Dårlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

Abracadabra

noder1 skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi er uenige? Jeg skriver ingen steder at de mindste påtvinges et søvnmønster, der passer til en to-årig. Det skriver du. Det er jo netop IKKE min erfaring. Hos min søns dagplejemor bliver der altid taget individuelle hensyn. Jeg ville slet ikke ind i en debat om hvorvidt vuggestue eller dagpleje er bedst. Men nu du selv er inde på det, bliver jeg nødt til at sige at jeg synes hele tanken om så mange voksne og forskellige børn, som der nu engang er i vuggestuer, skulle være godt for børn der ikke engang er fyldt et år, er langt ude. Jeg mener, at så små børn har brug for et trygt og kærligt miljø, ikke en institution.

Og i øvrigt: Synes du, at den dagpleje lyder tryg og kærlig? Jeg synes nemlig, at den lyder kaotisk og nærmest fjendtlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

noder1

Profilbillede for noder1
Abracadabra skriver:

Og i øvrigt: Synes du, at den dagpleje lyder tryg og kærlig? Jeg synes nemlig, at den lyder kaotisk og nærmest fjendtlig. 

Nej, den dagpleje, TS beskriver lyder bestemt ikke tryg og kærlig. Jeg taler ud fra min egen erfaring.

Anmeld Citér

16. juni 2016

noder1

Profilbillede for noder1
*Toffee* skriver:

Det er da også lidt af et postulat, at der i vuggestuer ikke er et trygt og kærligt miljø. Jeg bliver nødt til at spørge dig, hvad det er du forestiller dig, der foregår i en vuggestue?

Det er hele forestillingen om at samle så mange små børn ét sted, jeg er imod. Det mener jeg ikke er i et helt lille barns interesse. Jeg har tidligere skrevet, at jeg har oplevet både gode og dårlige vuggestuer. Men som grundidé, er jeg imod så tidlig en institutionalisering. Der mener jeg som sagt at dagpleje er mere skånsomt. Men der er jo desværre også mange eksempler på dårlige dagplejere.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Vi er uenige, når det kommer til spørgsmålet om hvorvidt 1 voksen til 4 børn er det samme som 3 voksne til 12 børn. Det er det naturligvis ikke. 

Når de 3-4 mindste sover formiddagslur, er normeringen bedre. Når de 6-8 største sover middagslur, er normeringen bedre. Og når de små igen sover eftermiddagslur, er normeringen igen bedre. Det er stort set hele dagen. 

Så er der spørgsmålet omkring soverytmer, hvor en dp måske i højere grad vil forsøge at samkøre børnenes lur - hvilket er dybt kritisabelt. 

Så er der legestuer, som beskrives ovenfor. 15-20 vuggestuebørn, hvoraf de mindste er babyer, sat sammen for at lege? Babyer leger jo kun parallelt, så selve idéen er jo misforstået - og i hvert fald ikke undfanget med de mindstes interesser i fokus.

Du tager vist titlen "legestuer" lidt for bogstaveligt. Reelt er der da ingen forskel på at samle 15-20 babyer én gang ugentligt og på at samle dem hver eneste dag i det koncept, der hedder vuggestue. Hvis det er en misforstået idé, er det da kun værre at gøre det på daglig basis. 

Jeg mener helt generelt, det er meget unuanceret at tage afstand fra hhv. vuggestue og dagpleje som fænomener - svarende til at tage afstand fra hhv. folkeskoler og privatskoler, praktiserende læger i énmandspraksis vs. lægehuse etc. etc. Jeg har tillid til, at forældre, der er tilfredse med vuggestuer, har ret i deres vurdering, ligesom jeg med rette har været yderst tilfreds med mine børns dagplejere. Og når jeg læser om vuggestuepersonale, der tvinger et renligt barn i ble, er det udelukkende et skidt eksempel i mine øjne - ikke noget, der får mig til at forsage vuggestuer som sådan. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes dp mors reaktion lyder til at have været enorm uprofessionel. Det er kun 30 min senere du afleverer. 

Desuden kan hun slet ikke tillade sig at blive sur hvis hun hverken har meldt et senest afleverings tudspunkt ud eller at de skal på tur og givet et tifspunkt i forbindelse med turen. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes dp mors reaktion lyder til at have været enorm uprofessionel. Det er kun 30 min senere du afleverer. 

Desuden kan hun slet ikke tillade sig at blive sur hvis hun hverken har meldt et senest afleverings tudspunkt ud eller at de skal på tur og givet et tifspunkt i forbindelse med turen. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Abracadabra skriver:

Vi er uenige, når det kommer til spørgsmålet om hvorvidt 1 voksen til 4 børn er det samme som 3 voksne til 12 børn. Det er det naturligvis ikke. 

Når de 3-4 mindste sover formiddagslur, er normeringen bedre. Når de 6-8 største sover middagslur, er normeringen bedre. Og når de små igen sover eftermiddagslur, er normeringen igen bedre. Det er stort set hele dagen. 

Så er der spørgsmålet omkring soverytmer, hvor en dp måske i højere grad vil forsøge at samkøre børnenes lur - hvilket er dybt kritisabelt. 

Så er der legestuer, som beskrives ovenfor. 15-20 vuggestuebørn, hvoraf de mindste er babyer, sat sammen for at lege? Babyer leger jo kun parallelt, så selve idéen er jo misforstået - og i hvert fald ikke undfanget med de mindstes interesser i fokus.

Nu bliver jeg nødt til at spørge om du har oplevet dagpleje i praksis eller det er din Forestilling om hvordan det er?

Hvor har du fra at dp i højere vil samkøre lur? Faktisk har jeg oplevet det modsatte i vuggestue. At man samkøre lure i så høj grad at man ikke tilgodeser barnet behov.. Jeg tror derfor det sker begge steder - afhænger nok meget af personerne, der arbejder der, så det kan man nok ikke bare udelukke ved man vælger det ene frem for det andet..

Min erfaring er en helt anden end du nævner, så bliver provokeret af at du er så stærkt imod dagplejer, når de ting du nævner ikke engang er tæt på virkeligheden...

legestue? Det tager du vist alt for bogstaveligt det handler ikke (i hvert fald her) om at børnene decideret skal lege sammen, men at der bliver lavet nogle forskellige aktiviteter for at stimulere barnet på en anden måde  

jeg vil pointere, at jeg intet har imod en vuggestue, da jeg mener, at man skal kigge på stedet og ikke "formen" af pasningen, og så vurdere om det passer til ens barn og familie  

Anmeld Citér

17. juni 2016

ønskebørn74

Bebsernesmor skriver:

Kl. 9 i stedet for kl. 8.30. Hun havde sagt engang de spiste formiddagsmad kl. 9 og tog på tur derefter. Derfor kl. 9. Men nu siger hun at hun tager det med på tur sommetider når vejret er godt. Det vidste jeg ikke...

Hun kan ikke brokke sig hvis du er der inden 9.00 sådan er reglerne i hvert fald her..

Anmeld Citér

17. juni 2016

Ciss

Min tanke er, at hvis det er hendes reaktion på en aftalt forsinkelse på 30 min, hvordan i al verden skal hun så klare en dag, hvor "lille Emma" f eks bliver hentet kl 10.30 og kommer tilbage til dagplejen kl 11.30, fordi hun lige havde en tid hos lægen? Den slags ting - som slet ikke er usædvanlige - skal ikke få lov til at ødelægge for de andre. DP'en regnes jo som mild, fordi den skal ligne en almindelig familie - men i en almindlig familie er dagene heller ikke ens, og man må indrette sig efter, at nogen dage bliver lidt anderledes, uden at det skal få lov til at ødelægge hele dagen for alle involverede. Godt nok kræver små børn mer tryghed, men i mine øjne bør en god dp kunne takle en situation som den beskrevne, uden at det får lov til at ødelægge hele dagen for alle børnene.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym

Det er dit barn og selvfølgelig skal du have mulighed for at nyde en stille og rolig morgen hjemme sammen med dine børn. Hvis dagplejemoderen svarede din besked med et ok, kunne hun have fortalt at de skulle på tur om du kunne aflevere før turen eller når de kom tilbage. 

Jeg arbejder som sygeplejerske med meget skiftende arbejdstider, og jeg aflevere min datter mellem 6.30 og 11. Jeg skriver aftenen før til dagplejemor hvad tid jeg aflevere, og hvis de har planer spørger hun om jeg kan aflevere inden de skal afsted, eller der hvor der er på tur til. Det fungere rigtig godt for vores familie og det samarbejde vi har med dagplejemor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.