????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2017

Abracadabra

K&S skriver:

Ved du, hvad der sker efterfølgende, når barnet er færdigbehandlet. Får forældrene så forældremyndigheden igen? For det synes jeg jo på ingen måde, de fortjener. 

Ja, forældrene får selvfølgelig forældremyndigheden tilbage. Alternativet er meget, MEGET værre med et rakkerliv mellem plejeforældre og børnehjem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2017

Abracadabra

Hck skriver:

Det vil sige at i har bemyndigelse til at, i meget akutte situationer, at gå ind og lave en "straks" overtagelse af forældremyndigheden uden noget papir nusseri først ?. 

Og hvad med hensyn til knoglemarvstransfusion  må man som forældre godt sige nej til at barnet for sådan en, hvis i vurdere at barnet vil have væsentligt højere chance for at overleve hvis det fik det ?.

Jeg har ikke selv stået i situationen, men det burde være en akut beslutning uden papirnusseri. 

Derudover vil jeg langt hellere modtage en 'næse' for at have reddet et barns liv end at have et barns liv på samvittigheden.

Anmeld Citér

23. november 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Jeg har ikke selv stået i situationen, men jeg har hørt om forældre, der var lettede over, at andre påtvang dem det rigtige valg.

Min morbror har som børnelæge på et sygehus stået i situationen adskillige gange. Han har aldrig oplevet forældre klage eller bebrejde de ansvarlige, kun lettede forældre. Uhyggeligt, at de ikke selv er i stand til at træffe det rette valg i en sådan situation. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Min morbror har som børnelæge på et sygehus stået i situationen adskillige gange. Han har aldrig oplevet forældre klage eller bebrejde de ansvarlige, kun lettede forældre. Uhyggeligt, at de ikke selv er i stand til at træffe det rette valg i en sådan situation. 

Hvor synes jeg bare det er forfærdelig at forældre ikke tør, og ja det er sådan jeg ser det, at de virkelig ikke tør at "give" deres børn blod hvis det er det de har brug for..

Jeg synes det er fantastisk at hospitaler går ind og tager beslutningen hvis det virkelig er nødvendigt, at forældre så selv er glade for det bagefter viser jo også bare at det er det rigtige valg at lægerne tager, hold kæft jeg ville have dårlig samvittighed i sådan en situation som forældre.....

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jep. Han hørte også ret meget for det fra kammeraterne, men på en kærlig/drillende måde  

Det kunne jeg forestille mig hihi

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Min mands første kæreste var jehova og de dyrkede sex. Hendes familie fandt så ud af det og det gav en frygtelig ballade, både fordi han ikke er vidne og gisp den eneste brune fyr i byen 

Forældrene slog dem op og hun rejste på (årh ordet er helt væk) i Sverige.  For god ordens skyld vilje sige hun ikke var vidne endnu, men igang med at studere og lærer om hun  ville være vidne. 

Hun var knust over min mand og hendes forhold gik i stykker og et år efter hendes Sverige tur blev hun døbt, det for mig lidt (selvom jeg ikke ved det eller var der) til at føle hun ikke helt havde et valg.. 

Ja det er sådan at jeg som ung pige og dreng for den sags skyld, ville føle mig virkelig tvunget/presset ud i noget hvor jeg egentlig ikke kunne sige fra..

For mig at læse lyder det ikke til at det helt var det hun ville med hendes liv. trist...

Anmeld Citér

23. november 2017

lineog4

Anonym skriver:

Hvor synes jeg bare det er forfærdelig at forældre ikke tør, og ja det er sådan jeg ser det, at de virkelig ikke tør at "give" deres børn blod hvis det er det de har brug for..

Jeg synes det er fantastisk at hospitaler går ind og tager beslutningen hvis det virkelig er nødvendigt, at forældre så selv er glade for det bagefter viser jo også bare at det er det rigtige valg at lægerne tager, hold kæft jeg ville have dårlig samvittighed i sådan en situation som forældre.....

skal lige med det samme skrive jeg ikke er medlem af Jehova og aldrig vil blive det - der til er jeg alt for undrende og ville aldrig kunne tro på en enkelt sandhed.

Men jeg tænker i regnestykket, der mangler der at forældrene jo tror de gør det bedste for deres barn, for det bedste er ikke her på jord men når armageddon kommer og pladserne i himlen og på den genopståede jord tildeles. Det kan være barnet fik kort tid på jorden, men tilgengæld får det evigheden her fordi dets forældre (som er døbt og det er barnet ikke) holder sig på den rette vej og dermed tager barnet med. Derfor vil man som forælder der tror på evigheden tildeles de rettro have endnu mere dårlig samvittighed ved at frarøve den evighed for sine børn. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

skal lige med det samme skrive jeg ikke er medlem af Jehova og aldrig vil blive det - der til er jeg alt for undrende og ville aldrig kunne tro på en enkelt sandhed.

Men jeg tænker i regnestykket, der mangler der at forældrene jo tror de gør det bedste for deres barn, for det bedste er ikke her på jord men når armageddon kommer og pladserne i himlen og på den genopståede jord tildeles. Det kan være barnet fik kort tid på jorden, men tilgengæld får det evigheden her fordi dets forældre (som er døbt og det er barnet ikke) holder sig på den rette vej og dermed tager barnet med. Derfor vil man som forælder der tror på evigheden tildeles de rettro have endnu mere dårlig samvittighed ved at frarøve den evighed for sine børn. 

Jeg kan godt forstå hvad du mener, selvfølgelig gør alle forældre det bedste for deres børn eller det håber jeg da.

Men jeg er glad for at vores system gør så alle får den HOSPITALERNE mener er den bedste behandling, så er jeg faktisk lidt ligeglad med hvad gud og alle de andre siger det er min mening

Anmeld Citér

24. november 2017

Anonym trådstarter

25. november 2017

Anonym trådstarter

Nå men jeg vil lige gå tilbage til hvor denne tråd startede. haha

Er der nogen af jer som er Jehovas vidner som har prøvet hvor nogen holdte børnefest/fest for børn hvad man lige vil kalde det??

Håber nogen af jer har lyst til at svare??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.