Anonym skriver:
Til alle jer, der selv har været elskerinder uden så mange kvaler:
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan I ville føle, hvis jeres mand var jer utro nu. Ville I så synes, det var fair game fra elskerindens side? Kun klandre jeres mand?
Bare nysgerrig.
Ja.
Som jeg skrev tidligere, er det min mands - og kun hans - valg, hvis han vælge at bryde de løfter han har givet mig. Så ja, hvis en kvinde var sammen med min mand, ville jeg synes det var 'fair game' fra hendes side. Jeg går da udfra at hun ikke gør det med en intention om at såre mig, men fordi hun møder en sjov, flot og spændende fyr (hvilket jeg slet ikke ville klandre hende for at synes
). At det så potentielt har konsekvenser for mit og min mands forhold er da hverken hendes problem eller hovedpine. Det er min mands og mit problem, som vi sammen må løse hvis vi ønsker dette.
Hvis han har lovet mig at komme hjem, men istedet tager til fodbold med vennerne, så ville jeg også blive sur på ham, men ikke de venner der inviterede ham til fodbold. Hvorfor skulle stå til ansvar for de aftaler jeg har lavet med min mand, som de ikke engang kender til.
Jeg synes ikke man som enkeltperson kan tage ansvaret for ALLE andre personers lykke og potentielle ulykke over ens egne handlinger. Selvfølgelig går jeg også igennem livet med håbet om at være et ordentligt menneske, og ikke at såre andre, men jeg synes også der er grænser for, hvor meget man skal tage på egne skuldre. Man kan heller ikke (som også er debatteret herinde mange gange) undlade fx at poste en graviditet på Facebook, fordi der muligvis sidder en bekendt i fertilitetsbehandling, som bliver såret over dette.
Jeg synes generelt det er dårlig stil at have en længerevarende affære, særligt hvis man har en klar aftale med sin partner om ikke at være sammen med andre. Og jeg kan sagtens forstå, hvis begge parter får dårlig samvittighed. Synes bare, at det er den der er i det faste forhold, der har ansvaret for, at sådan en situation ikke opstår.