fo82 skriver:
Nu svarede du mig tidligere at du er mor, og ikke har haft problemer med at undfange...
og så vil jeg mene at du på ingen måde kan sætte dig ind i den tankegang det er at være ufrivilligt barnløs...
nej, det er ikke en menneskeret at få børn, det er et ønske der bliver opfyldt... Et brændende ønske, som bestemt ikke bliver mindre jo længere man har prøvet..
jeg synes du negligere andre menneskers ønske om at blive forælder, og du er nedladende over for de mennesker der pga fysiologi har været nødt til at søge andre veje..
ønsket om børn vil altid være egoistisk, for det er noget man ønsker for sig selv og sin partner...
når et par vælger en donor, så gør de det sammen. Fordi de ønsker et barn sammen.. Hvad skulle de ellers gøre? Skilles for at den ene kan få barn og den anden kan sejle i sin egen sø?
Når du beskriver donorbørns savn - er det savnet til en FAR - en faderfigur.. Og så kan du forsøge nok så meget at skjule din dagsorden bag genetik, for dine eksempler siger så meget andet.
en donor er IKKE en far, lige såvel som at man ikke er beslægtet med en donor der giver en nyre.
En donor er leverandør af fysiologisk materiale for at hjælpe andre mennesker... Længere er den ikke.
og hvis man ikke har sørget for at ens børn forstår det, og ikke lever på en illusion om at der er en faderfigur derude et sted de kan få et forhold til, så har man fejlet..
men uanset hvordan man vender og drejer sin argumentation omkring dette emne, så tror jeg det er svært for dig at imødekomme dette, for du hat en meget forudindtaget holdning, og lige på dette punkt virker du ikke på nogen måde modtagelig for andre virkeligheder end din egen... Det i sig selv virker umodent og usagligt...
Hver sin mening. Jeg synes personligt, at du og mange andre der har deltaget i denne tråd fuldstændig negligerer det faktum, at der altså findes donorbørn, som har et ønske om, at kunne tage kontakt til deres fædrende ophav, men har fået frataget muligheden for det.
Man kan ikke sammenligne en sæddoner med en nyredoner, da ens gener ikke har noget med en nyredoner at gøre.
Hvem har sagt noget om, at par som ikke kan få børn sammen, bør gå fra hinanden? Hvad jeg har sagt er, at hvis man vælger at bruge en donor, bør man for barnets skyld vælge en åben donor.
Jeg synes, at det er umodent af dig at anklage mig for at have en "skjult dagsorden".
Som jeg tidligere har forklaret, var mit første indlæg ikke særlig velformuleret. Det er korrekt, at jeg beskrev min venindes børns savn til en faderfigur, men jeg har efterfølgende forklaret, at min indlæg i bund og grund handler om, at jeg finder det ekstremt egoistisk at sætte børn i verdenen med en anonym donor.
Jeg har aldrig sagt, at en sæddonor er en far! At finde sit fædrende ophav handler om at finde en at spejle sig i rent genetisk, og hvis barnet tror andet, har moderen ikke forklaret situationen tydeligt nok - helt uenige er vi altså ikke