Heling ved omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Vi er i vores familie nok mest af alt kultur- muslimer. Vi følger visse traditoner uden at gå voldsomt meget op i selve religionen. Men kan sagtens fælge din pointe

Dvs at du/I egentlig ikke føler at der vil ske noget med din søn, hvis I lader være med at omkære ham. Hans tissemand vil selvfølgelig være anderledes end de andre kultur-muslimske mænd omkring ham, men han har ikke mindre adgang til himlen eller lignende. Er det rigtigt forstået?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Anonym

Katafalk skriver:

Jeg har læst op på lektien og forhørt mig ved en læge. Hans svar var at børn under seks måneder under ingen omstændigheder bliver lagt i fuld narkose. Enten gives børnene lokalbedøvelse ved roden af penis eller også anvendes blot tryllecreme (EMLA) på penis, lidt sukkervand på sutten og måske en Panodil i numsen. I nogle tilfælde foregår det helt uden bedøvelse, men hvor tit vides ikke.

Så meget desto mere bliver jeg imod kulturelt/religiøst begrundet omskæring. Tænk at man kan finde på at udsætte sine små børn for den slags overgreb.

Hvis du godt véd at det ikke foregår i fuld narkose, hvorfor skriver du det så i dine tidligere indlæg her i tråden?

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

"Jeg er hans mor og mener at det er ok, at lægge mit lille spædbarn i fuld narkose og blive opereret på trods af at der ikke findes noget som helst medicinsk grundlag for at gøre det. Tvært i mod har min gud sagt at det skal han og at det ikke står til diskussion. Så er det faktisk ligegyldigt at mit lille vidunder mister følsomheden downthere og derudover risikerer infektioner, livsvarige mén og i visse tilfælde døden, hvilket risikoen for er langt større end hvis han havde været voksen, da han blandt andet ikke har nogle af de anbefalede vacciner endnu".

Vores søn blev bedøvet med trylle creme, Panodil, lokalbedøvelse og sukkervand. Han var derfor godt smertedækket

Anmeld

23. maj 2016

Hectar

Anonym skriver:

Hvis du godt véd at det ikke foregår i fuld narkose, hvorfor skriver du det så i dine tidligere indlæg her i tråden?

Hvis du nu rent faktisk tog dig tid til at læse hvad jeg skriver, ville du finde ud af at jeg rettede mig selv i det citerede indlæg. Jeg har flere gange læst at børn kommer i fuld narkose og voksne i lokalbedøvelse. Derfor antog jeg at dette også gælder spædbørn. Det gør det ikke, hvilket jeg fik clearet efter en samtale med en kammerat, der er læge og har en del med netop omskæring at gøre.

Sagen bliver omvendt ikke bedre i mine øjne, da man netop udsætter børn for et endnu større overgreb.

Anmeld

23. maj 2016

Hectar

Anonym skriver:

Vores søn blev bedøvet med trylle creme, Panodil, lokalbedøvelse og sukkervand. Han var derfor godt smertedækket

Det ændrer stadig ikke på at det er så forkert som noget overhovedet kan være. Mødre er sat i verden til at passe på sine børn, ikke udsætte dem for alskens unødvendige overgreb, fordi himmelnisen befaler det.

Anmeld

23. maj 2016

Anonym

Katafalk skriver:

Hvis du nu rent faktisk tog dig tid til at læse hvad jeg skriver, ville du finde ud af at jeg rettede mig selv i det citerede indlæg. Jeg har flere gange læst at børn kommer i fuld narkose og voksne i lokalbedøvelse. Derfor antog jeg at dette også gælder spædbørn. Det gør det ikke, hvilket jeg fik clearet efter en samtale med en kammerat, der er læge og har en del med netop omskæring at gøre.

Sagen bliver omvendt ikke bedre i mine øjne, da man netop udsætter børn for et endnu større overgreb.

Nej det kunne jeg ikke læse ud fra det du skrev. Hvis jeg kunne det var der jo ingen grund til jeg spurgte dig.

Anmeld

23. maj 2016

ESV

Anonym skriver:

Seriøst??? Kalder du det ordenligt smertedækket? Må jeg skære noget af dig med lokal bedøvelse, lidt sukker vand og en Panodil i måsen? 

Anmeld

23. maj 2016

Vivienne

Helt ærligt piger!!! 

Personligt er jeg meget imod omskæring, men når det er sagt, så forstår jeg ikke alle jeres sure indlæg. 

Nu er det gjort, og det kan der ikke laves om på.

Heller ikke jeres sure opstod ændrer på trådstarters mening og tankegang. 

Hun kommer fra en anden kultur og er opvokset og opdraget på en anden måde. 

Det nytter ikke noget at diskutere dette enme for vi har alle forskellige meninger om emnet. 

Det jeg egentligt bare ville sige er, I får INTET ud af at rakke ned på hende og hendes beslutninger ifm. hendes barn. Sålænge hun ikke krænker jer personligt, har I ikke ret til at blande jer. I kan sige jeres mening, men I kan også vælge en måde at sige den på. 

Peace out 

Anmeld

23. maj 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Men du skrev selv at din lille baby skreg i 10 min  så helt smertedækket har han vist ikke været?

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men du skrev selv at din lille baby skreg i 10 min  så helt smertedækket har han vist ikke været?

Det var mest af alt fordi han ikke kunne bevæge sig. Han mærkede ikke smerten. Lægen sikrede bedøvelsen virkede. Kender desuden min søns gråd og det var bestemt ikke den gråd han har ved smerte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.