Jeg kan ikke se det umodne i at pinpointe de argumenter du bruger, du bruger igen frasen at spejle sig, men tilføjer genetisk...
du kan ikke spejle dig i genetik, genetik er ikke afgørende for HVEM du er. Det kan være afgørende for dit udseende og din dna - men aldrig for HVEM du er.
HVEM du er, er afgjort af miljø... Skulle genetikken være styrende, ville vi stadigt rende rundt som hulemennesker...
Så det du beskriver er jo søgen efter en faderfigur, pakket ind i et spørgsmål om genetik..
Du henviser til en artikel omkring emnet, men hvad med valid forskning på området?
du mener det er egoistisk at vælge en anonym donor - men du forholder dig ikke til grundstenen, at donoren har valgt at være anonym af en årsag...
du lægger vægt på at man bør vælge en åben donor for at kunne finde sit fædrene ophav (der var den igen) for at kortlægge sin genetik... Men for at kortlægge sin genetik skal du længere tilbage end bare ham der har afleveret cellen der skabte dit liv.. Ergo er det HELE hans familie der skal involveres i barnets søgen efter svar?
Det kan du da ikke mene?
så jeg må indrømme at din, meget entydige holdning, ikke holder vand... Jeg tror stadig det er den faderfiguren du mener de bliver snydt for, og her negligerer du kraftigt den far barnet allerede har, ham der er der hver dag...
Jeg finder det grinagtigt, at du beskylder mig for at have en skjult dagsorden - men dig om det 
Når jeg bruger udtrykket "at spejle sig i" så er det udelukkende udseendemæssigt, jeg mener. Hvis du har læst om emnet, så ved du lige så vel som jeg, at både donorbørn og adoptivbørn har brug for nogle at spejle sig i. Det gælder selvfølgelig ikke alle, men nu handler tråden jo om dem, som det gælder for.
Så nej, jeg beskriver ikke søgen efter en faderfigur pakket ind i et spørgsmål om genetik.
Donere der vælger at være anonyme, er på sin vis også egoistiske idet de er med til at fratage barnet retten til at få informationer om halvdelen af deres DNA senere i livet.
Jeg har ikke sagt, at det er hele donerens familie, der skal involveres i barnets søgen på sit fædrende ophav. Af hvad jeg kan læse mig til, handler det om at finde sin biologiske "far" - ikke hans familie.
Jeg synes, at din egen holdning er meget entydig, og jeg forstår ikke, hvorfor du ud fra mine kommentere konkluderer, at det er en faderfigur, som jeg synes, at de bliver snydt for. En donor er ikke en far!
Har barnet en social far, er det da kun dejligt for barnet, men skal barnet have frataget retten til at opsøge sit genetiske ophav fordi den sociale far er usikker på sin rolle, som ubiologisk forælder? Dét synes jeg er forkert!