mpr skriver:
Nu har vi været igennem lidt forskellige former for samvær siden jeg kom ind i min bonusdatters liv. vi har kørt hver anden dag (cirka) samvær, 3 dage den ene uge og 5 den næste. og nu 5/9. Jeg vil faktisk sige det er hårdere at få bonus hjem til os på de helt korte samvær som det har været tidligere, det er det at man når ikke af omvende sig til at nu er barnet der og nu er det der ikke. Vi har den følelse at de første 3 dage er hårde fordi hele vores hverdag skal vendes på hoved i den forbindelse at man ikke bare kan være spontan og sove længe, gøre hvad man vil (selvfølgelig kan man ikke det!) men det er noget af det der gør det hårdt. Efter vi fik det lavet om til 5/9 er det nemmere fordi vi har et par dage til at falde på plads alle 3 og samtidig har vi et par dage sammen hvor vi kan nyde hinandens selskab. Jeg ville helst op i en 7/7 fordi synes 2 dage er for lidt når man tænker på det først er der vi alle 3 er røget ind i rutinen. Og når hun bliver teenager ville det da være lækkert med 14/14 hvis det var noget bonus ønskede for det ville da gøre at man følte man havde en hverdag sammen på en anden måde.
Det er svært at balancere med det hele især hvis den ene part ikke har egne børn og især hvis det er første forhold hvor der er børn ind over.
Det har ikke noget at gøre med om i er klar til at få egne børn, det er bare banalt at i skal ændre hverdag i to dage og så skal falde tilbage. Jeg tager cirka 2-3 dage at falde ned på jorden efter bonus har været her og det er ikke fordi vi varder hende op, men bare fordi det er nogle helt andre ting man skal have styr på end når der ikke er børn i hjemmet. 
Men det er især forbudte følelser som en bonusmor aldrig må udtale sig om fordi de skal bare acceptere og omfavne det hele.. Sådan er virkeligheden bare ikke stykket sammen. Men vil sige at forsøge at opdrage på et barn 2 dage hver 14 dag det gør også en træt fordi det er næsten nær en umulig opgave.. Og hvis man har konflikter så er 2 dage altså ret kort tid til at komme mentalt ovenpå igen.
Lidt forundret over hvordan svarene i denne tråd kan ses som man fortæller en bonus de skal være rummelige og kunne klare alt.
tror alle anerkende det er hårdt, og ja er man vant til at sove til man vågner i weekenden så er det da pisse hårdt når den lille trold står der kl 6 om morgenen og dagen begynder. Det er hårdt at have øret på et barn i løbet af natten, det er hårdt at være på med børn når man ikke er vant til det.
Det de fleste bare siger er, at den lille trold også står op kl 6 selvom man har dem hver dag, man har et øre på barnet selvom de sover der hver nat. Og det at få eget barn er ikke "lettere" end at have et weekend barn. Det er en enorm omvæltning at gå fra tosomhed med to voksne til tresomhed med en baby. Og ts får en light version på den måde at de får en pause mellem de hårde perioder, det får man ikke som nybagte forældre hvor man ikke er gået fra hinanden, der er det 10 minutters pause om dagen man synes er fantastisk.
Omvæltningen til de næste børn er måske ikke så hårdt, af den simple grund man har levet i kronisk træthed og uden egen tid.
Jeg startede som bonus hvor der ikke var nogle ordning, min kæreste havde ham hele tiden, men så flyttede jeg bare ikke ind og jeg elskede pausen, hvor jeg kun tænkte på mig selv. Derefter blev jeg fuldtidsmor til vores fælles barn og jeg har aldrig og jeg mener aldrig været så træt, så fysisk udkørt, så drænet. Nu er jeg den glade mor til 3 levende og en bonus som ikke bor her længere (er voksen) og nu har jeg vænnet mig til hele min dag handler om arbejde og få familien til at have det godt (dvs også inklusiv mig selv), bare at finde en time til at gå selv er noget der skal prioriteres og sættes ind i en logistik. Dvs. Mine ord er bare, ja der er hårdt, men det bliver ikke lettere fordi man har børnene hver dag