Heling ved omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Nej! Langt størstedelen af danske forældre får deres børn vaccineret, så man kan holde forfærdelige og i visse tilfælde livstruende børnesygdomme i skak. Du har fået klippet spidsen af din søns tissemand, fordi en gammel himmelnisse siger det.

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad normen er. Du har udsat din lille forsvarsløse baby for et kæmpe overgreb ved at bestemme at han skulle opereres uden nogen medicinsk årsag. Ovenikøbet tør du ikke at stå ved din handling og lyver om at han har forhudsforsnævring, hvilket alle børn i den alder har.

Forhuden har jo en funktion, hvorfor evolutionen ellers ville have skaffet sig af med den. Forhuden beskytter penishovedet og ved at fjerne det opstår der et nyt lag hud, der reducerer følsomheden.

Det kan være fint nok at blive omskåret, men først i det tilfælde at man selv som voksen har taget beslutningen efter vedvarende problemer. Det er så gennemgribende en operation, at jeg ikke fatter at visse folk kan få sig selv til at gøre det på små børn.

Jeg håber og beder til at du tager din søn til lægen i dag, så han forhåbentligt kan få sin stivkrampevaccination fremrykket og iøvrigt at han kommer sig uden mén.

Jeg er hans mor og træffer de valg JEG mener er bedst. Ikke hvad baby.dk fordømmende brugere mener. Og ja jeg ville undgå en diskussion som denne der alligevel ikke fører til noget. Derfor fortalte jeg det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg er selv uddannet inden for sundhedsvæsnet og da jeg var til stede under indgrebet ved jeg der var høj hygiejnisk standard. Vi holder selvfølgelig øje med hans tilstand og måler temperatur - præcis som lægen informerede os om.

Nu stiller jeg et spørgsmål af nysgerrighed. Du er velkommen til ikke at svare, men du skal vide at der ikke er nogen underliggende agenda.

Et grundelement i de fleste (monoteistiske) religioner er at guden er ufejlbarlig. Din gud har skabt dit barn med forhud, men nu ændrer du på det ved at fjerne den. Kan det ikke tolkes som en underkendelse af skaberværket? Man ændrer vel ikke ved noget der er perfekt, og det er mennesket vel som udgangspunkt idet det er skabt af en der ikke laver fejl.

Anmeld

23. maj 2016

Hectar

Anonym skriver:

Jeg er hans mor og træffer de valg JEG mener er bedst. Ikke hvad baby.dk fordømmende brugere mener. Og ja jeg ville undgå en diskussion som denne der alligevel ikke fører til noget. Derfor fortalte jeg det ikke.

"Jeg er hans mor og mener at det er ok, at lægge mit lille spædbarn i fuld narkose og blive opereret på trods af at der ikke findes noget som helst medicinsk grundlag for at gøre det. Tvært i mod har min gud sagt at det skal han og at det ikke står til diskussion. Så er det faktisk ligegyldigt at mit lille vidunder mister følsomheden downthere og derudover risikerer infektioner, livsvarige mén og i visse tilfælde døden, hvilket risikoen for er langt større end hvis han havde været voksen, da han blandt andet ikke har nogle af de anbefalede vacciner endnu".

Anmeld

23. maj 2016

Anonym

Jeg vil ikke dømme handlingen på nogen måde. At jeg ikke forstår det er en ting men valget er i sidste ende jeres og det er ikke mod dansk lovgivning. Men min nysgerrighed tillader mig at spørger hvorfor jeres religion mener den skal fjernes? Har aldrig rigtig forstået det så håber da på et svar. Men det er også ok hvis du ikke ønsker at svare på det. 

Anmeld

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Nu stiller jeg et spørgsmål af nysgerrighed. Du er velkommen til ikke at svare, men du skal vide at der ikke er nogen underliggende agenda.

Et grundelement i de fleste (monoteistiske) religioner er at guden er ufejlbarlig. Din gud har skabt dit barn med forhud, men nu ændrer du på det ved at fjerne den. Kan det ikke tolkes som en underkendelse af skaberværket? Man ændrer vel ikke ved noget der er perfekt, og det er mennesket vel som udgangspunkt idet det er skabt af en der ikke laver fejl.

Vi er i vores familie nok mest af alt kultur- muslimer. Vi følger visse traditoner uden at gå voldsomt meget op i selve religionen. Men kan sagtens fælge din pointe

Anmeld

23. maj 2016

FrkC

Katafalk skriver:

"Jeg er hans mor og mener at det er ok, at lægge mit lille spædbarn i fuld narkose og blive opereret på trods af at der ikke findes noget som helst medicinsk grundlag for at gøre det. Tvært i mod har min gud sagt at det skal han og at det ikke står til diskussion. Så er det faktisk ligegyldigt at mit lille vidunder mister følsomheden downthere og derudover risikerer infektioner, livsvarige mén og i visse tilfælde døden, hvilket risikoen for er langt større end hvis han havde været voksen, da han blandt andet ikke har nogle af de anbefalede vacciner endnu".

Jeg mener at have læst at rituelle omskæringer kun foregår med lokalbedøvelse - ved børn i hvert fald 

Derudover vil jeg bare sige 'AMEN' til dine indlæg !! 

Anmeld

23. maj 2016

MinPrins

Jeg kan ikk helt svare på dit spørgsmål, for min søn er 4 år...

Men... Her går der flere uger endnu (hvis ikk en måned) før han er helt færdig... Men her fik han kun skåret lidt af forhuden af netop pågrund af forhudsforsnævring... 

Men nej, jeg forstår ikk at man frivilligt lader sit barn få en operation på barnets mest ømme sted ude medicinsk grund... Det er noget af det sværeste jeg har gjort og har flere gange måtte huske mig selv på at det er det bedste for ham... Smertestillende piller, skrig og skrål fordi det gør ondt at tisse, sover meget dårligt om natten pågrund af smerter Mm... Jeg ville ønske at han kunne have undværet den... 

Anmeld

23. maj 2016

Hectar

FrkC skriver:

Jeg mener at have læst at rituelle omskæringer kun foregår med lokalbedøvelse - ved børn i hvert fald 

Derudover vil jeg bare sige 'AMEN' til dine indlæg !! 

Jeg har læst op på lektien og forhørt mig ved en læge. Hans svar var at børn under seks måneder under ingen omstændigheder bliver lagt i fuld narkose. Enten gives børnene lokalbedøvelse ved roden af penis eller også anvendes blot tryllecreme (EMLA) på penis, lidt sukkervand på sutten og måske en Panodil i numsen. I nogle tilfælde foregår det helt uden bedøvelse, men hvor tit vides ikke.

Så meget desto mere bliver jeg imod kulturelt/religiøst begrundet omskæring. Tænk at man kan finde på at udsætte sine små børn for den slags overgreb.

Anmeld

23. maj 2016

FrkC

Katafalk skriver:

Jeg har læst op på lektien og forhørt mig ved en læge. Hans svar var at børn under seks måneder under ingen omstændigheder bliver lagt i fuld narkose. Enten gives børnene lokalbedøvelse ved roden af penis eller også anvendes blot tryllecreme (EMLA) på penis, lidt sukkervand på sutten og måske en Panodil i numsen. I nogle tilfælde foregår det helt uden bedøvelse, men hvor tit vides ikke.

Så meget desto mere bliver jeg imod kulturelt/religiøst begrundet omskæring. Tænk at man kan finde på at udsætte sine små børn for den slags overgreb.

Igen; fuldstændig enig !!! 

Anmeld

23. maj 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg vil i denne sammenhæng nok råde dig til at snakke med de øvrige par som har fået foretaget samme indgreb. Forhøre dem om deres erfaringer med helingen. 

Som debatten har vist, er der vist ikke så mange med personlig erfaring i heling efter omskæring af spædbørn her på Baby.dk. 

Måske det var en god ide at ringe til egen læge? Det er vel også her at 5 ugers undersøgelsen skal finde sted. Så kan det jo fint være nu. Lægen kan måske komme med gode råd mht helingen samt råd i forhold til infektionsrisici med videre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.