Dårlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

Bebsernesmor

Jeg forsøgte at tale lidt med hende i går men hun rykker ikke ved det er alt (!) for sent at aflevere kl. 9 (tror faktisk den var 8.50). Og som hun sagde stod det mig frit for at holde dem hjemme, det var der ingen der forbød mig   jeg vil gerne gå i dialog med hende, men jeg ved ikke helt hvordan. Det virker som om hun har bestemt sig for det er sådan, og så kan jeg gøre med det hvad jeg vil. Er sgu lidt rystet. Havde aldrig troet det om hende. Vi har haft et fint samarbejde indtil nu, det er også derfor jeg er lidt usikker på hvad jeg nu skal...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Tja jeg har så hørt om vuggestuer hvor de står 1-2 pædagoger til 10-17 børn, en jeg kender som er pædagog har oplevet det i flere inst. Det er jo ikke et bedre scenarie  

til TS 

dagplejemor burde ha sagt hvis det gav problem, mange dagplejere har et senest tidspunkt, hos vores er det kl 9 men når hun har sagt ok er det svært at sende aben videre bagefter, har jeg prøvet med en hvor vi havde lægetid og skulle aflevere bagefter i legestue, hun skrev jeg skulle hente lige inden normal hentetid, og da jeg kom var det et problem da det åbenbart havde været for meget. Jeg valgte ikke at sige eller gøre noget og har ikke været et problem. Dp kan også have en dårlig dag og blive frustreret men inden for rimelighedens grænser. Ellers så sig tingene ærligt håber det hele løser sig 

Strukturelt er dp jo bare mere sårbart, fordi der kun er 1 voksen...

Vi har 3 voksne til 12 børn, og jeg må aflevere, når jeg vil. Da vi kun havde den ældste, afleverede jeg ved 14 tiden inden vagt. Det var fint, de kunne sagtens forstå, at jeg ville have hende hjemme om formiddagen inden arbejdet. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonymor

Bebsernesmor skriver:

Jeg forsøgte at tale lidt med hende i går men hun rykker ikke ved det er alt (!) for sent at aflevere kl. 9 (tror faktisk den var 8.50). Og som hun sagde stod det mig frit for at holde dem hjemme, det var der ingen der forbød mig   jeg vil gerne gå i dialog med hende, men jeg ved ikke helt hvordan. Det virker som om hun har bestemt sig for det er sådan, og så kan jeg gøre med det hvad jeg vil. Er sgu lidt rystet. Havde aldrig troet det om hende. Vi har haft et fint samarbejde indtil nu, det er også derfor jeg er lidt usikker på hvad jeg nu skal...

Hold nu k... Hvis hun slet ikke var til at tale fornuft, havde jeg flyttet mit barn! Aldrig om jeg ville bebrejdes så heftigt for at have givet mit barn en stille og rolig morgen hjemme. Faktisk kan jeg slet ikke forstå, altså... I en pædagogisk stilling burde hun da for fanden kunne se det fornuftige i, at barnet har mere tid med sine primære omsorgspersoner, ligesom hun burde værdsætte, at der så var mere ro til de øvrige børn den morgen.

Altså jesus, jeg kan forstå, hvis du kom slentrende kl. 10, uden at have givet besked, og at de skulle have været på tur der. Men vi taler 9.00 (eller 8.50) og du havde givet besked! Ej, det er helt sort, synes jeg.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Bebsernesmor

Anonymor skriver:

Hold nu k... Hvis hun slet ikke var til at tale fornuft, havde jeg flyttet mit barn! Aldrig om jeg ville bebrejdes så heftigt for at have givet mit barn en stille og rolig morgen hjemme. Faktisk kan jeg slet ikke forstå, altså... I en pædagogisk stilling burde hun da for fanden kunne se det fornuftige i, at barnet har mere tid med sine primære omsorgspersoner, ligesom hun burde værdsætte, at der så var mere ro til de øvrige børn den morgen.

Altså jesus, jeg kan forstå, hvis du kom slentrende kl. 10, uden at have givet besked, og at de skulle have været på tur der. Men vi taler 9.00 (eller 8.50) og du havde givet besked! Ej, det er helt sort, synes jeg.

Det kom også bag på mig at jeg skulle stå skoleret og forsvare mit valg på den måde... som det nok skindet igennem er jeg ret konfliktsky og vender tingene indad i stedet. Så når hun står så fast på hvad hun mener bliver jeg helt i tvivl om, om det er mig der stiller urimelige krav. Jeg kan se det nu hvor jeg får det på afstand, og du har ret i det er en vildt overdrevet reaktion fra hendes side at bebrejde mig for at alle (andre end mine faktisk) børn fik en forfærdelig dag. Hun sagde at hun var lige ved at have ringet til mig og bedt mig hente dem igen. Jeg sagde at det foretrak jeg hun gjorde en anden gang så 

Anmeld Citér

16. juni 2016

noder1

Profilbillede for noder1
Bebsernesmor skriver:

Dejligt at høre 

Ja, det er fantastisk at være beriget med sådan et vidunderligt menneske 

Anmeld Citér

16. juni 2016

noder1

Profilbillede for noder1
Abracadabra skriver:

Vi har 3 voksne til 12 børn, og jeg må aflevere, når jeg vil. Da vi kun havde den ældste, afleverede jeg ved 14 tiden inden vagt. Det var fint, de kunne sagtens forstå, at jeg ville have hende hjemme om formiddagen inden arbejdet. 

Hos min dagplejemor er der én voksen til fire børn, og det er jo det samme. Der er ikke gæstepleje hos dagplejerne, men derimod i en vuggestue. Det har jeg så haft mange dårlige oplevelser med, men heldigvis er gæsteplejen nu rykket til en anden og helt fantastisk vuggestue, hvilket har givet mig et mere nuanceret syn på vuggestuer.

Anmeld Citér

16. juni 2016

noder1

Profilbillede for noder1
Abracadabra skriver:

Det er jo dejligt for jer.

Men forklar mig lige, hvordan man ene kvinde tilgodeser en baby på 10 mdr sammen med 3-4 andre børn på knapt 3? Eller omvendt: Hvordan tilgodeser man en knapt 3 årig sammen med 3-4 børn omkring 1 års alderen? 

Selve systemet er svært. Derfor hellere en god vuggestue. 

Jamen, det fungerer vel på samme måde som en familie med flere små børn. Når min dreng bliver afleveret om morgenen spiser han morgenmad i ro og mag - ligemeget hvad tid det er, bortset fra hvis de skal på tur. Herefter skal den yngste på et år som regel puttes, for han har brug for formiddagslur. Det er han tit med til. Min dreng sover ikke længere lur. Derfor slapper han af med sin dagplejemor i stuen mens de andre sover. Om fredagen har han dog brug for en lur, så det får han selvfølgelig. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Kløver

Abracadabra skriver:

Der vil jo altid være fordele og ulemper uanset hvilken model man vælger men antal voksne pr barn er jo det samme i jeres vuggestue 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg synes du bør ringe til dagplejepædagogen og forklare situationen fra dit synspunkt. Så må hun tage kontakt til DP og få afklaret med hende. 

Jeg mener, at der bør kigges på DP's situation hvis det, at et barn afleveres 30 min senere kan ødelægge dagen. 

Du kan evt informere DP om, at du ikke synes I kommer videre og at du derfor agter at kontakte dagplejepædagogen så I kan få det løst.

Har du nogensinde oplevet at de andre forældre afleverer senere? 

Jeg kan godt forstå at du er rystet - det ville jeg også være!

Anmeld Citér

16. juni 2016

Abracadabra

noder1 skriver:

Hos min dagplejemor er der én voksen til fire børn, og det er jo det samme. Der er ikke gæstepleje hos dagplejerne, men derimod i en vuggestue. Det har jeg så haft mange dårlige oplevelser med, men heldigvis er gæsteplejen nu rykket til en anden og helt fantastisk vuggestue, hvilket har givet mig et mere nuanceret syn på vuggestuer.

Vi er uenige.

Der er netop en helt anden fleksibilitet i 3 voksne til 12 børn. De voksne kan dele børnene op og netop lade de allermindste sove, når de er søvnige, i stedet for at påtvinge en baby et søvnmønster, der passer til en 2 årig. 

Der kan være voksne på tur samtidig med, at småbørn sover.

Det er i mine øjne langt bedre for de allermindste med et miljø, hvor deres behov kan være i centrum. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.