Aflevere og hente-tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2016

Lilotte87

lineog4 skriver:

Men der er bare for nogle hvor det måske heller ikke fungerer men det er en nødvendighed. Ikke alle er så heldige så enten deres arbejdstider supplere hinanden så en kan møde sent og den anden få tidligt fri eller at de har fundet en eller anden guldåre. 

Jeg er en af dem der er for velfærdssamfundet, for vi giver diverse tilskud til de der har behov, ville gerne betale en procent mere i skat så vi kunne give mere til de svage, er imod kontanthjælpsloftet osv. Men jeg kan mærke hvordan den indre svinehund, misundelsen, surheden osv kan komme op i mig, når nogle af mine bekendte også kommer med den: det er bare så uforståeligt forældre tilrettelægger deres liv så deres børn skal være 8-9 timer om dagen i daginstitution. Jeg vil i hvert fald aldrig arbejde fuld tid og have de arbejdstider, for mine børn skal ikke.... Og så samtidig ved jeg de får både boligsikring og friplads - så er det jeg bliver sådan lidt kontrær og tænker; jamen for h..... Nogle skal jo arbejde og betale skat.... 

Ved godt det ikke er dig, men det var bare for at forklare du skriver dig ind i en kilde til dårlig samvittighed. Kunne jeg selv vælge, skulle jeg ikke tænke økonomi (og det skal lige siges vi ikke lever over evne, ejer ikke er hus, har kun en bil, tager ikke til Thailand en gang om året, skiferie mm. Har lidt forkælelsesgoder men ikke voldsomt), så var mine børn da heller ikke afsted mere end fra 8-14 hver dag, men jeg skal jo slæbe en løn hjem og mit arbejde kræver jeg er der 7.40 og har dage til både 16, 17 og 18, og min kære husbond arbejder de famøse 37 timer plus frokost, plus transport, så de vil have nogle lange dage. Det er ikke samfundets skyld, det er vilkårene for at vi kan betale vores regninger  og klare os uden tilskud....

Jeg ved udemærket hvad det kan have af konsekvenser, hvis børnene skal være så lidt afsted. Da vi fik vores datter gik jeg fra ni medarbejdere i min virksomhed til to. Min mand sagde sin mangeårige lederstilling i forsvaret op, for at blive arbejdsmand i et håndværkerfirma. 

Dette gjorde vi fordi vi begge arbejdede rigtig mange timer i døgnet og vi ville have så meget tid som muligt som familie. 

Jeg siger ikke at andre bare kan gøre det samme, jeg siger at for VORES familie var det, det eneste rigtige.

Jeg betalte også gerne den % mere i SKAT selvom jeg betaler rigtig mange penge til den kasse i forvejen. Hvis det kunne gøre at andre familie kunne være mere sammen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2016

Christabelle

Min datter bliver afleveret i børnehave mellem 9 og 9.30 og hentet mellem 16.30 og 17.15. 

Vi arbejder begge i butik. Jeg møder senest så det er mig der afleverer hver dag og så henter den der har tidligst fri. 

Vi har ikke faste fridage i løbet af ugen, men hun holder fri når det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

10. februar 2016

cnmigo

AnnaB. skriver:

Hej med jer.

Vi har to drenge på hhv. 1 år og 3 år og de går begge i institution.

De er som regel afsted fra 7.45-15.45, hvilket jeg har svært ved at vurdere om er meget eller lidt. Jeg ville selvfølgelig gerne kunne have dem mere hjemme, og give dem kortere dage, men som så mange andre, skal vi jo også have en hverdag og en økonomi til at gå op.

Spørgsmål: hvornår afleverer og henter I til hverdag?

Ser frem til jeres svar, 

bh Anna.

Jeg arbejder fuld tid, 37 timer ca. 15min i bil hjemmefra.

Min mand arbejder også fuld tid, 37 timer, ca. 15min på cykel hjemmefra.

Simon på 5,5 år, går i børnehave på den anden side af hækken.
Emma på 8 år, går i skole 5 min. i bil hjemmefra.

Det er 9/10 gange mig som afleverer og henter. Så de bliver afleveret ca. 7:15-7:45. Simon først.

Og så hentet ca. 15:45-16:15 om fredagen ca. 30min tidligere.

De er aldrig de første i institutionerne og ej heller de sidste. Så jeg syntes det er ok tider de er afsted i.

Har noget restbarsel på Emma, så nogle dage har jeg fri kl. 15 og så bliver de hentet det tidligere, men normalen er ovenstående 

Anmeld Citér

10. februar 2016

NCB89

Nu læser jeg enkelt fag som flex, hvor nogle fag er hjemmefra og andre er på skole.
Min søn bliver afleveret imellem 8 og 8.30. Jeg henter ham igen senest 14.30.
Jeg prioriterer at bruge så meget tid med ham så muligt, nu det kan lade sig gøre. Jeg ved det ændrer sig pludseligt. Jeg sidder dog ofte og læser om aftenen også, da jeg ikke kan nå det hele i løbet af de timer han er afsted.

Anmeld Citér

10. februar 2016

Pikku Myy

Det der irriterer mig mest når jeg observerer den mængde tid vores børn er i institution, er den ekstra time +/- de skal være i institution pga forældrenes transporttid fra institution til arbejde og omvendt. Det bliver rigtig mange timer i alt. Og jeg ser egentlig en ret simpel løsning: Muligheden for at vælge institution efter arbejdspladsens placering fremfor bopæl.

Jeg tror faktisk at et sådant greb ville kunne gøre en stor forskel i mange familier.

Anmeld Citér

10. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det der irriterer mig mest når jeg observerer den mængde tid vores børn er i institution, er den ekstra time +/- de skal være i institution pga forældrenes transporttid fra institution til arbejde og omvendt. Det bliver rigtig mange timer i alt. Og jeg ser egentlig en ret simpel løsning: Muligheden for at vælge institution efter arbejdspladsens placering fremfor bopæl.

Jeg tror faktisk at et sådant greb ville kunne gøre en stor forskel i mange familier.

I min kommune vil de ikke have, at vi søger i andre områder..Det var det første, som vi fik at vide.. 

Men kan forestille mig, at man nogle gange kan få lov til det..

Vi overvejede nemlig at søge i nærheden af min mands arbejdsplads.... Men tænker, at det er lidt det samme....Om de skal sidde det antal tid i en bil/cykel....I forhold til at være det længere i inst.?

Anmeld Citér

10. februar 2016

Mami

9-9.30-14.30

Anmeld Citér

10. februar 2016

Pikku Myy

Saphiira skriver:

I min kommune vil de ikke have, at vi søger i andre områder..Det var det første, som vi fik at vide.. 

Men kan forestille mig, at man nogle gange kan få lov til det..

Vi overvejede nemlig at søge i nærheden af min mands arbejdsplads.... Men tænker, at det er lidt det samme....Om de skal sidde det antal tid i en bil/cykel....I forhold til at være det længere i inst.?

Jeg synes ikke det er det samme. For det første kan barnet lige koble lidt af. Det synes jeg står i stor modsætning til at være på i institutionen den ekstra time pr døgn. For det andet er barnet sammen med sin forælder. Det kan godt være at det ikke er decideret kvalitetstid, men basen er der, og det tror jeg vil gøre en forskel for barnet. Jeg forestiller mig også det vil kunne gøre noget for forælderens dårlige samvittighed.

Det kan selvfølgelig ikke rigtig lade sig gøre, hvis forældrene skal skiftes til at hente/bringe, og arbejder meget langt fra hinanden, men for fx en enlig mor, kunne det da være perfekt om hun kunne vælge plads ved sin arbejdsplads.

Anmeld Citér

10. februar 2016

Loa

Pikku Myy skriver:

Det tror jeg ganske enkelt ville være en mega dårlig idé.

Hvad hvis man skifter job? Skal barnet så flytte inst? Og når barnet skal overgå fra BH til skole, skal skolen så være i bopælsområdet, hvor barnet så starter uden at kende en eneste, fordi barnet har gået i en børnehave fra en anden by.

Jeg arbejder i Hvidovre og min man i KBH, hvilken by skulle vi så vælge BH i...? Og nu går jeg på skole en gang om ugen i Herlev, skulle jeg så vide Hvidovre inden jeg skulle hjem for at hente, fordi mit barn gik i BH i samme by som min arbejdsplads?

Ej det ville godt nok slet ikke gå op i en højere enhed...

Anmeld Citér

10. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Pikku Myy skriver:

Jeg synes ikke det er det samme. For det første kan barnet lige koble lidt af. Det synes jeg står i stor modsætning til at være på i institutionen den ekstra time pr døgn. For det andet er barnet sammen med sin forælder. Det kan godt være at det ikke er decideret kvalitetstid, men basen er der, og det tror jeg vil gøre en forskel for barnet. Jeg forestiller mig også det vil kunne gøre noget for forælderens dårlige samvittighed.

Det kan selvfølgelig ikke rigtig lade sig gøre, hvis forældrene skal skiftes til at hente/bringe, og arbejder meget langt fra hinanden, men for fx en enlig mor, kunne det da være perfekt om hun kunne vælge plads ved sin arbejdsplads.

På den måde, kan jeg godt se det.. Men tror simpelthen det ville kunne give mange udfordringer.. Men der er sikkert nogle, som ville få det til at fungere....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.