Anonym skriver:
Vi anerkender altid hendes følelser - bare ikke når hun slår. Grunden til at min kæreste holdt hende fast var at hun ellers var løbet væk. Jeg kan godt se at det lidt kan virke til et mindre overgreb men jeg kan helt seriøst ikke se andre måder man kunne har grebet situationen an.
Hendes følelser skal sgu da anerkendes uanset hvad hvad. At anerkende følelser er ikke det samme som at bifalde den pågældende handling(at slå).
Jeg havde nok sagt til hende, jeg vil ikke have at du slår, det gør mig ked af det, måske bakket et skridt tilbage. Jeg kan se du har det svært, jeg vil rigtig gerne give dig en krammer. Det er også træls at skulle i seng nu når vi lige hygger så meget med mormor. Og så afventet. Hvad siger du til at vi tager ble og nattøj med ind i stuen og tager det på der. Måske mormor vil hjælpe.
Tilbyd et alternativ og på den måde aflede og forsøge at vende situationen til noget positivt.
Om ikke andet så nøjes med ble og skippet nattøj, nogen gange må man også vælge sine kampe med omhu. Specielt hvis hun er træt. Så kommer man ingen vegne med at kæmpe.
Det er super vigtigt at anerkende og sætte ord på børn følelser. De kan ofte ikke selv sætte ord på, og så reagere de istedet fysisk og voldsomt.
Anmeld
Citér