Hvem skal/var med til din fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Soonmom skriver:

De anbefaler så få så muligt,  da rummene ikke er så store og det jo ikke er nogen biografforestilling .  Jeg forstår virkelig ikke dem der er mere end sin partner med,  man inviterer jo heller ikke mor eller svigermor med til undfangelsen

Rummene ikke er så store? der hvor jeg fødte var der da rigelig med plads. Blev selv overrasket over hvor stort det var  

man kan da ikke samligne en fødsel med når man har sex? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

Kløver

MummiT skriver:

Jeg havde min mor og min datters far med. Det var fantastisk at min mor var der til at støtte os begge og hjælpe ham med at forstå forløbet da det pludselig skulle gå stærkt.

Kun min mand alle 4 gange  

Anmeld Citér

28. november 2016

Soonmom

Saphiira skriver:

Rummene ikke er så store? der hvor jeg fødte var der da rigelig med plads. Blev selv overrasket over hvor stort det var  

man kan da ikke samligne en fødsel med når man har sex? 

Det var hvad vi fik at vide på ouh,  og så store er rummene heller ikke,  når jordmoder osv skal kunne komme til.. 

Jeg synes self.  Ikke man kan direkte sammenligne sex med en fødsel og dog.  Far og mor har lavet baby,  og far og mor hjælper baby til verden.  Jeg forstår ikke at man har lyst til at være tv for en masse mennesker.  Hvis jeg ikke havde min kæreste og var alene om det kunne jeg sagtens finde på at tage min mor med,  men det er noget andet,  hvis jeg har min kæreste er det self.  Ham jeg har med.  Det er vores barn og vores private øjeblik.  Min kæreste kender mig også godt nok til at se hvornår jeg er presset eller andet -  det går jeg da ud fra er gældende for alle at man kender hinanden godt før man får børn sammen,  så kan ikke se hvad min mor skulle som min kæreste ikke ville kunne 

Anmeld Citér

28. november 2016

Mo9ca

Miti's mama skriver:

Havde en interessant diskussion med en amerikansk veninde den anden dag. Hun snakkede om at det var normalt at have både mor og partner med til fødsel i USA. Men herhjemme er det, så vidt jeg ved, ikke tilladt at have mere end en person med til fødsel? Hvem tog/tager du med til din fødsel??

Jeg har ikke stemt på noget, da jeg har haft min kæreste og søster med ved både 1. og 2. fødsel, og her med nr. 3 som jeg har termin med til januar, skal de også være med til.

Det er kun hvis man skal have kejsersnit at man kun må have en med, og ingen hvis man skal i narkose.

Anmeld Citér

28. november 2016

Fremad

Miti's mama skriver:

Havde en interessant diskussion med en amerikansk veninde den anden dag. Hun snakkede om at det var normalt at have både mor og partner med til fødsel i USA. Men herhjemme er det, så vidt jeg ved, ikke tilladt at have mere end en person med til fødsel? Hvem tog/tager du med til din fødsel??

Jeg havde min mor og en kammerat med.... velkommen til helved.... (tak til min mor og hendes psykotiske mand for at ødelægge min fødsel og efterfølgende tid på sygehus og hjemme)

Svaret er jo du kan godt mange steder have flere med... 

Andet barn havde jeg min partner med, og folk blev bedst om at respektere jeg ikke ønskede andre hverken imens eller efter medmindre andet blev meldt ud 

Anmeld Citér

28. november 2016

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Miti's mama skriver:

Da min ældste datter blev født i 2009 var min mand og mor tilstede.

Da min yngste datter blev født i 2012 var min mand, min mor og min lillesøster tilstede.

Jeg var med dengang min yngste søster blev født i 1995, derudover var min far og moster der.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

28. november 2016

Miti's mama

Wow... jeg fik min datter i usa og havde af geografiske årsager kun min mand med. Anden gang jeg nu skal føde må jeg kun tage en med da det er en lille klinik. Jeg er overrasket over hvor mange der har andre end partner med, men hvor er det fedt det kan lade sig gøre. Tak for alle svarene de damer 

Anmeld Citér

29. november 2016

HPH

Lul85 skriver:

Ved første fødsel havde jeg min mor og søster med.

Ved anden og trejde fødsel havde jeg min mor med

Ville faren til børnene ikke med?

Anmeld Citér

29. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det er helt korrekt at der er en kulturforskel mellem DK og USA (ogsåkr på det område. Mange af mine amerikanske veninder har et helt hold med - måske begge forældre, manden, og en svigermor eller veninde(r). Her hjemme er det trods alt stadig mest brugt at det alene er manden - men du må gøre hvad du lyster.

For mig er det en meget privat oplevelse, og jeg har kun lyst til at det skal være for min mand og jeg - også ved eventuelt kommende fødsler. Jeg har et super tæt forhold til min familie, men der går for meget "show" i den for mig, hvis vi tropper op i flok. Min søster har det omvendt og ville gerne mig med til hendes søns fødsel, hvilket var en fantastisk oplevelse! 

Anmeld Citér

29. november 2016

Moar2011

min mand (eks nu) og min mor bedste oplevelse og vil ikke have været min mor foruden, da knægten kom 7uger for tidligt. så have min mor overblikket, hvis man kan sige det sådan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.