Dårlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

Bebsernesmor

Tiggi skriver:

Vores dagplejemor har afleveringssted mellem 7 og 9, og vores datter bliver afleveret alt mellem 7:10 og 9:00 og ingen ko på isen.

Får normalt bare at vide dagen før hvis de skal noget, hvor de gerne vil kunne gå før kl 9.

F.eks. gik de til noget rytmik som startede kl 9:30 og tog 20 minutter at gå derhen, så der gik de normalt 8:45, men fik vi jo bare at vide :-) 

Synes da også dagplejemoderen er urimelig når du har givet besked, men hun bare svare ok og ikke siger noget om sine planer, så kan du jo ikke vide bedre :-s 

Jeg var også sikker på hun havde sagt de spiste formiddagsmad kl 9 og tog afsted derefter  men det var vist forkert... hun har også altid sagt når de skulle i legestue, og så kørte jeg dem selv derop og hentede dem igen for hun bor lidt derfra. Det har jeg det fint med, vil også gerne aflevere dem hvorend hun siger... men det er svært når jeg ikke får besked 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

*Toffee*

Bebsernesmor skriver:

Tusind tak 

Jeg føler mig også lidt trist. Synes det er hårdt at få skylden for alt der gik galt. Hun havde uden tvivl en dårlig dag, og der havde også været problemer med et andet barn og noget på hjemmefronten. Men det er da ikke sjovt at tænke på jeg har ødelagt dagen for 4 børn, når jeg bare ville hjælpe min søn lidt  det gør ondt... men så ved jeg at jeg fremover må holde ham hjemme. 

Søde dig.  Du har ikke ødelagt dagen for de andre.  Du er ikke skyld i at hendes dag er dårlig. Du har ikke gjort noget galt! 

Det er hende der har handlet uprofessionelt. Det er hende der har haft en dårlig dag. Hun gør dig til syndebuk. Men det Gør det ikke til din skyld. Det er hende der kommunikere dårligt, du har gjort hvad du skulle.

Du skal ikke føle dig presset til at holde ham hjemme, fordi du hellere vil aflevere kl. 9 fremfor en halv time tidligere.  Det burde som sagt fint kunne lade sig gøre. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Bebsernesmor

*Toffee* skriver:

Søde dig.  Du har ikke ødelagt dagen for de andre.  Du er ikke skyld i at hendes dag er dårlig. Du har ikke gjort noget galt! 

Det er hende der har handlet uprofessionelt. Det er hende der har haft en dårlig dag. Hun gør dig til syndebuk. Men det Gør det ikke til din skyld. Det er hende der kommunikere dårligt, du har gjort hvad du skulle.

Du skal ikke føle dig presset til at holde ham hjemme, fordi du hellere vil aflevere kl. 9 fremfor en halv time tidligere.  Det burde som sagt fint kunne lade sig gøre. 

Det må jeg ikke mere  det er for sent for dem alle mener hun... De bliver stressede og sure, og en af de andre havde jagtet min søn op i et hjørne fordi hun var i "dårligt humør og forvirret". Jeg synes nu også det lyder lidt overdrevet at det kan gøre så meget... 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Abracadabra

Netop derfor ville jeg ALDRIG vælge dp! 

Jeg har efterhånden læst den samme historie igen og igen og igen. Det er synd at små babyer ikke kan tilgodeses, fordi der kun er én voksen.

Vores piger sov præcis som de havde brug for i vuggestuen - og de havde de bedste voksne!

Anmeld Citér

15. juni 2016

*Toffee*

Bebsernesmor skriver:

Det må jeg ikke mere  det er for sent for dem alle mener hun... De bliver stressede og sure, og en af de andre havde jagtet min søn op i et hjørne fordi hun var i "dårligt humør og forvirret". Jeg synes nu også det lyder lidt overdrevet at det kan gøre så meget... 

Jeg synes du skal overveje om i skal blive hos hende. Ikke fordi der har været én dårlig oplevelse, men fordi jeg mener hun håndtere det virkelig dårligt og postulere ting, som jeg synes lyder overvejende usandsynligt. Jeg bliver faktisk ret forarget. Mon ikke børnene reagere på at hun har en dårlig dag. Og så var der bare ingen der skulle bestemme om jeg måtte aflevere kl. 9. Det er jo på ingen måde et voldsomt sent tidspunkt. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Bebsernesmor

Abracadabra skriver:

Netop derfor ville jeg ALDRIG vælge dp! 

Jeg har efterhånden læst den samme historie igen og igen og igen. Det er synd at små babyer ikke kan tilgodeses, fordi der kun er én voksen.

Vores piger sov præcis som de havde brug for i vuggestuen - og de havde de bedste voksne!

Jeg svor til dagpleje da jeg skulle vælge til mine børn. Havde hørt så mange der var glade for det. Men du har ret, har selv lagt mærke til det de sidste dage... flere og flere ubehagelige episoder. Det gør mig også lidt nervøs.

Anmeld Citér

15. juni 2016

FrkGranger

Bebsernesmor skriver:

Hos min dag plejer siger hun altid en komme tid, og hvis hun skal noget særligt så er det tidligere... Så syntes hun skal give besked...

Når det så er sagt, så kan det stresse børnene meget hvis vaner brydes, f.eks. For min søn der er signalstærke, en form for sensitiv, er det bedste at opretholde struktur og forudsigelighed.. Det vil sige jeg på trods af god tid altid aflevere 8:30 (tidligere hvis de skal spise og ud af døren tidligere end de plejer, altid 30 min før) så han kan lege inden mad og komme på tur... Aflevere aldrig andre steder så hans start og slut er altid ved dagplejen, på nær om fredagen/samt heldags ture da aflevere jeg ham der hvor hen er og henter ham efter frokosten som jeg gør på dage hvor han hentes tidligt..

Anmeld Citér

15. juni 2016

Bebsernesmor

FrkGranger skriver:

Hos min dag plejer siger hun altid en komme tid, og hvis hun skal noget særligt så er det tidligere... Så syntes hun skal give besked...

Når det så er sagt, så kan det stresse børnene meget hvis vaner brydes, f.eks. For min søn der er signalstærke, en form for sensitiv, er det bedste at opretholde struktur og forudsigelighed.. Det vil sige jeg på trods af god tid altid aflevere 8:30 (tidligere hvis de skal spise og ud af døren tidligere end de plejer, altid 30 min før) så han kan lege inden mad og komme på tur... Aflevere aldrig andre steder så hans start og slut er altid ved dagplejen, på nær om fredagen/samt heldags ture da aflevere jeg ham der hvor hen er og henter ham efter frokosten som jeg gør på dage hvor han hentes tidligt..

Det er også ok, og jeg kan godt se det er vigtigt i din situation at rammerne er overholdt. Jeg tror bare jeg må se mig om efter et sted med lidt mere fleksibilitet så. Jeg synes, det er et for stort ansvar at have på mig når jeg kan ødelægge så meget ved 30 minutter. Tak for dit svar 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonymor

Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor nogen kan synes du er gal på den! Du afleverede kl 9 og gav besked først. Kl. 9 er da ikke sent! Hvis min dagplejemor var så ufleksibel, at det smadrede HELE dagen, at jeg afleverede kl. 9, så ville jeg slet ikke have mit barn i dagpleje. Jeg afleverer altid ungerne mellem 8.30-9.00, netop fordi at skal de på tur går de 9.15. Så jeg synes da det er et fint og rimeligt tidspunkt, især når du var så venlig at give besked om senere aflevering.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonymor

FrkGranger skriver:

Mener du helt alvorligt, at fordi  dit barn er sensitiv, skal andre forældre ikke have lov at give deres børn lange hyggemorgener hjemme, fordi dit barn ikke kan holde til brud på rutinerne? 

Jeg har respekt for sensitivitet og er selv sensitiv, men jeg ville aldrig forvente at andre indrettede sit liv efter det. Hvis dit barn er så sensitivt, at en lidt senere aflevering af et barn kan slå det ud af kurs, var det måske muligt at overveje ekstra støtte? Jeg tænker i hvert fald ikke, at det er rimeligt, at de andre forældre skal indrette deres dag efter dit barns behov. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.