Langt de fleste forældre får deres børn vaccineret uden større overvejelser fordi det er normen i samfundet. I vores kultur er det også normen at blive omskåret. Jeg har aldrig skænket det en tanke at han kunne undlade at blive omskåret. Jeg fortryder ej heller at det blev gjort.
Nej! Langt størstedelen af danske forældre får deres børn vaccineret, så man kan holde forfærdelige og i visse tilfælde livstruende børnesygdomme i skak. Du har fået klippet spidsen af din søns tissemand, fordi en gammel himmelnisse siger det.
Jeg er bedøvende ligeglad med hvad normen er. Du har udsat din lille forsvarsløse baby for et kæmpe overgreb ved at bestemme at han skulle opereres uden nogen medicinsk årsag. Ovenikøbet tør du ikke at stå ved din handling og lyver om at han har forhudsforsnævring, hvilket alle børn i den alder har.
Forhuden har jo en funktion, hvorfor evolutionen ellers ville have skaffet sig af med den. Forhuden beskytter penishovedet og ved at fjerne det opstår der et nyt lag hud, der reducerer følsomheden.
Det kan være fint nok at blive omskåret, men først i det tilfælde at man selv som voksen har taget beslutningen efter vedvarende problemer. Det er så gennemgribende en operation, at jeg ikke fatter at visse folk kan få sig selv til at gøre det på små børn.
Jeg håber og beder til at du tager din søn til lægen i dag, så han forhåbentligt kan få sin stivkrampevaccination fremrykket og iøvrigt at han kommer sig uden mén.
Anmeld