MinPrins skriver:
Nu er der jo også syge på kh som lever af det, og ikk kun lever af det en overgang...
nu er jeg så også af den mening at syge ikke skal leve på kontanthjælp men burde få en særlig sygeydelse. MEN syntes også vi snart skal passe på med hvem vi sender på kontanthjælp eller giver diagnoser mm.
eks.1: jeg kender en kvinde hvis søn har tourettes. Han går i specielskole, SAMT er på noget aflastning hver anden weekend. Han er slet ikke slem og sidder det meste af tiden foran en computer og spiller WOW. MEN alligevel får moren lov til på nu 16 år at gå hjemme på samfundets regning fordi det er hårdt at have et diagnose barn??
Er hun syg? Er hun berettiget til at få penge af staten eller kunne hun godt arbejde om ikke i en deltidsstilling?
Vi bliver nød til som samfund at indse at vi har ikke råd til at folk kan få hjælp af staten til ALT og man må godt gøre en indsats selv. Og 3000 kr til div og mad er altså mere end rigeligt til en voksen og et barn. Det ville jo svare til at min familie havde mellem 4000 og 5000 kr om måneden til mad og div. Og bare med 4000 kr pr måned ville jeg godt nok leve godt og ville nok også tage ud og spise noget oftere.
det er altså ok at forlange noget sparsommelighed når folk bliver forsørget at alle os andre. Som jeg også skrev før så syntes jeg et tab på 2400 er for meget, men er helt med på at man ikke skal have 3000 kr til mad mm.
Og så kan man jo vælge at bo mindre end 3 værelses når man nu kun er 2. det er jo et af de valg man helt personligt må træffe når man nu ikke har så mange penge, samt HVOR i landet man bor
Anmeld
Citér