Abracadabra skriver:
Vi er uenige, når det kommer til spørgsmålet om hvorvidt 1 voksen til 4 børn er det samme som 3 voksne til 12 børn. Det er det naturligvis ikke.
Når de 3-4 mindste sover formiddagslur, er normeringen bedre. Når de 6-8 største sover middagslur, er normeringen bedre. Og når de små igen sover eftermiddagslur, er normeringen igen bedre. Det er stort set hele dagen.
Så er der spørgsmålet omkring soverytmer, hvor en dp måske i højere grad vil forsøge at samkøre børnenes lur - hvilket er dybt kritisabelt.
Så er der legestuer, som beskrives ovenfor. 15-20 vuggestuebørn, hvoraf de mindste er babyer, sat sammen for at lege? Babyer leger jo kun parallelt, så selve idéen er jo misforstået - og i hvert fald ikke undfanget med de mindstes interesser i fokus.
Nu bliver jeg nødt til at spørge om du har oplevet dagpleje i praksis eller det er din Forestilling om hvordan det er?
Hvor har du fra at dp i højere vil samkøre lur? Faktisk har jeg oplevet det modsatte i vuggestue. At man samkøre lure i så høj grad at man ikke tilgodeser barnet behov.. Jeg tror derfor det sker begge steder - afhænger nok meget af personerne, der arbejder der, så det kan man nok ikke bare udelukke ved man vælger det ene frem for det andet..
Min erfaring er en helt anden end du nævner, så bliver provokeret af at du er så stærkt imod dagplejer, når de ting du nævner ikke engang er tæt på virkeligheden...
legestue? Det tager du vist alt for bogstaveligt
det handler ikke (i hvert fald her) om at børnene decideret skal lege sammen, men at der bliver lavet nogle forskellige aktiviteter for at stimulere barnet på en anden måde
jeg vil pointere, at jeg intet har imod en vuggestue, da jeg mener, at man skal kigge på stedet og ikke "formen" af pasningen, og så vurdere om det passer til ens barn og familie