Anonym skriver:
Der er ingen hemligheder i det her. Jeg fortalte social rådgiveren præcis hvad jeg har skrevet i starten. Jeg har Google talrige indlæg om senabort og afslag. Og tænkte at med de afslag folk havde fået, som eller var meget bedre grund end mine, ville jeg aldrig få lov. Jeg sagde også til samtalen t jeg ikke ville tage til Sverige hvis de sagde nej. Jeg spurgte hvordan det kunne være jeg fik er ja or hun hentydede til min sociale situation at jeg måske blev alene, havde to børn og min økonomi. Jeg tjener omkring 40.000kr om mdr. Og min kæreste der dobbelte. Så det undrer også mig. Nu kæmper jeg også med følelsen af at føle mig uduelig da 3 mennesker kan votere og blive enige om at en abort er det bedste.
Jeg har beskyttet mig og kom for sent til lægen da jeg slet ikke havde mistanke til graviditet pga korrekt brug af minipiller. Og nu føler jeg at jeg står med lort til halsen. Jeg kan vælge at ufrivilligt gøre min kæreste til far og se hvordan det går. Men hvor sjov en en følsom tid som gravid hvis man bliver forladt? Jeg skal også have overskud til mine andre to børn.
På den anden side er jeg panisk angst for at tage den pille og skulle igennem en fødsel og der kommer et foster ud som er i 15 uge. Det ligner jo et lille menneske. Min kæreste er meget berørt af der her, men synes stadig det er den vej vi skal gå. Jeg er bange for at når han ser hvad det er vi skal igennem og når han ser det lille foster, så går det op for ham hvad der er sket. Men så er det bare for sent. Jeg er bange for at hans oplevelser med ikke at kunne være far for sin nu store datter, der var massiv modstand fra morens side da hun var lille, gør at han tænker han ikke egner sig til far. Fordi han ville blive en god far og han har gode værdier, bortset fra lige der her.
Vi kigger jo på lejlighed sammen og han snakker om at giftes, men når man vil alt det, burde man så ikke kunne overskue der her?
Det gør mig også ked af at min sidste graviditet i mit liv skal afsluttes i uge 15 pga den her situation. Situationen er helt uholdbar på alle måder.
Men hvad med dig - ja der er en chance for din kæreste vil fortryde for sent, men hvad med dig, kan du med bare en lille form for ro i sindet fortælle dig selv og dine følelser, at det er det rigtige valg? Kan du sige med en hvis form for sikkerhed, at jeg jeg kan klare at føde det her foster for det er rigtigt, at jeg ikke kan klare at være alene hverken følelsesmæssigt eller økonomisk med 3 børn?
Kan du forestille dig, at livet går videre med fælles boligkøb, rejser, familie med papfar, mor og to børn og I så en sjælden gang sender en lille vemodig tanke til det barn der kunne have været, men ellers levet jeres dages ende?
Jeg kunne blive ved at finde på spørgsmål, og jeg håber nogle på din vej har stillet dig dem og givet dig tid til at besvare dem. Ikke fordi jeg synes senabort er forkert, men fordi jeg synes den er forkert hvis ikke forældrene (begge to) er næsten 100% sikre på det er det rigtige valg. Og at begge forældre når det handler om en ikke ønsket graviditet kan se det som et foster og ikke som et barn - det er noget helt andet hvis historien var fx et meget hjertesygt foster så ville jeg anbefale at tage kontakt til landsforeningen ved spædbarnsdød, tale om bisættelse/begravelse, finde et tæppe, en bamse hvad ved jeg, men med dig handler det jo om, hvorvidt du er der hvor du kan se det som et uønsket foster som aldrig skulle være et barn. Jeg håber virkelig du har tænkt det grundigt igennem, har talt med professionelle og også har fået gode råd til hvordan livet kunne arte sig hvis du ikke valgte en abort.