Dårlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.741 visninger
80 svar
198 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2016

Bebsernesmor

Hej alle. 

Har brug for lidt feedback efter en dårlig dag i dagplejen, som jeg ellers er ret tilfreds med. Mine børn har gået der i 2 måneder.

Min søn på 16 mdr. har den sidste tid vist lidt tegn på at være en smule sensitiv i følge dagplejemoderen. Hun mener han bliver pyldret og reagerer når der kommer nye børn/fremmede voksne. Han vil da helst hænge hos hende, hvilket hun giver ham lov til. Vi er lidt uenige om hvordan den sag skal tackles, men det skal jeg ikke gå ind i her. 

Vi fik dette at vide i går, og jeg blev naturligvis ulykkelig. Jeg snakkede med min mand og vi overvejede om vores dreng måske kunne trænge til et lille pusterum. Jeg går pt. hjemme og tænkte at jeg ville bage boller til os, og så skulle vi rigtig hygge i morges og se tegnefilm og sove længe (30 minutter længere), så de ville blive afleveret det senere, hvilket jeg gav besked om. Hun svarede ok.

Hun var stik tosset da jeg kom. Sagde at nu kunne de ikke komme på tur (hun har aldrig nævnt et senest-tidspunkt), de ville blive forvirret og dagen var ødelagt for de andre børn også. Det var ikke bedre da jeg hentede igen! En af de andre børn var sur, og det var også vores skyld for hele dagen havde været kaos pga os, og ingen havde sovet og alt var galt. Mine unger sad lige så stille og spiste en banan og så veltilpasse ud, de har været glade og aktive som de plejer herhjemme og nu sover de sødt.

Jeg fornemmer hun forventer en undskyldning fra mig, hvilket jeg har det stramt med. Jeg sagde hvorfor jeg havde valgt at gøre som jeg gjorde og at jeg nok skulle holde dem hjemme næste gang det skete... ville I gøre mere? Jeg har ikke lyst til den store undskyldning for synes faktisk hun burde have meldt ud fra start hvornår hun forventer de kommer hvis hun skal skabe sig sådan 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg vil til enhver tid have det bedre med at sige undskyld for en adfærd andre har været utilfreds med, også selvom min adfærd ikke har været for at irritere andre. 

Men du skal også sørge for hun ved, at du ikke gjorde det af nogen ond mening og at du ikke vidste at de var bundet så hårdt op tidsmæssigt. 

Det bedste vil klart være at have en åben kommunikation og det altid en god ide at have en udmyg tilgang til situationen også selvom du måske føler det er total uretfærdigt af hende at gøre som hun gør. Men kommer du ydmygt frem er hun mere tilbøjelig til en åben kommunikation end hvis i begge holder på jeres ret til at være sure på hinanden, det vil kunne give hårdknuder som senere vil kunne skade det gode forhold og blive til noget langt større.

det var bare mit råd til dig, hvad du bil gøre og ikke vil gøre er helt op til dig. Håber i finder en løsning så det ikke bliver for problematisk.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Babilooo

Bebsernesmor skriver:

Hej alle. 

Har brug for lidt feedback efter en dårlig dag i dagplejen, som jeg ellers er ret tilfreds med. Mine børn har gået der i 2 måneder.

Min søn på 16 mdr. har den sidste tid vist lidt tegn på at være en smule sensitiv i følge dagplejemoderen. Hun mener han bliver pyldret og reagerer når der kommer nye børn/fremmede voksne. Han vil da helst hænge hos hende, hvilket hun giver ham lov til. Vi er lidt uenige om hvordan den sag skal tackles, men det skal jeg ikke gå ind i her. 

Vi fik dette at vide i går, og jeg blev naturligvis ulykkelig. Jeg snakkede med min mand og vi overvejede om vores dreng måske kunne trænge til et lille pusterum. Jeg går pt. hjemme og tænkte at jeg ville bage boller til os, og så skulle vi rigtig hygge i morges og se tegnefilm og sove længe (30 minutter længere), så de ville blive afleveret det senere, hvilket jeg gav besked om. Hun svarede ok.

Hun var stik tosset da jeg kom. Sagde at nu kunne de ikke komme på tur (hun har aldrig nævnt et senest-tidspunkt), de ville blive forvirret og dagen var ødelagt for de andre børn også. Det var ikke bedre da jeg hentede igen! En af de andre børn var sur, og det var også vores skyld for hele dagen havde været kaos pga os, og ingen havde sovet og alt var galt. Mine unger sad lige så stille og spiste en banan og så veltilpasse ud, de har været glade og aktive som de plejer herhjemme og nu sover de sødt.

Jeg fornemmer hun forventer en undskyldning fra mig, hvilket jeg har det stramt med. Jeg sagde hvorfor jeg havde valgt at gøre som jeg gjorde og at jeg nok skulle holde dem hjemme næste gang det skete... ville I gøre mere? Jeg har ikke lyst til den store undskyldning for synes faktisk hun burde have meldt ud fra start hvornår hun forventer de kommer hvis hun skal skabe sig sådan 

Tja.. Det lyder som om at hun har haft en dårlig dag. Jeg ville ikke lægge mere i det.

Med det sagt så mener jeg dog at hun har ret i at der kan komme kludder i dagen for dem når nogen kommer sent. Hun er selvfølgelig også skuffet over ikke at komme på tur.. Men burde have skrevet SMS om senest afleverings tidspunkt. 

Det er ikke altid en fordel at ændre vaner og aflevere dem på tidspunkter de ikke er vant til. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Zelinasmor

Det er ikke unormalt at man aflevere sine børn i ordentlig tid. Dagplejere tager som regel på tur om formiddagen og nogen mødes til fælles hygge med andre dagplejere. Hun kunne selvfølgelig have informeret om dette. Men jeg mener at man selv godt kan oplyse at man aflevere senere den og den dag så de ved det. Hvis hun er vandt til at børnene alle er der f.eks 8.30 så er det heller ikke nemt når de uinformeret først får en aflevering f.eks kl. 10 havde sagt undskyld og gjort klart at du fremover gerne vil vide hvis de har planer om formiddagen 

Anmeld Citér

15. juni 2016

MorTilN

Hun lyder til at have haft en rigtig hård dag hvor alt bare har gået mod hendes plan fra start til slut og du ende så lige som søndebuk denne gang. Det er ikke i orden at hun reagere sådan for vis de skulle på tur måtte hun jo have meldt ud at "jeg vil gerne have ham her senest kl xx for jeg tænker vi skal på tur". Så jeg ville da helt sikkert lige trække plejemor til siden ved næste aflevering og sige at det føltes meget ubehageligt når du nu have meldt at i vil have en rolig morgen og vil komme det senere, kan jo være hun så undskylder for at hun var kort for hovedt.

Under alle omstændigheder skal du have et stort  for det ikke rart at føle man bliver gjort til skyldig når man ikke har været forberedt på andet ind at det selvfølgelig var okay han kom senere.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Goggelogge

Bebsernesmor skriver:

Hej alle. 

Hvornår blevet de afleveret? 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Monski

Bebsernesmor skriver:

Hej alle. 

Jeg er faktisk uenige med alle de andre. Jeg synes hendes opførsel er fuldstændig uacceptabel! Jeg synes hun handler enormt uprofessionelt. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Bebsernesmor

Tak for svar allesammen  jeg må sluge min stolthed kan det se ud til. Jeg synes bare det havde været bedre at hun havde sagt det da jeg gav besked om vi kom senere. Vi har haft rigtig god kommunikation om alt indtil nu, derfor blev jeg temmelig forskrækket. Troede bestemt hun ville melde klart ud i en sådan situation 

Jeg skal nok prøve at være lidt mindre "privat involveret" med hende fremover. Selvom det nok er mig der er en røv synes jeg alligevel godt det kunne være tacklet anderledes. Altid godt med andres øjne så jeg ikke var gået baglås 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Bebsernesmor

Viventerpådig skriver:

Hun lyder til at have haft en rigtig hård dag hvor alt bare har gået mod hendes plan fra start til slut og du ende så lige som søndebuk denne gang. Det er ikke i orden at hun reagere sådan for vis de skulle på tur måtte hun jo have meldt ud at "jeg vil gerne have ham her senest kl xx for jeg tænker vi skal på tur". Så jeg ville da helt sikkert lige trække plejemor til siden ved næste aflevering og sige at det føltes meget ubehageligt når du nu have meldt at i vil have en rolig morgen og vil komme det senere, kan jo være hun så undskylder for at hun var kort for hovedt.

Under alle omstændigheder skal du have et stort  for det ikke rart at føle man bliver gjort til skyldig når man ikke har været forberedt på andet ind at det selvfølgelig var okay han kom senere.

Tak for knus! Hårdt tiltrængt 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Bebsernesmor

Goggelogge skriver:

Hvornår blevet de afleveret? 

Kl. 9 i stedet for kl. 8.30. Hun havde sagt engang de spiste formiddagsmad kl. 9 og tog på tur derefter. Derfor kl. 9. Men nu siger hun at hun tager det med på tur sommetider når vejret er godt. Det vidste jeg ikke...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.