Aflevere og hente-tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2016

Pikku Myy

Loa skriver:

Det tror jeg ganske enkelt ville være en mega dårlig idé.

Hvad hvis man skifter job? Skal barnet så flytte inst? Og når barnet skal overgå fra BH til skole, skal skolen så være i bopælsområdet, hvor barnet så starter uden at kende en eneste, fordi barnet har gået i en børnehave fra en anden by.

Jeg arbejder i Hvidovre og min man i KBH, hvilken by skulle vi så vælge BH i...? Og nu går jeg på skole en gang om ugen i Herlev, skulle jeg så vide Hvidovre inden jeg skulle hjem for at hente, fordi mit barn gik i BH i samme by som min arbejdsplads?

Ej det ville godt nok slet ikke gå op i en højere enhed...

Nej, for jer ville det ikke være en god løsning, men for mig ville det. Men det var ikke en mulighed.

Min søn er startet i skole uden at kende nogen. Det var så godt nok fordi det er privat, men det var altså ikke forfærdeligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2016

Bebsen

Min dreng bliver afleveret mellem 8.30-9.00 og bliver hentet 14.00-15.00, der er selvf enkelte dage med udsving, som igår hvor klokken blev 16, men der havde jeg så også afleveret kl9.30, netop fordi jeg vidste det ville blive sent. Han har ofte fridage, i gennemsnit en dag om ugen (eks 2 dage i sidste, men ingen i denne) 

Hans dage når han er hos hans far er lange(4 bh dage mdl), men sådan er dét jo bare, de skal også have hverdagen til at hænge sammen med jobs, lillesøster osv, hvor jeg arbejder på nedsat tid og derfor ku give ham endnu mere fri end han har nu, men da han skal i skole om lidt og kammerater begynder at fylde mere har jeg valgt at dagene ikke længere slutter over middag, som de tit gjorde tidligere... 

Anmeld Citér

10. februar 2016

A.n.onym.

AnnaB. skriver:

Hej med jer.

Vi har to drenge på hhv. 1 år og 3 år og de går begge i institution.

De er som regel afsted fra 7.45-15.45, hvilket jeg har svært ved at vurdere om er meget eller lidt. Jeg ville selvfølgelig gerne kunne have dem mere hjemme, og give dem kortere dage, men som så mange andre, skal vi jo også have en hverdag og en økonomi til at gå op.

Spørgsmål: hvornår afleverer og henter I til hverdag?

Ser frem til jeres svar, 

bh Anna.

Når jeg er færdig med min barsel med nr. Tre,  bliver de afleveret omkring kl 7.45 og de vil blive hentet omkrin 15.45-16.00 

Anmeld Citér

10. februar 2016

MomInTheMaking

AnnaB. skriver:

Hej med jer.

De er som regel afsted fra 7.45-15.45, hvilket jeg har svært ved at vurdere om er meget eller lidt. Jeg ville selvfølgelig gerne kunne have dem mere hjemme, og give dem kortere dage, men som så mange andre, skal vi jo også have en hverdag og en økonomi til at gå op.

Ser frem til jeres svar, 

bh Anna.

Min datter bliver afleveret kl. 8.30-9.00 og hentet igen 14.30-15.30 .. Nogen uger har hun et par dage hvor hun først møder kl. 10 og så har hun generelt en ugentlig fridag. 

Vi har valgt at prioritere færre timer i institution fordi vi har muligheden for det og det er jeg enormt glad for at vi har, da det jo nok er de færreste der kan det. Desværre. (: 

Anmeld Citér

10. februar 2016

MysteriousAngel

AnnaB. skriver:

Hej med jer.

Ser frem til jeres svar, 

bh Anna.

7,30/745-14,30/15,30. Meget afhængig af hvilken dag det er osv. 

Anmeld Citér

10. februar 2016

lineog4

Lilotte87 skriver:

Jeg ved udemærket hvad det kan have af konsekvenser, hvis børnene skal være så lidt afsted. Da vi fik vores datter gik jeg fra ni medarbejdere i min virksomhed til to. Min mand sagde sin mangeårige lederstilling i forsvaret op, for at blive arbejdsmand i et håndværkerfirma. 

Dette gjorde vi fordi vi begge arbejdede rigtig mange timer i døgnet og vi ville have så meget tid som muligt som familie. 

Jeg siger ikke at andre bare kan gøre det samme, jeg siger at for VORES familie var det, det eneste rigtige.

Jeg betalte også gerne den % mere i SKAT selvom jeg betaler rigtig mange penge til den kasse i forvejen. Hvis det kunne gøre at andre familie kunne være mere sammen 

Ved godt det også er prioritering, vi har fx valgt jeg er nede på 80% og det er også en betydelig lønnedgang, men til trods for det så er der krav om jeg to dage om ugen er der til mellem 16 og 18 pga samarbejde. 

Da jeg pludselig stod i en situation hvor jeg kunne ende med en arbejdsuge på 23 timer (pga intensive perioder) trak min leder i nødbremsen og det kan jeg sagtens forstå. 

Og rigtig mange kan ikke i den branche de er i gå på nedsat tid og ja så kan de skifte branche men det kan alle ikke bare. 

Men ja kunne være skønt der var en større mulighed for alle i at gå ned i tid - dog er jeg ikke tilhænger af det er staten der så skal supplere så jeg fx fik 100% løn og kun arbejdede 80%, men for man skaber mulighederne

Anmeld Citér

10. februar 2016

Carina:-)

lineog4 skriver:

Ved godt det også er prioritering, vi har fx valgt jeg er nede på 80% og det er også en betydelig lønnedgang, men til trods for det så er der krav om jeg to dage om ugen er der til mellem 16 og 18 pga samarbejde. 

Da jeg pludselig stod i en situation hvor jeg kunne ende med en arbejdsuge på 23 timer (pga intensive perioder) trak min leder i nødbremsen og det kan jeg sagtens forstå. 

Og rigtig mange kan ikke i den branche de er i gå på nedsat tid og ja så kan de skifte branche men det kan alle ikke bare. 

Men ja kunne være skønt der var en større mulighed for alle i at gå ned i tid - dog er jeg ikke tilhænger af det er staten der så skal supplere så jeg fx fik 100% løn og kun arbejdede 80%, men for man skaber mulighederne

Men de 20% kan jo hentes hjem ved at så kunne andre arbejde og dermed var de ikke på passiv off forsørgelse

Jeg synes ideen med at vi alle arbejder mindre ( i de brancher hvor det kan lade sig gøre) og vi så fik folk igang og de penge der så spares i passiv forsørgelse kunne gives til dem der giver af deres timer.

Bedre familieforhold ,mindre stress til forældre og ikke mindst børn og ikke flere der får penge for ingenting - ren win win 

Det er grotesk at vi har en stor grp mennesker der gerne vil arb og samtidig en grp der vil give deres højre arm for at få mere tid med deres fam. og begge dele koster penge -penge der kunne forvaltes bedre til gavn for alle. 

Det ville aldrig kunne lade sig gøre for mig i og med jeg er selvstændig ,men derfor synes jeg stadig tanken samfundsmæssigt set er god. Og så har jeg jo andre goder - f.eks friheden til at planlægge mit arbejde og arbejdstid. 

Så her er det max 30 timer i inst om ugen . Nogen gange kan det ikke lade sig gøre at hente før 15 - så bliver den 15.30 pga møder osv men så får de en fridag dagen efter eller dagen efter igen.

Det kan lade sig gøre fordi jeg arbejder når de sover eller rettet det gør vi begge. Vi har så valgt friskole til skolebørnene og de har lukket i alt skoleferie så der er de så også hjemme og det er indimellem en udfordring arbejdsmæssigt set men man lærer med tiden at tænke kreativt og acceptere at søvn i perioder er overvurderet . 

Trøster mig med at det er så få år de er så afhængige af os så en dag kommer vi til at savne det ræs det kan være at få det til at gå op i en højere enhed .  Og det er jo mit eget valg... iogmed at vi har valgt de ikke skal være afsted ret mange timer ,men ingen af vores børn er specielt begejstret for inst så det smitter jo også af. 

Anmeld Citér

10. februar 2016

lineog4

Carina:-) skriver:

Men de 20% kan jo hentes hjem ved at så kunne andre arbejde og dermed var de ikke på passiv off forsørgelse

Jeg synes ideen med at vi alle arbejder mindre ( i de brancher hvor det kan lade sig gøre) og vi så fik folk igang og de penge der så spares i passiv forsørgelse kunne gives til dem der giver af deres timer.

Bedre familieforhold ,mindre stress til forældre og ikke mindst børn og ikke flere der får penge for ingenting - ren win win 

Det er grotesk at vi har en stor grp mennesker der gerne vil arb og samtidig en grp der vil give deres højre arm for at få mere tid med deres fam. og begge dele koster penge -penge der kunne forvaltes bedre til gavn for alle. 

Det ville aldrig kunne lade sig gøre for mig i og med jeg er selvstændig ,men derfor synes jeg stadig tanken samfundsmæssigt set er god. Og så har jeg jo andre goder - f.eks friheden til at planlægge mit arbejde og arbejdstid. 

Så her er det max 30 timer i inst om ugen . Nogen gange kan det ikke lade sig gøre at hente før 15 - så bliver den 15.30 pga møder osv men så får de en fridag dagen efter eller dagen efter igen.

Det kan lade sig gøre fordi jeg arbejder når de sover eller rettet det gør vi begge. Vi har så valgt friskole til skolebørnene og de har lukket i alt skoleferie så der er de så også hjemme og det er indimellem en udfordring arbejdsmæssigt set men man lærer med tiden at tænke kreativt og acceptere at søvn i perioder er overvurderet . 

Trøster mig med at det er så få år de er så afhængige af os så en dag kommer vi til at savne det ræs det kan være at få det til at gå op i en højere enhed .  Og det er jo mit eget valg... iogmed at vi har valgt de ikke skal være afsted ret mange timer ,men ingen af vores børn er specielt begejstret for inst så det smitter jo også af. 

Jeg er helt enig og er selv glad for mit valg. 

Men tænker de fleste familier med lidt omprioriteringer godt kan klare den nedgang i lønnen. Kan huske da der var massive nedskæringer på daginstitutioner i kommunen (er der stadig men det år kom det meget massivt på en gang) der kom jeg ned og afleverede og alle unger rendte rundt med tøj for i hvert fald 1000 kroner - de mest velklædte børn i et totalt sparet tilbud. 

Når jeg møder mennesker med hus til 4 millioner, to biler og minimum to udlandsrejser så lyder det lidt hult når de siger staten skal betale for de går ned i tid - men man kunne jo også vælge at prioriterer i firmaer - flere og flere er kommer frem til produktiviteten er den samme for en 30 timers uge som for en 37 timers, kvantitet og kvalitet hænger ikke sammen. Jeg er selv i  erhverv hvor det rent faktisk er muligt at gå ned i tid, men det er da ikke sådan at de jubler, det kræver mere af skema, af logistik i forhold til samarbejdspartnere og da jeg ønskede at gå længere ned grundet et frikøb fik jeg et klart nej, eller et der vil vi være meget ked af. Så man kan arbejde for muligheden og ikke kun den private økonomiske kompensation 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Monche

Vores pige på 14 mdr bliver afleveret kl 7.15 af min mand og bliver henter kl 15.30-16 af mig. Vi har begge to 37timers job og jeg har 1 time kørsel hver vej til arbejde. 

Det fungere meget fint for os.��

Anmeld Citér

10. februar 2016

MorTilSnartFire <3

Jeg er studerende hjemme. Jeg afleverer kl.09.00 (børnehave med 2 børn) og henter igen 12.30-13.00. 

Den lille på 16 mdr. Er hjemme ved mig imens. (Jeg studerer om aften og i middagsluren) 

jeg har termin i næste uge og så har jeg begge børn hjemme, men går så på barsel, så der ikke skal læses lektier imens. 

Dem i børnehave fortsætter jeg med at hente tidligt! Det er SÅ skønt at have muligheden og ville ikke bytte det med noget andet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.