Hvem skal/var med til din fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2016

Katia Juul Skovgaard

Jeg havde min mand og en tæt veninde med. Jeg ville ikke ha' været hende foruden. Fødslen tog 34 timer og de var gode til at overlappe hinanden, manden syntes ikke det var vildt skægt at jeg havde så ondt så han havde brug for luft et par gange
Jeg havde snakket med min veninde om forventningerne inden, det var ikke et live freak show hun skulle til, hun skulle hjælpe os.

På eget initiativ havde hun set fødsler på Youtube og hun deltog til sidste del af forældreaften på Herlev som omhandlede fødsel.

I pressefasen måtte jeg have hjælp til at holde mine ben, så manden fik det ene og hun det andet
Hun stod med kameraet og fik nogle gode billeder undervejs
Hun hylede mere end sønnen da han kom ud, så manden trøstede hende og jeg trøstede sønnen 

Nu venter vi os igen og jeg er lidt i tvivl. Manden er "ligeglad", han siger jeg må bestemme. Vi syntes begge det var en god oplevelse med en ekstra med, men nu er vi jo anden gangs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2016

2721

Miti's mama skriver:

Havde en interessant diskussion med en amerikansk veninde den anden dag. Hun snakkede om at det var normalt at have både mor og partner med til fødsel i USA. Men herhjemme er det, så vidt jeg ved, ikke tilladt at have mere end en person med til fødsel? Hvem tog/tager du med til din fødsel??

Du må gerne have flere med til fødslen. 1 gang havde jeg min kæreste og veninde med. 2 gang foregik hjemme, der var min kæreste,  min veninde og min søn. Nu her 3 gang er det så kæreste, veninde, søn og datter 

Anmeld Citér

1. december 2016

B&J

Min mand og min mor 

Anmeld Citér

2. december 2016

Linkaa

Miti's mama skriver:

Havde en interessant diskussion med en amerikansk veninde den anden dag. Hun snakkede om at det var normalt at have både mor og partner med til fødsel i USA. Men herhjemme er det, så vidt jeg ved, ikke tilladt at have mere end en person med til fødsel? Hvem tog/tager du med til din fødsel??

Tror ikke der er decideret regler for hvem man må have med. Ved min første havde jegvkun min mor med (faren var ikke rigtig i spil) og ved nr 2 havde jeg min mand med. Skal føde lige om 5 uger, og der skal jeg kun have min mand hos mig om den jm de sender til min hjemmefødsel

Min svigerinde har 2/3 gange haft min mor (hendes svigermor) og så hendes mand. 

Personligt er jeg ikke til at have andre med, men hører tit at veninder/kusiner osv er med.

Anmeld Citér

6. december 2016

Lul85

HPH skriver:

Ville faren til børnene ikke med?

Han havde på intet tidspunkt udtrykt behov for at skulle deltage i fødslen,... tværtimod.

Der er også stor forskel på mænds og kvinders psyke..kvinder koncentrere sig om processen frem mod målet, hvorimod mænd er problemløsere...

At mænd er problemløsere kan i en fødselssituation give unødig stress for ham, idet han ikke kan aflede evt. fødselssmerter eller skabe kontrol over situationen. Det kræver virkelig sin mand at acceptere at han intet kan gøre andet end at følge processen.

Anmeld Citér

6. december 2016

FrøMor

Miti's mama skriver:

Jeg har min partner med og så spørger jeg min mor om hun vil med. Ikke fordi jeg ikke kan klare det uden hende, men fordi det er rart for mig at have den ekstra støtte samt en der har været igennem det før. 

Anmeld Citér

6. december 2016

HPH

Lul85 skriver:

Han havde på intet tidspunkt udtrykt behov for at skulle deltage i fødslen,... tværtimod.

Der er også stor forskel på mænds og kvinders psyke..kvinder koncentrere sig om processen frem mod målet, hvorimod mænd er problemløsere...

At mænd er problemløsere kan i en fødselssituation give unødig stress for ham, idet han ikke kan aflede evt. fødselssmerter eller skabe kontrol over situationen. Det kræver virkelig sin mand at acceptere at han intet kan gøre andet end at følge processen.

Okay, sådan har jeg aldrig tænkt det.

ved det var svært for min kæreste, men stadig den største oplevelse i hans liv.

Anmeld Citér

6. december 2016

Mortil2drenge<3

Miti's mama skriver:

Jeg havde både min mand og  mor med og de fik begge lov at sove der imens fødslen var igang lå i veer i 28 timer 

Anmeld Citér

7. december 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lul85 skriver:

Det er meget kategoriske og generaliserende udsagn om mænd. Det er muligt, det kræver sin mand at acceptere sin rolle under fødslen, men det lever størstedelen af dem dog op til i vores del af verden, og det kræver på den anden side også sin kvinde at føde, så at dele udfordringer og krav - og oplevelsen! - virker meget naturligt. At holde i hånden, massere, komme med vand og holde en klud på panden er da også involverende og ikke blot at følge processen. 

Jeg studser nok lidt over, at netop du, der IKKE har haft din mand til stede, kommer med så sikre betragtninger over "komplikationerne", når "problemløserne" er med til fødsler. Jeg tager dog samtidig hatten af for, at du rummede og accepterede hans modvilje - jeg ville have været knust og vred over at skulle undvære at dele mine ubetinget største oplevelser i livet med min mand, og jeg er bange for, jeg ikke ville opfatte det som spor mandigt, hvis han ikke ville være der. 

- Og så tænker jeg, at enhver, der er partner med en lystfisker eller en jæger, kender til mænd, som i dén grad kan fordybe sig i processen, uden at målet bliver indfriet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.