Hvem skal/var med til din fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2016

xStinepigen

Miti's mama skriver:

Havde en interessant diskussion med en amerikansk veninde den anden dag. Hun snakkede om at det var normalt at have både mor og partner med til fødsel i USA. Men herhjemme er det, så vidt jeg ved, ikke tilladt at have mere end en person med til fødsel? Hvem tog/tager du med til din fødsel??

Havde kæresten og min mor med ) Ville ikke have været foruden min mor, kæresten var ret fjern . Ved ikke om der som sådan er regler for hvem man må have med, min veninde havde både sin kæreste, mor og svigermor med . og fædrene, men ved ikke om de var med inde på selve fødestuen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

Mynewlife

Min mand og veninde Det var rigtig dejligt, at have en kvinde med der havde født før, som vidste hvor hun skulle trykke + hun tog billeder. Succes der skal gentages!  

Næste gang bliver det forhåbentlig, bare derhjemme.

Anmeld Citér

29. november 2016

Disa

Jeg havde min kæreste og min mor med til fødslen, jeg følte mig svigtet af jordemoder og den studerende, mega dårlig kommunikation, men der var det fedt at have min mor med for hun kunne se når jeg blev frustreret og havde brug for svar, så jeg vil rigtig gerne have hende med igen hvis det kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

29. november 2016

nielsen80

Jeg har haft min partner( mine børns far) med til begge fødsler. Dels fordi jeg synes, det er en intim ting, og dels fordi jeg ikke lige har et sådan forhold til f.eks. min mor, at jeg kunne forstille mig hende der. Hun ville blive en irritation mere end en hjælp

Har altid sagt, at jeg ikke forstår behovet for at have flere med til fødsel, men nu her efter 2, kan jeg måske godt se fordelen i det - specielt hvis tingene ikke går helt som planlagt. I mit tilfælde endte første fødsel i akut KS under fuld narkose, hvilket betød, at jeg lå et par timer selv på opvågning, inden jeg var forenet med mit barn og partner( han var selvfølgelig sammen med vores barn, og gav hud til hud kontakt m.m.) I de timer ville en støtte til egoistiske mig faktisk have været rart. Ligeledes til anden fødsel, der fik jeg en lidt kompliceret 2 grads bristning, som tog 2 timer at sy. Min pige kommer umiddelbart op til mig efter fødsel, men har en BP som er lidt afvigende, og skal derfor indlægges til observation på neontal. Min partner tager med baby, og jeg ligger alene i 2 timer og bliver syet sammen. IGEN ville en ekstra person have været guld værd. Man føler sig ret alene der.

Så min konklusion - er glad for det kun var min partner til selve fødselsforløbet, men til efterspillet ville jeg faktisk gerne have kunne trække på en mere.

Anmeld Citér

29. november 2016

Zelinasmor

Miti's mama skriver:

Havde en interessant diskussion med en amerikansk veninde den anden dag. Hun snakkede om at det var normalt at have både mor og partner med til fødsel i USA. Men herhjemme er det, så vidt jeg ved, ikke tilladt at have mere end en person med til fødsel? Hvem tog/tager du med til din fødsel??

Min første fødsel var både min mor og partner med. Men efter 25 timer endte det i akut kejsersnit. Og når man får kejsersnit må der kun være en person med derinde. Så det blev min partner og min mor ventede udenfor. 

Anmeld Citér

29. november 2016

MomInTheMaking

Soonmom skriver:

De anbefaler så få så muligt,  da rummene ikke er så store og det jo ikke er nogen biografforestilling .  Jeg forstår virkelig ikke dem der er mere end sin partner med,  man inviterer jo heller ikke mor eller svigermor med til undfangelsen

og jeg forstår virkelig ikke folk der udtaler sig som dig, at man ikke kan  forstå at vi alle er forskellige mennesker med forskellige behov og at det helt enkelt er derfor at andre mennesker kan finde det dejligt at have flere end sin partner med.

Jeg har en veninde der ville føde alene, det ville jeg ALDRIG selv kunne drømme om, men jeg forstår fint at det var det hun havde det bedst med.

Anmeld Citér

29. november 2016

MomInTheMaking

Miti's mama skriver:

Jeg har ikke stemt, da jeg havde min mand med og min veninde/surrogatmor med. Hvis jeg skal føde igen, vil jeg have de samme med igen, for det var et helt perfekt team.

Anmeld Citér

29. november 2016

san

Min mand, havde glædet mig til at vi to skulle have denne oplevelse sammen, den vil jeg ikke dele med andre end min mand  og det var fantastisk...

Anmeld Citér

30. november 2016

CC79

Manden til mit barn og ingen anden da det er noget mellem os og ikke andre. Jeg kan forstå hvis man ik har en partner at man tar en anden nær person med men altså det ville distrahere mig med andre end min partner for jeg ved han kan håndtere fødelsforløbet og vi er et hold. En anden person ville havne helt på sidelinjen af den oplevelse og ville ikke bryde mig om at min mor fx skulle overvære min fødsel. Det bliver for privat alligevel. Så ville føde alene hvis min mand ikke kunne være der. Det har min mor også gjort alle de 4 gange hun fødte børn. Mændene deltog aldrig af forskellige årsager.

Anmeld Citér

1. december 2016

Clisolka

Til begge mine fødsler var min kæreste med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.