Dårlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
AnjaHM skriver:

Jeg synes du bør ringe til dagplejepædagogen og forklare situationen fra dit synspunkt. Så må hun tage kontakt til DP og få afklaret med hende. 

Jeg mener, at der bør kigges på DP's situation hvis det, at et barn afleveres 30 min senere kan ødelægge dagen. 

Du kan evt informere DP om, at du ikke synes I kommer videre og at du derfor agter at kontakte dagplejepædagogen så I kan få det løst.

Har du nogensinde oplevet at de andre forældre afleverer senere? 

Jeg kan godt forstå at du er rystet - det ville jeg også være!

Jeg synes også dagplejepædagogen skal involveres nu!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Babilooo

Bebsernesmor skriver:

Jeg ved ikke om vuggestue er bedre end dagpleje. Det er sikkert forskelligt hvad man foretrækker og heldigvis er vi ikke ens. For mig handler det om at finde et sted hvor mine børn trives og er trygge, så er jeg ligeglad om det hedder vuggestue eller dagpleje. 

Min søn er eneste dreng i dp. Der er 3 piger udover ham, hvilket jeg også synes er lidt sjovt sammensat. Han gik alene og spillede bold i går  

Til morgen var stemningen lidt flad, ikke noget hyggesnak eller andet small talk. Jeg har vist noget at tænke igennem kan jeg se  

Han er den eneste dreng.. 

og du har en dp- mor som virker ret ufleksibel. 

Jeg ville overveje at flytte ham til en vuggestue, eller som minimum en dagpleje med drenge. 

Det er ikke fordi mine sønner ikke har leget med pigerne, men det er altså bare nogle andre lege og interesse (ved godt jeg generaliserer). Men jeg ville godt nok være ked af at mine sønner kun var sammen med piger. 

En af grundene til at jeg aldrig ville vælge dp - der er for få børn og potentielle legekammerater at "vælge" imellem. Hvis de kun er 3-4 børn kan man jo ende med at ens barn ikke svinger med nogen. Så er det trods alt nemmere i en vuggestue. Tænk hvis man er den eneste på 3 og resten er 1 år..... 

Anmeld Citér

16. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Smølfine123 skriver:

Han er den eneste dreng.. 

og du har en dp- mor som virker ret ufleksibel. 

Jeg ville overveje at flytte ham til en vuggestue, eller som minimum en dagpleje med drenge. 

Det er ikke fordi mine sønner ikke har leget med pigerne, men det er altså bare nogle andre lege og interesse (ved godt jeg generaliserer). Men jeg ville godt nok være ked af at mine sønner kun var sammen med piger. 

En af grundene til at jeg aldrig ville vælge dp - der er for få børn og potentielle legekammerater at "vælge" imellem. Hvis de kun er 3-4 børn kan man jo ende med at ens barn ikke svinger med nogen. Så er det trods alt nemmere i en vuggestue. Tænk hvis man er den eneste på 3 og resten er 1 år..... 

Nu er det jo sådan, at dagplejemødre er i en gruppe af f.eks. 5 dagplejemødre, hvor de mødes i legestue 1 gang fast om ugen, hvor alle børnene leger sammen. 

Ligesom i en vuggestue.

Derudover mødes de også på kryds og tværs flere gange om ugen, hvor børnene kan lege sammen, og de tager på ture sammen hver uge.

så det er altså ikke fordi de ikke kan lege med nogen af deres eget køn, hvis de nu tilfældigvis er hos en dagplejemor hvor der kun er to børn af modsat køn. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

put

Jeg ville være bekymret for om hendes frustrationer på dig går ud over dine børn. Når hun kan reagere så voldsomt på at du ikke kommer til tiden hvordan reagere hun så over for dine børn?! 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Bebsernesmor

Tak for alle jeres svar, det har været en kæmpe hjælp! Min mand tager med mig i morgen, og så snakker vi med hende sammen så jeg ikke bliver helt overrumplet af følelser. 

Jeg vil også overveje den med at tage fat i dagplejepædagogen hvis hun stadig holder fast i sit, hvilket jeg er ret sikker på hun gør 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår
Bebsernesmor skriver:

Tak for alle jeres svar, det har været en kæmpe hjælp! Min mand tager med mig i morgen, og så snakker vi med hende sammen så jeg ikke bliver helt overrumplet af følelser. 

Jeg vil også overveje den med at tage fat i dagplejepædagogen hvis hun stadig holder fast i sit, hvilket jeg er ret sikker på hun gør 

Pøj pøj med samtalen Dejligt, at din mand vil støtte dig i samtalen. 

Jeg ville nok, uanset udfaldet i morgen, kontakte dagplejepædagogen. De er her jo for at hjælpe begge parter  

Og så får du et  herfra!  

Anmeld Citér

16. juni 2016

noder1

Profilbillede for noder1
Abracadabra skriver:

Vi er uenige.

Der er netop en helt anden fleksibilitet i 3 voksne til 12 børn. De voksne kan dele børnene op og netop lade de allermindste sove, når de er søvnige, i stedet for at påtvinge en baby et søvnmønster, der passer til en 2 årig. 

Der kan være voksne på tur samtidig med, at småbørn sover.

Det er i mine øjne langt bedre for de allermindste med et miljø, hvor deres behov kan være i centrum. 

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi er uenige? Jeg skriver ingen steder at de mindste påtvinges et søvnmønster, der passer til en to-årig. Det skriver du. Det er jo netop IKKE min erfaring. Hos min søns dagplejemor bliver der altid taget individuelle hensyn. Jeg ville slet ikke ind i en debat om hvorvidt vuggestue eller dagpleje er bedst. Men nu du selv er inde på det, bliver jeg nødt til at sige at jeg synes hele tanken om så mange voksne og forskellige børn, som der nu engang er i vuggestuer, skulle være godt for børn der ikke engang er fyldt et år, er langt ude. Jeg mener, at så små børn har brug for et trygt og kærligt miljø, ikke en institution.

Anmeld Citér

16. juni 2016

*Toffee*

noder1 skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi er uenige? Jeg skriver ingen steder at de mindste påtvinges et søvnmønster, der passer til en to-årig. Det skriver du. Det er jo netop IKKE min erfaring. Hos min søns dagplejemor bliver der altid taget individuelle hensyn. Jeg ville slet ikke ind i en debat om hvorvidt vuggestue eller dagpleje er bedst. Men nu du selv er inde på det, bliver jeg nødt til at sige at jeg synes hele tanken om så mange voksne og forskellige børn, som der nu engang er i vuggestuer, skulle være godt for børn der ikke engang er fyldt et år, er langt ude. Jeg mener, at så små børn har brug for et trygt og kærligt miljø, ikke en institution.

Det er da også lidt af et postulat, at der i vuggestuer ikke er et trygt og kærligt miljø. Jeg bliver nødt til at spørge dig, hvad det er du forestiller dig, der foregår i en vuggestue?

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

Bebsernesmor skriver:

Kl. 9 i stedet for kl. 8.30. Hun havde sagt engang de spiste formiddagsmad kl. 9 og tog på tur derefter. Derfor kl. 9. Men nu siger hun at hun tager det med på tur sommetider når vejret er godt. Det vidste jeg ikke...

Hun er da en smule ubehøvlet  men du kan ikke gøre andet end at huske at spørge nærmere ind til hvad de skal en anden gang. Ellers må du bare holde dem hjemme hele dagen og hygge så der ikke bliver noget med det. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Abracadabra

noder1 skriver:

Vi er uenige, når det kommer til spørgsmålet om hvorvidt 1 voksen til 4 børn er det samme som 3 voksne til 12 børn. Det er det naturligvis ikke. 

Når de 3-4 mindste sover formiddagslur, er normeringen bedre. Når de 6-8 største sover middagslur, er normeringen bedre. Og når de små igen sover eftermiddagslur, er normeringen igen bedre. Det er stort set hele dagen. 

Så er der spørgsmålet omkring soverytmer, hvor en dp måske i højere grad vil forsøge at samkøre børnenes lur - hvilket er dybt kritisabelt. 

Så er der legestuer, som beskrives ovenfor. 15-20 vuggestuebørn, hvoraf de mindste er babyer, sat sammen for at lege? Babyer leger jo kun parallelt, så selve idéen er jo misforstået - og i hvert fald ikke undfanget med de mindstes interesser i fokus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.