Anonym skriver:
Ked af at sige det ( og evt. Bryde din lyserøde verden ) men JO når du har et lille barn 24/7 så kommer du sgu til at indordne dig.. Du laver ikke rutinerne det gør barnet og du får det til at fungere.
Eks. Hvis dit barn har brug for at sove mellem 12 og 14 så retter du helt automatisk dit liv ind efter dette. Baby " bestemmer" mere end du tror for du orker ikke en hel nat med gråd osv blot fordi baby ikke fik sin lur. Så jo man indordner sig sgu efter et barn.. Og barnets sove behov, spisebehov osv..
må indrømme jeg slet ikke syntes det var hårdt at have min bonus da det kun var hende der var der.. Men vi farede heller ikke rundt.. Tit var vi bare hjemme og total hygge. Og så havde vi jo masser af dage hvor hun ikke var der.
MEN have min egen pige ( snart 3 år ) var 10000000 gange hårdt trods forsøg på rytmer mm. Og selv i dag hvor hun sover igennem går i dp, har faste rytmer mm. Vil jeg sige det er 1000 gange hårdere end da vi kun havde bonus i weekenden og ferier..
UD FRA hvad du skriver og det du svare folk jo så lyder du ærligtalt ufattelig naiv og umoden.. Og på ingen måde klar til det store det er at få barn..
Og jo få giver dig ret men du må indrømme at flertallet giver svigermor ret.. Så mon ikke du har fået svar på om andre har det som dig..
svigermor er bekymret og igen UD FRA det du skriver og svarer forstår jeg godt den bekymring hun har..
Jeg synes, at "ufatteligt naiv og umoden" er unødvendigt og urimeligt hårde ord at tage i brug. Og jeg gad vide, om vi ikke allesammen i givet fald har været det, før vi fik det første barn. Jeg hører aldrig nogen sige, at "Jeg vidste præcis, hvordan det ville blive at få et barn" - tværtimod giver langt de fleste udtryk for, at folk uden børn ikke kan sætte sig ind i det, før de har været der selv. Well, mine børn var virkelig "nemme" babyer, sov tidligt igennem osv. Men jeg havde aldrig tænkt så langt, at min yngste ville være periodevis urenlig helt til skolealderen, eller at min ældste fik en meget svær pubertet. Ingen i verden kunne have forklaret mig om bekymrede, søvnløse nætter, og jeg skænkede det ikke en tanke, da jeg var gravid og hyggede mig med at købe babytøj og barnevogn.
Hvis vi vidste alt, hvad det indebar at få barn, før vi satte dem i verden, ville mange af os tøve og bæve af frygt. Men vi vokser - stort set alle - med opgaven og ansvaret og kan kun smile eller ryste på hovedet af vores søde forestillinger om nuttede babytæer og blomstrede kjoler.
TS synes, det er hårdt at være weekend-bonusmor. Hun giver udtryk for en tro på, at det er mindre hårdt at have sit eget barn, og ja, der tager hun fejl. Men jeg kan på ingen måde se, hvorfor hendes "realitetschok" skulle blive større og mere umuligt for hende at kapere end det er for alle andre - som bare ikke har et bonusbarns tilstedeværelse i weekends at sammenligne med.
Iøvrigt ved ingen af os, om svigermors kommentar var udtryk for bekymring eller bare et klodset eller rapt "Vent du bare og se!". Man kan da sagtens lade sig provokere af, at TS tror, hun ved, at det er mindre hårdt med et "fultidsbarn". Men det gør hende da ikke pr. definition uegnet til at få et barn, vokse med opgaven og blive klogere - ligesom vi andre blev på det ene eller andet plan.