Egoistisk valg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2016

B16

Synes det lyder meget smukkere med en historie alla: "jeg valgte at få dig for mig selv uden en far, fordi du var så ønsket" end "mor snød en fuld mand med nem sex, så din far vil aldrig gide se dig fordi han ikke betragter dig som sin familie, men en fuldemandsfejl" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Min veninde har fået to børn med en sæddoner. Børnene er hhv. 3 og 4 år og er begyndt at gå meget op i, at de andre børn i børnehaven har en far, og når de læser børnebøger og ordet "far" kommer op, er det tydeligt at se, at de er meget forvirret omkring det.

Jeg finder det hjerteskærende at se, at de i så ung en alder allerede er bevidste om, at størstedelen af andre børn har noget, som de ikke har, og jeg må ærlig talt indrømme, at jeg synes, at det er et pisse egoistisk valg at sætte børn i verdenen med en sæddoner.

Hvis et barn selv kunne vælge, er jeg sikker på, at det gerne ville vide, hvem både dens far og mor er. Hvor fedt er det lige at vokse op uden at kende sit ophav?

Så din veninde er en pisse egoistisk person? 

Syntes jeg ærligt talt du skulle sige til hende, og så håber jeg virkelig at hun finder sig en bedre veninde med forståelse og respekt for at alle er forskellige!!!!! 

Anmeld Citér

22. april 2016

B16

Mullemus86 skriver:

Men i sådan et tilfælde, skal barnet vokse op med viden om at være fravalgt dvs. uønsket. Og er det fravalgt, har det jo heller ikke kontakt til faderen, hvilket jo ikke giver større identitets-sikkerhed.. 

Et donorbarn er altid 120% ønsket! Hvis barnet vokser op med viden om sin tilblivelseshistorie og med historien om at være super ønsket, vil  barnet formentlig ikke føle noget skævt ved det. Børn uden far behøver ikke at ende mere i identitetskrise, end børn med to forældre. 

Med din logik, skulle adoption jo også være helt forfærdeligt, da barnet ikke kan spejle sig i hverken sin "far" eller "mor" og det langt fra altid er muligt at spore biologisk ophav.. 

Du skrev det noget pænere end mig - så er helt enig med dig 

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonymor

Hck skriver:

Om du er aktiv bruger eller ej, så står du jo ikke helt 100 % på din mening, når du opretter sådan en tråd anonymt. Du må hjertens gerne være anonym for mig, men du står jo ærligt talt ikke ved din mening ( på baby.dk ihvertfald)

Jesus christ, kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt? Det er da komplet underordnet for emnet og selve diskussionen hvorvidt hun er anonym eller ej. Så vidt jeg ved har baby.dk også udstykket regler der hedder, at der ikke må stilles spørgsmål til en brugers valg af anonymfunktionen. 

Anyway. TS. Jeg er uenig. Jeg kan som udgangspunkt godt følge din tanke om, at det er synd for barnet ikke at have et fædrene ophav og en kendskab til sin baggrund. Og er enig i, at det kan give nogle problemer senere hen ift. Identitet. Til gengæld har barnet så en mor, der ville det så meget, at hun var villig til at gøre det selv og gå gennem behandling for det. Det synes jeg egentlig ikke er egoistisk.

Anmeld Citér

22. april 2016

Spirrevip

Jeg synes helt ærligt ikke, at man bør blande sig... din veninde er garanteret helt 100% glad for hendes valg, og det synes jeg ikke at du, som veninde, bør blande dig i.. der kan være mange årsager til at man vælger at få børn via donorsæd. Børn af donorsæd er da værd at foretrække, frem børn der er ikke er lavet, hvor faderen ikke vil være inde over. 

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min veninde har fået to børn med en sæddoner. Børnene er hhv. 3 og 4 år og er begyndt at gå meget op i, at de andre børn i børnehaven har en far, og når de læser børnebøger og ordet "far" kommer op, er det tydeligt at se, at de er meget forvirret omkring det.

Jeg finder det hjerteskærende at se, at de i så ung en alder allerede er bevidste om, at størstedelen af andre børn har noget, som de ikke har, og jeg må ærlig talt indrømme, at jeg synes, at det er et pisse egoistisk valg at sætte børn i verdenen med en sæddoner.

Hvis et barn selv kunne vælge, er jeg sikker på, at det gerne ville vide, hvem både dens far og mor er. Hvor fedt er det lige at vokse op uden at kende sit ophav?

Det er bestemt et egoistisk valg, at få børn med en doner, altså at kvinder vælger at få børn alene. MEN det ved de der vælger det jo godt, og har helt sikkert gjort sig masser af tanker omkring det, at der bevidst er fravalgt en far. Og derved kompenserer på anden vis. Hvis en kvinde føler, at hun har den kærlighed, det overskud, tryghed osv til at få børn alene, så det hendes valg. Så kan du have alle de meninger om det du vil, men det rager jo ikke dig. Masser af børn, vokser af den ene eller anden grund, op uden en forældre. Skal de fratages forældrerollen, fordi deres ægtefælle er død, de er blevet forladt, de er blevet gravide ved et uheld med en der ikke vil tage ansvar, eller noget helt andet? Dine argumenter holder ikke, at det synd de ikke har en far som de andre børn. Det der jo som sagt mange der ikke har, og har en dejlig opvækst alligevel. Jeg får faktisk lidt en tanke, ud fra dit indlæg, at du er lidt misundelig på hendes valg. Mvh L

Anmeld Citér

22. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja, men i situationer hvor en af forældrene fx har valgt barnet fra, ved barnet i det mindste, hvor det kommer fra ren genmæssigt - det er noget donerbørn mangler, hvilket i min mening har en stor indflydelse på deres identitetsdannelse!

"Jeg ved, hvad min far hedder, OG at han ikke vil have noget med mig at gøre!" - det har så ingen indflydelse på deres identitetsdannelse?  

Anmeld Citér

22. april 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min mening.

En fra min datters klasse som ofte kommer hjem til os har en gang sagt at hun hader og være doner barn fordi hendes " far" kan have 1000 unger men hvis det havde været en tilfældig fyr kunne hun måske have en form for kontakt på et tidspunkt. Dette vil hun bedre kunne forholde sig til. Hendes mor er den mest omsorgsfulde menneske. Og har sørget for at datteren får psykolog timer.

Jeg synes også det er forkert og vælge en doner. Men jeg har ikke stået i situationen og derfor ikke rigtig sætte mig ind i det.

Jeg dømmer ingen ! Og er glad for at folk kan vælge frit.

Anmeld Citér

22. april 2016

LOL

Anonym skriver:

Først - så synes jeg du skulle tage snakken med din veninde, så hun ved hvad din holdning er og får mulighed for at vælge om hun vil ha dig i sit liv. Lidt tarveligt at gå med de tanker bag hendes ryg.

Dernæst så tror jeg du skal lære at acceptere at der findes utallige former for forskellige familier, og gudskelov for det. Og hvad så hvis de ikke kender deres ophav fra farens side? Er sikker på der nok skal blive kompenseret for det på den ene eller anden måde. Hvad så med de børn hvor far ikke vil kendes ved dem, er det også synd for dem og synes du at de så skulle ha været en abort - eller hvad? Synes ærligt din udmelding er lidt små latterlig og forstår egentlig ikke hvordan det ka hidse dig op.. Har du selv børn?

Anmeld Citér

22. april 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Om du er aktiv bruger eller ej, så står du jo ikke helt 100 % på din mening, når du opretter sådan en tråd anonymt. Du må hjertens gerne være anonym for mig, men et lidt fesent svar fra dig af i den sammenhæng

Udover dit brugernavn på tre bogstaver, er du da også selv anonym idet du hverken har billede eller personlige oplysninger på din profil. Men nok om det - jeg har oplyst mit brugernavn og er over diskussionen om, hvorvidt man står ved sin mening, hvis man vælger, at debattere som anonym.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.