Aflevere og hente-tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2016

Findusinde

Loa skriver:

Hvorfor tør du ikke skrive det? Man gør jo hvad man skal for at det fungerer for familien.

Men hold nu op det var tidligt jeres institution åbner, tror jeg ikke jeg har stødt på før?

Kunne godt ønske vores åbnede 6.30 og ikke 6.45, så man ikke skulle haste aflevere...

Vi er nødt til det, pga jeg arbejder 30 km væk, og skal møde kl 7, og vi har kun en bil, så min mand tar bussen... 

Vi har en fuldstændig fantastisk privat dagpleje som hjertens gerne står en halv time tidligere op så hun kan modtage Ida kl lidt over 6... Og vores fritter åbner kl 6.15... 

Hvis aflevering så tidligt ikke kunne lade sig gøre, måtte jeg opgive mit job... Har tidligere arbejdet aftenvagt, og det kunne vores store pige slet ikke med... 

Så nu er de meget tidligt oppe, men har deres mor hjemme om aftenen..  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Generelt 8-16. Og så flekser min kæreste og henter nogle gange tidligt (ca kl 13) og andre gange får de fridage enten med far, mig eller bedsteforældre. 

Det er lange dage, men sådan er det jo. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Happiness

Mine bliver afleveret ved en 8-8.30 tiden. Få gange lidt tidligere. 2-3 gange om ugen bliver den store hentet 12.30-13.00, og den lille npr hun vågner. De 2 andre dage bliver de hentet 16-16.30. 

Jeg synes personligt at mine har en lang dag, når de er afsted fra 8.30-16.00(30). Jeg ville ønske at jeg kunne hente senest kl 15 hver dag.

Jeg arbejder selv i institution, og det er efter kl 15, at børnene reagerer, da mange bliver hentet efter der. Og det er hårdt at se døren gå op mange gange, uden at det er mor/far.

Så ønskescenariet ville være at de ville have de 2-3 korte dage om ugen, og 2 dage til senest 15.

Vi har valgt at jeg gik ned på 32 timer ,for at de kunne få kortere dage. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

MinPrins

9-15/15:30

Anmeld Citér

9. februar 2016

Soffy27

Hjemme hos os arbejder vi begge fra 7-15.. så børnene bliver afleveret 06.35 og hentes igen kl. 15.20.. jeg synes det er nogen lange dage - men desværre er samfundet skruet sådan sammen for at der kan komme mad på bordet og tag over hovedet.. jeg arbejder hver 2. Weekend og har i den forbindelse altid fridage - hvor ungerne selvfølgelig er hjemme med mig.. Ville ønske jeg aldrig skulle sende dem afsted 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Mariposa2

Soffy27 skriver:

Hjemme hos os arbejder vi begge fra 7-15.. så børnene bliver afleveret 06.35 og hentes igen kl. 15.20.. jeg synes det er nogen lange dage - men desværre er samfundet skruet sådan sammen for at der kan komme mad på bordet og tag over hovedet.. jeg arbejder hver 2. Weekend og har i den forbindelse altid fridage - hvor ungerne selvfølgelig er hjemme med mig.. Ville ønske jeg aldrig skulle sende dem afsted 

Det er vel ikke samfundet, men jeres livssituation der er skruet sammen på den måde.

Anmeld Citér

9. februar 2016

FrkGranger

Jeg arbejde 30 timer, på et botilbud, hvilket giver aften, weekend og dag vagter, men også nogle fridag.. Jeg har så 45-60 min transport hvilket gør at nogle dage hedder fra 6:30-16:20, ellers er han i dagpleje, normalt man-tor fra 6:30 eller 8:30 til 15 (når han vågner) og fredag til 12 da dagplejeren lukker 14:30..

Tænker ikke det er samfundets skyld, men lige så meget ens levestandard der sætter begrænsninger i forhold til antal timer for en hvis løn...

Samt at nogen brancher er det så også sværere at få nedsat tid...

Anmeld Citér

9. februar 2016

Sujan

Øv så slår jeg vist det hele her. Mine bliver afleveret kl. 6 og hentet kl. 16... Har det så skidt over deres lange dage og gør alt for at kunne hente dem før og det sker heldigvis også jævnligt. Holder også aktiviteter i weekender på et min. så siger fra til rigtig mange ting, da de helt klart har brug for afslapning og ro de dage.

men heldigvis er det kun i en periode. Lige nu har vi begge rigtig lang transport til og fra arbejde.. Men søger noget tættere på og det skal forhåbentlig nok lykkes på et tidspunkt. 

Har overvejet en barnepige til at hente dem tidligere, men samtidig er de også så glade for deres børnehave og vuggestue at jeg næsten synes det ville være synd med det skift... 

Anmeld Citér

9. februar 2016

lineog4

Faktum er at hvis man er hjemme kl 17, så når man ikke at ses ret meget. Det skriver jeg hverken undrende eller for at give nogen dårlig samvittighed. Bare at det ikke ville fungere hos os 

Men der er bare for nogle hvor det måske heller ikke fungerer men det er en nødvendighed. Ikke alle er så heldige så enten deres arbejdstider supplere hinanden så en kan møde sent og den anden få tidligt fri eller at de har fundet en eller anden guldåre. 

Jeg er en af dem der er for velfærdssamfundet, for vi giver diverse tilskud til de der har behov, ville gerne betale en procent mere i skat så vi kunne give mere til de svage, er imod kontanthjælpsloftet osv. Men jeg kan mærke hvordan den indre svinehund, misundelsen, surheden osv kan komme op i mig, når nogle af mine bekendte også kommer med den: det er bare så uforståeligt forældre tilrettelægger deres liv så deres børn skal være 8-9 timer om dagen i daginstitution. Jeg vil i hvert fald aldrig arbejde fuld tid og have de arbejdstider, for mine børn skal ikke.... Og så samtidig ved jeg de får både boligsikring og friplads - så er det jeg bliver sådan lidt kontrær og tænker; jamen for h..... Nogle skal jo arbejde og betale skat.... 

Ved godt det ikke er dig, men det var bare for at forklare du skriver dig ind i en kilde til dårlig samvittighed. Kunne jeg selv vælge, skulle jeg ikke tænke økonomi (og det skal lige siges vi ikke lever over evne, ejer ikke er hus, har kun en bil, tager ikke til Thailand en gang om året, skiferie mm. Har lidt forkælelsesgoder men ikke voldsomt), så var mine børn da heller ikke afsted mere end fra 8-14 hver dag, men jeg skal jo slæbe en løn hjem og mit arbejde kræver jeg er der 7.40 og har dage til både 16, 17 og 18, og min kære husbond arbejder de famøse 37 timer plus frokost, plus transport, så de vil have nogle lange dage. Det er ikke samfundets skyld, det er vilkårene for at vi kan betale vores regninger  og klare os uden tilskud....

Anmeld Citér

10. februar 2016

Loa

Findusinde skriver:

Vi er nødt til det, pga jeg arbejder 30 km væk, og skal møde kl 7, og vi har kun en bil, så min mand tar bussen... 

Vi har en fuldstændig fantastisk privat dagpleje som hjertens gerne står en halv time tidligere op så hun kan modtage Ida kl lidt over 6... Og vores fritter åbner kl 6.15... 

Hvis aflevering så tidligt ikke kunne lade sig gøre, måtte jeg opgive mit job... Har tidligere arbejdet aftenvagt, og det kunne vores store pige slet ikke med... 

Så nu er de meget tidligt oppe, men har deres mor hjemme om aftenen..  

Ej hvor fedt med sådan en dagplejer. Det er da virkelig guld værd

Jamen det er også det jeg tænker, folk afleverer/henter vel deres børn ud fra deres arbejdstider, og ikke fordi de bare synes det er sjovt at aflevere tidligt eller hente sent.

Ikke alle kan gå hjemme, eller arbejde 25 timer om ugen, så man gør hvad man kan med det man har.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.