Dårlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Det er jo dejligt for jer.

Men forklar mig lige, hvordan man ene kvinde tilgodeser en baby på 10 mdr sammen med 3-4 andre børn på knapt 3? Eller omvendt: Hvordan tilgodeser man en knapt 3 årig sammen med 3-4 børn omkring 1 års alderen? 

Selve systemet er svært. Derfor hellere en god vuggestue. 

Tja jeg har så hørt om vuggestuer hvor de står 1-2 pædagoger til 10-17 børn, en jeg kender som er pædagog har oplevet det i flere inst. Det er jo ikke et bedre scenarie  

til TS 

dagplejemor burde ha sagt hvis det gav problem, mange dagplejere har et senest tidspunkt, hos vores er det kl 9 men når hun har sagt ok er det svært at sende aben videre bagefter, har jeg prøvet med en hvor vi havde lægetid og skulle aflevere bagefter i legestue, hun skrev jeg skulle hente lige inden normal hentetid, og da jeg kom var det et problem da det åbenbart havde været for meget. Jeg valgte ikke at sige eller gøre noget og har ikke været et problem. Dp kan også have en dårlig dag og blive frustreret men inden for rimelighedens grænser. Ellers så sig tingene ærligt håber det hele løser sig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes ikke, at du har gjort noget galt.. Der er et eller andet i kommunikationen, som da er gået helt galt fra hendes side af.

Det er meget uprofessionelt af hende... Og jeg synes ikke, at du som sådan skylder en undskyldning, men måske burde I snakke om det? Det kan jo være, at hun har haft en dårlig dag (selvom det ikke retfærdiggør det)

Anmeld Citér

16. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Abracadabra skriver:

Det er jo dejligt for jer.

Men forklar mig lige, hvordan man ene kvinde tilgodeser en baby på 10 mdr sammen med 3-4 andre børn på knapt 3? Eller omvendt: Hvordan tilgodeser man en knapt 3 årig sammen med 3-4 børn omkring 1 års alderen? 

Selve systemet er svært. Derfor hellere en god vuggestue. 

Så mange børn er der jo ikke i en kommunal dagpleje. 

Der er 3 børn, og kan evt. Være et 4. Barn i gæstedagpleje en gang i mellem. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Tullemoar

Så mange børn er der jo ikke i en kommunal dagpleje. 

Der er 3 børn, og kan evt. Være et 4. Barn i gæstedagpleje en gang i mellem. 

Her er de 4 og så kan have det 5. barn i gæstedagpleje, så det er vist forskelligt... 

Men ser det overhovedet ikke som et problem. De har jo lige så mange børn pr. pædagog i en VS.. Så kan ikke se forskellen  

Anmeld Citér

16. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Saphiira skriver:

Her er de 4 og så kan have det 5. barn i gæstedagpleje, så det er vist forskelligt... 

Men ser det overhovedet ikke som et problem. De har jo lige så mange børn pr. pædagog i en VS.. Så kan ikke se forskellen  

Så er vi da godt nok priviligeret! Hos os har hun to drenge på 1 år og 8 måneder og en pige på 9 måneder. Hun har fint tid til dem alle, og super meget overskud.

i et halvt år var de faktisk kun de to drenge i dagplejen.

Jeg har aldrig haft oplevelsen af, at hun ikke havde fuld kontrol over situationen. En sjælden gang i mellem kommer der også en pige på knap 2 år i gæstedagpleje, og det fungerer stadig så fint.

Vi har aldrig oplevet, at hun har haft flere børn end dét. Føler mig godt nok heldig nu

Anmeld Citér

16. juni 2016

Tullemoar

EBK skriver:

Så er vi da godt nok priviligeret! Hos os har hun to drenge på 1 år og 8 måneder og en pige på 9 måneder. Hun har fint tid til dem alle, og super meget overskud.

i et halvt år var de faktisk kun de to drenge i dagplejen.

Jeg har aldrig haft oplevelsen af, at hun ikke havde fuld kontrol over situationen. En sjælden gang i mellem kommer der også en pige på knap 2 år i gæstedagpleje, og det fungerer stadig så fint.

Vi har aldrig oplevet, at hun har haft flere børn end dét. Føler mig godt nok heldig nu

Ja det er I Jeg synes nu heller ikke, at det virker som et problem, at det er 4.... I min kommune (ved ikke om det er standard?) går det meget op, hvordan alderen er på de forskellige børn...

Fx. vil de ikke have, at der er 2-3 børn med ca. samme alder, hvis det er under et år eller lidt over et år, da de jo ofte har brug for mere hjælp... Så de vil gerne have, at alderen er spredt lidt ud

Men jeg ser det overhovedet ikke som et problem. Vi havde så heller ikke mulighed for VS, men ville ikke vælge det alligevel.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Bebsernesmor

Jeg ved ikke om vuggestue er bedre end dagpleje. Det er sikkert forskelligt hvad man foretrækker og heldigvis er vi ikke ens. For mig handler det om at finde et sted hvor mine børn trives og er trygge, så er jeg ligeglad om det hedder vuggestue eller dagpleje. 

Min søn er eneste dreng i dp. Der er 3 piger udover ham, hvilket jeg også synes er lidt sjovt sammensat. Han gik alene og spillede bold i går  

Til morgen var stemningen lidt flad, ikke noget hyggesnak eller andet small talk. Jeg har vist noget at tænke igennem kan jeg se  

Anmeld Citér

16. juni 2016

Tullemoar

Bebsernesmor skriver:

Jeg ved ikke om vuggestue er bedre end dagpleje. Det er sikkert forskelligt hvad man foretrækker og heldigvis er vi ikke ens. For mig handler det om at finde et sted hvor mine børn trives og er trygge, så er jeg ligeglad om det hedder vuggestue eller dagpleje. 

Min søn er eneste dreng i dp. Der er 3 piger udover ham, hvilket jeg også synes er lidt sjovt sammensat. Han gik alene og spillede bold i går  

Til morgen var stemningen lidt flad, ikke noget hyggesnak eller andet small talk. Jeg har vist noget at tænke igennem kan jeg se  

enig. Det er jo meget forskelligt, hvad man foretrækker, og der er fordele og ulemper ved begge ting...

det vigtigste er jo (som du siger) at barnet trives...

Min datter var også eneste pige i dp på et tidspunkt, men hun er en bulderbasse, så det har ikke været et problem...

Det lyder virkelig øv. Kan du slet ikke snakke med hende om situationen? 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonymor

FrkGranger skriver:

Nej det mener jeg ikke, men jeg vil bare modargumenter for hvad i sagde at ingen kan være blevet påvirket af at hun kommer senere og der er brud på rutinen 

Tror nu mere at folk tænkte i forhold til DPs udtalelse om, at HELE dagen blev ødelagt, fordi barnet blev afleveret kl. 9. Hvis et barn påvirkes resten af dagen, fordi et barn kommer en halv time senere, så vil jeg mene, at der er meget alvorlige problemer, som der bør sættes ind over for.

Anmeld Citér

16. juni 2016

loop

Bebsernesmor skriver:

Hun skylder dig en undskyldning. Ud fra det du skriver tidligere i tråden, har du ikke gjort noget forkert.

Ud fra det du skriver nu, ser jeg to muligheder.

1. Hun giver dig en undskyldning og i får snakket ud om det, og bliver enige om, hvordan i gør fremadrettet.

2. Du skifter til en anden dagpleje/vuggestue.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.