Heling ved omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2016

Anonymor10

Ts: det ville klæde dig at tænke mere på din søn, end at forsvare din religion. Kan du ikke lige love at du tager ham til læge I DAG?! Han er så lille at han intet immunforsvar har, han er ikke vaccineret og din kirurg har en historie med at patienter bliver alvorligt syge eller dør.

Dit barn skal tilse af en læge hurtigst muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

migxher

Anonym skriver:

Udført af speciallæge og overlæge Said el Batran 

Jamen han har jo også et helt fantastisk rygte.....

Anmeld

23. maj 2016

KissMeKissMeKissMe

Jeg kender en fyr, der er i dialyse hver dag, mens han venter på nye nyrer, fordi hans omskæring som barn gik galt. Han fik en meget voldsom infektion, som ødelagde hans nyrer. Og han er (selvfølgelig!) meget vred på sine forældre...  Så der findes altså personer, hvor det går grueligt galt. Og selvom det ikke er mange, hvor der er komplikationer, hvorfor så overhovedet skære i små børn, når man bare kan lade dem være?  

Anmeld

23. maj 2016

Anonym

KissMeKissMeKissMe skriver:

Jeg kender en fyr, der er i dialyse hver dag, mens han venter på nye nyrer, fordi hans omskæring som barn gik galt. Han fik en meget voldsom infektion, som ødelagde hans nyrer. Og han er (selvfølgelig!) meget vred på sine forældre...  Så der findes altså personer, hvor det går grueligt galt. Og selvom det ikke er mange, hvor der er komplikationer, hvorfor så overhovedet skære i små børn, når man bare kan lade dem være?  

Jeg gik i gymnasiet med en fyr der desværre delte denne skæbne. Frygteligt! Så hjerteskærende at de der burde passe på en i stedet påfører en livsvarig livstruende skade... 

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg oprettede ikke denne tråd for at høre jeres mening om omskæring. Jeg søgte råd omkring heling. Jeg føler ikke behov for at forsvare mig. Jeg elsker min søn og har truffet et valg, som jeg mener er det bedste for ham. Omskæringen var professionel udført og han oplevede meget minimal smerte og græd meget lidt. Vi gør nu efterfølgende alt hvad vi af lægen er blevet rådet til for at undgå infektion- han var MEGET omhyggelig med info omkring dette. Jeg kan derfor med god samvittighed holde fast i at det var det rigtige valg for min familie. Dermed ikke sagt det er det rette for jeres familier. Jeg dømmer heller ikke jer for at undlade omskæring. Til trods for jeg ville anbefale jer det.

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonymor10 skriver:

Ts: det ville klæde dig at tænke mere på din søn, end at forsvare din religion. Kan du ikke lige love at du tager ham til læge I DAG?! Han er så lille at han intet immunforsvar har, han er ikke vaccineret og din kirurg har en historie med at patienter bliver alvorligt syge eller dør.

Dit barn skal tilse af en læge hurtigst muligt.

Jeg er selv uddannet inden for sundhedsvæsnet og da jeg var til stede under indgrebet ved jeg der var høj hygiejnisk standard. Vi holder selvfølgelig øje med hans tilstand og måler temperatur - præcis som lægen informerede os om.

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så i sidder simpelthen og blotter tissemænd overfor små drenge. ? 

Din kommentar er så latterlig og langt ude jeg slet ikke kan tage dig seriøst.

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Vacciner er absolut ikke en selvfølge, men noget som der findes medicinsk belæg for. Derudover  har det stort set udryddet en forfærdelig masse børnesygdomme herhjemme, som vores børn dermed slipper for.

En vaccine kræver et enkelt stik i armen og så er det overstået. En børneomskæring kræver at man ligger barnet i fuld narkose, gør det udenfor et professionelt hospital, oftest udført af kvaksalvere, bruger massive mængder smertestillende og vigtigst af alt forelægger der ikke et medicinsk grundlag for at gøre det.

Hvis det er så vigtigt at blive omskåret, må jeres dreng selv sørge for at han bliver det den dag han fylder 18. Før det er det simpelthen misbrug af magt overfor det stakkels barn.

Langt de fleste forældre får deres børn vaccineret uden større overvejelser fordi det er normen i samfundet. I vores kultur er det også normen at blive omskåret. Jeg har aldrig skænket det en tanke at han kunne undlade at blive omskåret. Jeg fortryder ej heller at det blev gjort.

Anmeld

23. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Din kommentar er så latterlig og langt ude jeg slet ikke kan tage dig seriøst.

Siger kvinden der lemlæster sit eget kød og blod. 

Anmeld

23. maj 2016

Hectar

Langt de fleste forældre får deres børn vaccineret uden større overvejelser fordi det er normen i samfundet. I vores kultur er det også normen at blive omskåret. Jeg har aldrig skænket det en tanke at han kunne undlade at blive omskåret. Jeg fortryder ej heller at det blev gjort.

Nej! Langt størstedelen af danske forældre får deres børn vaccineret, så man kan holde forfærdelige og i visse tilfælde livstruende børnesygdomme i skak. Du har fået klippet spidsen af din søns tissemand, fordi en gammel himmelnisse siger det.

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad normen er. Du har udsat din lille forsvarsløse baby for et kæmpe overgreb ved at bestemme at han skulle opereres uden nogen medicinsk årsag. Ovenikøbet tør du ikke at stå ved din handling og lyver om at han har forhudsforsnævring, hvilket alle børn i den alder har.

Forhuden har jo en funktion, hvorfor evolutionen ellers ville have skaffet sig af med den. Forhuden beskytter penishovedet og ved at fjerne det opstår der et nyt lag hud, der reducerer følsomheden.

Det kan være fint nok at blive omskåret, men først i det tilfælde at man selv som voksen har taget beslutningen efter vedvarende problemer. Det er så gennemgribende en operation, at jeg ikke fatter at visse folk kan få sig selv til at gøre det på små børn.

Jeg håber og beder til at du tager din søn til lægen i dag, så han forhåbentligt kan få sin stivkrampevaccination fremrykket og iøvrigt at han kommer sig uden mén.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.