beti skriver:
sagen er den, at min kæreste på 25 år har en super sød dreng på 3, næsten 4 år. vi har ham hveranden weekend og en torsdag til fredag, der hvor vi ikke har ham i weekenden. Vi har det alle tre super godt sammen!
Men min kæreste og jeg snakker tit om at vi syntes det er hårdt fysisk, altså at vi er trætte når hans søn så tager hjem til moren. Dette er der ikke nogen der kan forstå, og vi har direkte fået at vide af min svigermor, at vi nok skulle vente lidt med at børn, fordi hun ikke mener vi er klar til det, når vi syntes det er hårdt at have et weekendbarn. Dertil prøver jeg at forklare hende, at det med at man bliver hevet ud og ind af rutinerne, og at man hele tiden er der, hvis sønnen har brug for hjælp, altså at man ikke slapper ordentlig af når sønnen er der.
Er det os/mig der er helt forkert på den, når vi/jeg syntes det er hårdt at have sønnen på besøg?

Klart det er hårdt når man går fra at være to voksne der kan sove til man vågner i weekenderne, kan kravle i seng sent på natten, kan sidde på toilettet så længe man lyster, kan spise når man har lyst, gå i bad når man har lyst osv. Så ja selvsagt er det hårdt i sammenligning med hvad I ellers har
I oplever det i light versionen i stedet for nybagte forældre, I prøver det med en forholdsvis stor dreng der formodentlig næsten sover igennem om natten og I oplever det "kun" hveranden weekend.
Den version vil I få gange en del mere hvis og når I blive fuldtidsforælde og endda til en nyfødt. For nej at have en 3 årig hveranden weekend er intet i sammenligning med et barn hver dag og endda hvor man starter med en baby der ikke sover igennem og har brug for mor eller far så og sige konstant. Ja med tiden får I rutiner og I vil opleve det er "let", fordi det var så sindsyg hårdt før rutinerne, men i sammenligning med hvad I har nu så er det stadig hårdt.
Og barnet/børnene bliver ældre og der kommer endnu flere ting; fodboldtræning, skal køres til Gud og hver mand, lave tusind madpakker, vaske oceaner af vasketøj, rydde op efter katastroferne osv. Voksen tid er en by i Rusland og selv med en masse rutiner og børn fra 5 år til 13 år og ikke helt fuldtids arbejde kan jeg ikke holde mig vågen til at læse en bog i hverdagene...
så jo må desværre nok give svigermor ret i, at I skal være realistiske omkring det at få eget barn, for det er så ikke et weekendarbejde men et døgn arbejde