Ny kh loft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2016

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Tjah, når op til  45% af os har rygsmerter, op til 25% af os vil opleve depression, 5% af os har angst, og 700.000 har en personlighedssforstyrrelse, så er der meget få tilbage, der egentlig kan arbejde. Så enten skal de "syge" presses ud i selvforsørgelse ellers skal de leve så sparsomt (og uden børn), at hjulene alligevel kan køre rundt. 

Pengekassen er ikke bundløs, som nogen måske tror. 

Enig 

Vi kan ikke blive ved -

Snakkede her i påsken med en kammerat som har arbejdet i Læger ude grænser

Og han sagde noget meget tankevækkende- At de fleste af vores jeg kan ikke arbejde med noget som helst sygdomme ikke eksisterer i Afrika. 

Fibromyalgi har de aldrig hørt om - og det er da underligt især når man tænker på at den sygdom har været skyld i rigtig mange førtidspensioner især i 90erne. 

Fair nok at man er syg og folk med kræft skal dælme have ro 

Men fordi man ikke kan klare 7 timers rengøring om dagen er det ikke ensbetydene med at man intet kan lave

Jeg har selv 4 diskoprolapser og blivende slidskader i hele ryggen -

Jeg ved godt hvor invalideerende kroniske smerter er ,men det hjælper ikke at sige at så kan jeg ingenting

Og jeg kan godt undre mig over at folk der siger de ikke kan arbejde pga ondt i ryggen men godt kan sidde og spille comspil og være på facebook i flere timer - når jeg ikke kan sidde mere end 10 min i samme stilling.

Har selv en niece som er førtidspensionist pga dårlig ryg- men de timer hun må arbejde ved sidne af de foregår i en stald med malkekvæg et job hun tog da jeg afviste hende da hun søgte rengøring hos mig.....

Vi bliver alle nødt til at tage ansvar og komme igang med det vi nu kan bidrage med så de (få) der vitterligt intet kan kan få den hjælp de har brug for . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2016

TNBC

Carina:-) skriver:

Enig 

Vi kan ikke blive ved -

Og han sagde noget meget tankevækkende- At de fleste af vores jeg kan ikke arbejde med noget som helst sygdomme ikke eksisterer i Afrika. 

Fibromyalgi har de aldrig hørt om - og det er da underligt især når man tænker på at den sygdom har været skyld i rigtig mange førtidspensioner især i 90erne. 

Men fordi man ikke kan klare 7 timers rengøring om dagen er det ikke ensbetydene med at man intet kan lave

Jeg ved godt hvor invalideerende kroniske smerter er ,men det hjælper ikke at sige at så kan jeg ingenting

Og jeg kan godt undre mig over at folk der siger de ikke kan arbejde pga ondt i ryggen men godt kan sidde og spille comspil og være på facebook i flere timer - når jeg ikke kan sidde mere end 10 min i samme stilling.

Har selv en niece som er førtidspensionist pga dårlig ryg- men de timer hun må arbejde ved sidne af de foregår i en stald med malkekvæg et job hun tog da jeg afviste hende da hun søgte rengøring hos mig.....

Vi bliver alle nødt til at tage ansvar og komme igang med det vi nu kan bidrage med så de (få) der vitterligt intet kan kan få den hjælp de har brug for . 

Enig..

Jeg har ogsaa rigtig daarlig ryg og nakke, men jeg gider ikke sidde og lave igenting, jeg vil videre og lave det jeg holder af.
Jeg passer bare paa mig selv, og tager pauser naar jeg har brug for det.

Jeg kan heller ikke sidde laenge I en stol uden at bevaege mig. Jeg har ondt hver dag, men derfor arbejder jeg alligevel... Jeg er ret traet af folk der ikke kan arbejde paa grund af smaa ting. Ved godt at der er nogen der virkelig har det daarligt, men der er folk der godt kan arbejde, tror jeg..

Ja, det er haardt, men saadan er livet. Jeg ville oenske at mit liv var anderledes, men det er det ikke og det maa jeg saa leve mit liv efter.

Anmeld Citér

4. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det skal liges siges at ud fra beregninger skulle en gennemtsnits enlig kontanthjælpsmodtager med et barn have et rådighedsbeløb på circa 7200 med det nye kontanthjælpsloft hvor det før var 9700. Så altså efter skat og efter faste udgifter. I beregninger bruger de faste værdier for omkostninger, såsom 6183 kroner på husleje og op til 1280 kroner for el, vand og varme. Jeg indrømmer at jeg ikke er enlig mor, men det virker da ok, omend stramt?

Anmeld Citér

4. april 2016

migxher

Anonym skriver:

nu er jeg så også af den mening at syge ikke skal leve på kontanthjælp men burde få en særlig sygeydelse. MEN syntes også vi snart skal passe på med hvem vi sender på kontanthjælp eller giver diagnoser mm.

eks.1: jeg kender en kvinde hvis søn har tourettes. Han går i specielskole, SAMT er på noget aflastning hver anden weekend. Han er slet ikke slem og sidder det meste af tiden foran en computer og spiller WOW. MEN alligevel får moren lov til på nu 16 år at gå hjemme på samfundets regning fordi det er hårdt at have et diagnose barn?? 

Er hun syg? Er hun berettiget til at få penge af staten eller kunne hun godt arbejde om ikke i en deltidsstilling?

Vi bliver nød til som samfund at indse at vi har ikke råd til at folk kan få hjælp af staten til ALT og man må godt gøre en indsats selv. Og 3000 kr til div og mad er altså mere end rigeligt til en voksen og et barn. Det ville jo svare til at min familie havde mellem 4000 og 5000 kr om måneden til mad og div. Og bare med 4000 kr pr måned ville jeg godt nok leve godt og ville nok også tage ud og spise noget oftere. 

det er altså ok at forlange noget sparsommelighed når folk bliver forsørget at alle os andre. Som jeg også skrev før så syntes jeg et tab på 2400 er for meget, men er helt med på at man ikke skal have 3000 kr til mad mm. 

Og så kan man jo vælge at bo mindre end 3 værelses når man nu kun er 2. det er jo et af de valg man helt personligt må træffe når man nu ikke har så mange penge, samt HVOR i landet man bor 

Ih jeg kender selv sådan en. Hun har været på offentlig forsørgelse siden hun blev 18, er idag 43. Og nej det er ikke løgn. Hun er bare sindssyg god til at spille skuespil og manipulerer med sin sagsbehandler.

Hun får i hoved og røv og alt hvad hun ellers kan suge til sig fra kommunen.

Hun har det ihhh og åhhh så skidt og det er hele verdens skyld. Men kan alligevel sidde og snakker vidt og bredt om hvor lidt hun gider og lave og intet har imod at få kh. Ja hun fryder sig nærmest over det. Føj jeg brækker mig. 

Hvis ikke det var fordi hun er mor til mine søskende(og mig selv) og de nu vil blive ramt af nedskæringerne, så ville jeg fryde mig over at hun bliver ramt hvor det kan mærkes. Men jeg ved jo godt at det er dem der går ud over. 

Anmeld Citér

4. april 2016

Rauw

Sandratoft skriver:

SU og kontanthjælp er 2 helt forskellige ting. Begge betales af det offentlige ja, men den ene er en investering, den anden er blot en passiv ydelse.

Ved godt det er to forskellige ting. Men man bliver ikke ramt på su? Det var da altid noget 

Anmeld Citér

5. april 2016

lineog4

Carina:-) skriver:

Enig 

Vi kan ikke blive ved -

Jeg tror man skal angribe det på en anden måde end via penge. 

Jeg er selv lige kommet hjem fra London, rene gader, hvorfor fordi de er mindre svin end os? Også, men også fordi der er ansat en del til at samle affald op i gaderne. Stadig åbne offentlige toiletter, hvorfor fordi de er mindre destruktive end os? Også men også fordi der er ansat mennesker til at passe og overvåge toiletterne. 

I DK er der både en Forestilling om at et arbejde skal være meningsfyldt, og med det menes at det skal give mening på forhånd og denne mening skal være andet end blot st få en løncheck, nogle jobs er simpelthen så lavstatus så de er forsvundet. Derudover er der også en tendens til at skære netop de jobs væk som kan varetages af fx de elever jeg har, de ville nyde at få et arbejde, kunne skabe mening med netop at passe fx et toilet, føle de var en del af samfundet og gjorde nytte. I stedet placeres de på passiv forsørgelse i første omgang kontanthjælp og på længere sigt førtidspension, det er unge mennesker der med den rette struktur og guiding kunne fx varetage at ordne parker, samle skrald osv. Men det er simpelthen for lav status, for meningsløst til at vi vil tilbyde dem det, men hvem siger det, det gør ham eller hende med den høje uddannelse, det siger den unge på passiv forsørgelse ikke. 

Skærer vi i deres penge, får de bare mindre penge. De får ikke arbejde for det arbejde de kan varetage findes ikke. 

Vi skal istedet arbejde med holdninger, holdningen til arbejde ikke blandt de på passiv forsørgelse alene men også hos os andre. Er det lavstatus at sørge for der kan være åbne offentlige toiletter? Er det lavstatus at sørge for rene gader (hvilket vi her hvor jeg bor absolut ikke har), er det lavstatus at være informations medarbejder på stationen? Osv. Vi skærer og skærer de jobs væk som ja også koster staten, for at have en klump på passiv forsørgelse.

Anmeld Citér

5. april 2016

Sandratoft

lineog4 skriver:

Jeg tror man skal angribe det på en anden måde end via penge. 

Jeg er selv lige kommet hjem fra London, rene gader, hvorfor fordi de er mindre svin end os? Også, men også fordi der er ansat en del til at samle affald op i gaderne. Stadig åbne offentlige toiletter, hvorfor fordi de er mindre destruktive end os? Også men også fordi der er ansat mennesker til at passe og overvåge toiletterne. 

I DK er der både en Forestilling om at et arbejde skal være meningsfyldt, og med det menes at det skal give mening på forhånd og denne mening skal være andet end blot st få en løncheck, nogle jobs er simpelthen så lavstatus så de er forsvundet. Derudover er der også en tendens til at skære netop de jobs væk som kan varetages af fx de elever jeg har, de ville nyde at få et arbejde, kunne skabe mening med netop at passe fx et toilet, føle de var en del af samfundet og gjorde nytte. I stedet placeres de på passiv forsørgelse i første omgang kontanthjælp og på længere sigt førtidspension, det er unge mennesker der med den rette struktur og guiding kunne fx varetage at ordne parker, samle skrald osv. Men det er simpelthen for lav status, for meningsløst til at vi vil tilbyde dem det, men hvem siger det, det gør ham eller hende med den høje uddannelse, det siger den unge på passiv forsørgelse ikke. 

Skærer vi i deres penge, får de bare mindre penge. De får ikke arbejde for det arbejde de kan varetage findes ikke. 

Vi skal istedet arbejde med holdninger, holdningen til arbejde ikke blandt de på passiv forsørgelse alene men også hos os andre. Er det lavstatus at sørge for der kan være åbne offentlige toiletter? Er det lavstatus at sørge for rene gader (hvilket vi her hvor jeg bor absolut ikke har), er det lavstatus at være informations medarbejder på stationen? Osv. Vi skærer og skærer de jobs væk som ja også koster staten, for at have en klump på passiv forsørgelse.

Skærer vi deres penge væk, giver det ikke automatisk arbejde til dem nej, men det frigør nogle penge til at virksomhederne får råd til at ansætte flere.

At regeringen så også prioriterer at flygtninge kan få jobs med specielle tilskud, synes jeg faktisk ikke er ok, i forhold til vores egne kh modtagere, der virkelig gerne vil have et job. 

Anmeld Citér

5. april 2016

Sandratoft

Rauw skriver:

Ved godt det er to forskellige ting. Men man bliver ikke ramt på su? Det var da altid noget 

SU er også noget lavere end KH

Anmeld Citér

5. april 2016

Rauw

Sandratoft skriver:

SU er også noget lavere end KH

Min kh og min su uden lån er da ca samme beløb? 

Anmeld Citér

5. april 2016

Sandratoft

Min kh og min su uden lån er da ca samme beløb? 

Jeg får 5.941 før skat, får du samme beløb? Er du ikke også forsørger?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.