FrkGranger skriver:
Hos min dag plejer siger hun altid en komme tid, og hvis hun skal noget særligt så er det tidligere... Så syntes hun skal give besked...
Når det så er sagt, så kan det stresse børnene meget hvis vaner brydes, f.eks. For min søn der er signalstærke, en form for sensitiv, er det bedste at opretholde struktur og forudsigelighed.. Det vil sige jeg på trods af god tid altid aflevere 8:30 (tidligere hvis de skal spise og ud af døren tidligere end de plejer, altid 30 min før) så han kan lege inden mad og komme på tur... Aflevere aldrig andre steder så hans start og slut er altid ved dagplejen, på nær om fredagen/samt heldags ture da aflevere jeg ham der hvor hen er og henter ham efter frokosten som jeg gør på dage hvor han hentes tidligt..
Mener du helt alvorligt, at fordi dit barn er sensitiv, skal andre forældre ikke have lov at give deres børn lange hyggemorgener hjemme, fordi dit barn ikke kan holde til brud på rutinerne?
Jeg har respekt for sensitivitet og er selv sensitiv, men jeg ville aldrig forvente at andre indrettede sit liv efter det. Hvis dit barn er så sensitivt, at en lidt senere aflevering af et barn kan slå det ud af kurs, var det måske muligt at overveje ekstra støtte? Jeg tænker i hvert fald ikke, at det er rimeligt, at de andre forældre skal indrette deres dag efter dit barns behov.
Anmeld
Citér