Voldtægt = Sen Abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2016

.sommerfugl.

firstimemom skriver:

Åh, hvor er det forfærdeligt, at du har været igennem det!! Og hvor er det endnu mere forfærdeligt, at det nok sker oftere end man tror.. Jeg håber, at du finder fred i din hverdag og at du snart kommer på benene for dét fortjener du!! 

Jeg vil gerne høre, hvad din familie siger til dette? Og er din ekskæreste klar over, at han har gjort dig gravid? Ikke at det gør nogen forskel. Jeg spørger af ren nysgerrighed.

PERSONLIGT ville jeg foretage en senabort. Jeg ville aldrig beholde et barn, der kommer af så meget ulykke og dårlige minder. Jeg ville frygte, at jeg resten af mit liv kigger på dette barn og forbinder det med ekskæresten og hvad jeg var igennem med ham. Jeg har aldrig stået i din situation og jeg håber da, at jeg aldrig kommer til at opleve det - jeg kan derfor ikke vide 100% hvad der går igennem ens tanker, jeg kan blot forestille mig det. 

Du skal ikke lytte til, at du er gammel nok, at du sagtens kan tage ansvar for et barn m.m. - det er ufrivillig graviditet af en voldtægt med en psykopat - ingen anden end DIG kan vurdere, hvad der skal ske og hvad du er i stand til.

Har du egentlig meldt ham til politiet? Hvis ja - er der blevet gjort noget ved det?

Kæmpe kram til dig 

Ja desværre som du siger, så sker det desværre offer end man lige bemærker. Mange tak, det håber jeg virkelig også selv, tak for de søde ord. 

Min familie er meget støttende, min far arbejder i udlandet og har ikke snakket med ham om det. da min far altid har rejst meget, har vi ikke det tætteste knytning. Min mor er desværre syg (fysisk) og har været det siden jeg var 10. Hun har været der så meget for mig, som hun nu kan og er selvfølgelig meget støttende og min bonus far er også meget forstående. Ud over det har jeg en lille bror, men det svært for mig at snakke med ham om de slags ting, så har valgt at vente til jeg er klar. Ellers har jeg ikke så meget tæt familie lige omkring her og nu. Og selvfølgelig du velkomme til at spørge om alt. 

Tak for din ærlige mening, det betyder meget. 

Vi er igang med politi sagen, så venter sådan set svar på alt. Suk. 

Tak for din besked. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

loop

.sommerfugl. skriver:

Jeg faktisk ikke inde i de alle regler på bortadoptions emnet og har prøve at tag emnet op med både min sagsbehandler og psykiater, men de siger at vi kan tale emnet igennem hvis jeg får et nej eller vælger at få barnet. Da alt er sket meget hurtigt har jeg fået meget information og snakke med mange mennesker. Men jeg tror at hvis det mit valg, så bliver det meget meget svært at få det igennem og så står jeg måske tilbage med et barn som jeg skal tag vare for uønsket. Så alt er faktisk afhængigt af imorgen og hvad deres syn er på sagen, i den forstand de skal gi mig et ja eller et nej og det giver mig så frihed til at bestemme mig.

Jeg vil bare lige indskyde, at hvis de siger nej, men du har besluttet dig for abort, så kan du vist få det gjort i udlandet.

Jeg synes det skal være DIN beslutning, uafhængig om de siger ja eller nej.

-Bare lige for at give dig en anden vinkel på sagen.

Jeg føler med dig. Kæmpe kram

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

Anonym skriver:

Jeg ville vælge senabort, hvis jeg var i din situation. 

Jeg blev som 18 årig slået ned og voldtaget og jeg ved hvor dybt sådan noget sidder i en, selv 13 år efter tænker jeg stadig ofte på det. At have et barn som konstant husker en på hvad der er sket, tror jeg ikke jeg ville kunne holde til. Samtidigt slipper du aldrig af med manden der gjorde det her ved dig. 

Vær ærlig overfor dig selv med hvordan du har det, gem facaden væk (den udskyder bare problemerne for dig) og tag imod alt det hjælp du kan få. Det skal nok blive godt igen og du lærer med tiden at leve livet igen på trods af det du har været ude for.

Kæmpe kram til dig 

Ja den slags oplevelse sidder uden tvivl dybt i en og jeg er ked af du har været ude for den slags oplevelse. Jeg håber du healer lidt mere for hverdag der går. Nej det svært at min eks også er en del af alt det her og jeg vil faktisk bare gerne ha at han forsvinder. 

Jeg har virkelig smidt facaden, hvilket lige nu faktisk både gør mig mere bange og sårbar. Men jeg har også akendt at det er det som er nødvendigt for at komme igennem den her sitation med et resultat jeg vil kunne leve med. 

Tak for din besked og dine støttende ord, det betyder virkelig meget for mig. Virkelig tak. 

Kæmpe kram tilbage 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

JH12 skriver:

Kæmpe kram 

hvad du skal gøre ved jeg ikke, men hvis du vælger at beholde barnet hænger du desværre på faren i 18 år.

håber de vil give dig en ordentlig vejledning, for et barn i uge 20, er desværre stort set udviklet som bare skal vokse sig stor. 

Selvfølgelig kan du ikke træffe valget for mig, det jo helt forståeligt, men ja min eks vil jo hænge ved i måske enda mere end 18 år, hvis jeg vælger at gemmenfører graviditeten. Så det et svært valg, der er for og imod i begge situationer 

Jeg har ind til nu følt at jeg blevet både hørt og forstået, de forskellige parter jeg har været i snak med har været gode til at vejlede mig, det håber jeg selvfølgelig forsætter når efter jeg har truffet mit valg. 

Ja at jeg er i uge 20+ Er virkelig hårdt for mig ville ønske jeg havde opdaget det noget før. Elle selvfølgelig at intet af det her var sket.. Men jeg kan desværre ikke lave om på noget af det nu 

tak for din besked, der betyder meget for mig.

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

Anonym skriver:

Puha 

Jeg står selv i den situation at jeg kæmper for at komme fri fra en eks.. Men det er ikke nemt, så sent som for en uge siden brød han ind i mit hjem mens jeg var i bad, og trak mig ud, jeg troede virkelig han ville voldtage mig... Det gjorde han dog ikke! 

Jeg er imod abort, for mit eget vedkommende - men ham her ^^, der ville jeg ikke tøve et øjeblik ned at få en abort - også en senabort. Og jeg syns du gør det rigtige. 

Det jeg virkelig virkelig ked af at hører 

Jeg kan uden tvivl sætte mig ind i din sitation og jeg vil råde dig til både at anmelde det og søge en form for hjælp, jeg ved det hårdt.. Men det er den eneste udvej. Snak med din familie og dine tætte venner om det, jeg sikker på de allesammen vil være mere hjælpsomme end du kan drømme om. Vær stærk og kæmp imod, husk du fortjener bedre.. Desværre skal man kæmpe hårdt for at komme der til, men du ikke den eneste der skal kæmpe den kamp og mange som er færdige med kampen, lever "normale" live med mand, hus og børn. Du må ikke give op og jeg selvfølgelig glad for han ikke voldtog dig, lov mig at pas på dig selv.

Jeg selv imod abort og det gør jo igen kun det hele meget svære. Men ja, jeg havde aldrig forventet at stå i den her sitation.. Alting går så hurtigt... Og nu jeg her. 

Tak for din støtte og tak fordi du delte din historie med mig, lov mig at ligemeget hvor svag du er.. Så gør det sammen som jeg gør og kæmp, han har ikke ret til at behandle dig på den måde. Husk det.

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

lucas<3 skriver:

Først kæmpe krammer til dig.. 

Synes det er en rigtig svær beslutning du står i.. men håber du tager den beslutning du selv føgler er rigtigt.

Mange tak 

Tak, et virkelig sødt af dig at tag dig tid til at skrive til mig. Tak for støtten. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

komodo skriver:

Først og fremmest et kæmpe kram til dig , du har været så meget igennem og alligevel været så tapper , når det så er sagt ville jeg vælge senaborten, når barnet er et produkt af en voldtægt, har kendt en fyr engang der kom til verden på samme måde, det magtede hans mor aldrig at lægge fra sig, og han blev aldrig i stand til at "tilgive sig selv" for at være en konstant reminder for hende, ganske forfærdeligt.

Og som en af de andre påpegede så hænger man på hinanden ihvertfald 18 år, og med jeres historie tror jeg det ville kunne være katastrofalt at give ham sådan en adgang til dit liv..

Håber du finder den rigtige løsning for dig 

Stakkels fyr. Jeg så ked af han har måtte opvokse under den slags vilkår og det også min frygt at jeg i det hele taget skal fortælle det her barn om hvordan det kom til verden, hvis jeg tag valget om at beholde. Jeg virkelig ked af din ven følte at han ikke kunne tilgive sig selv. Det har jo aldrig på ingen måde været hans skyld.

Det klart en af grunden som jeg har tænkt på, som er imod at jeg får barnet. Det bliver født ind i verden som... Undskyld mit udtryk men en "fejl" og vil jeg nogensiden kunne komme over episoden.. Det vil jeg ikke kunne svare på. Det bare ikke fair 

Ja, han ville helt sikkert også misbruge den her såkalde adgang til mit liv.. Og når han kan behandle mig som han har gjort.. Hvad kan der så ikke ske med barnet!! Jeg får tåre i øjnene bare jeg skriver det!!! 

Jeg håber også jeg finder den rigtige løsning, imorgen tideligt får jeg opkaldet fra min sagsbehandler og hun vil så fortælle med hvad de kommet frem til. Så det meste afhænger af det opkald. 

Tak for alt det du delte med mig og tak fordi du skrev 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

Becks skriver:

Kære du!

Normalt ville jeg være fuldstændig imod senabort, da jeg selv har kæmpet i 5 år med at blive mor, og har haft mange spontane aborter i de år.. Men! I dit tilfælde, kunne jeg ikke være mindre imod det 

Alt det du har været igennem, skal ingen bydes, og jeg forstår udemærket godt, at du ikke kan beholde det.. Jeg synes det er så stort, stærkt og modigt af dig, at du anerkender du ikke vil kunne tage vare på et barn, i den situation du og dit liv er i, lige nu!

Og slet ikke med den mand, han lyder som én der trænger til nogle gevaldige høvl selv!

Har du meldt ham? Hvis du gør, så sørg for at få hjælp til at flytte (dette burde/skal din sagsbehandler hjælpe med) Og så få hemmelig adresse og hemmeligt nr. 

Få et polititilhold på ham osv. Ved du kommer en svær tid i møde, både med abort og med ham.. Men jeg er sikker på, at i sidste ende, vil du blomstre op og blive til den "sommerfugl" du fortjener!

Stort kram, bliver sendt din vej, og så vil jeg ønske dig alt held og lykke fremover <3

Knus 

Jeg ked af at hører du har måtte kæmpe så lang en kamp og det har mislykket så mange gange. Jeg håber inderligt at din kamp snart er slut. for en person der så åben med så stort et hjerte, der kan se udover sine egne behov og sætte sig i en sitation som min og være støttende, det siger helt sikkert noget om dig som menneske og en dag, forhåbenligt snart. Skal du nok blive en fantastisk mor. Jeg håber virkelig det bedste for jer. 

Ødet hårdt at akende at man ikke kan varetage sådan en opgave. Men jeg har allerede nu svært ved at tag vare på mig selv og har tit været helt der ude, hvor jeg ikke kunne mere. Af en eller anden grund, er jeg blevet ved. Men jeg frygter stædigvæk, jeg en dag ikke er stærk nok.

Ja jeg har meldt ham og gjort alt for han skal betale for hans handlinger.. Jeg er et sikkert sted nu og har fået hjælp til at være så beskyttede som muligt.

Det sjovt du siger det med at blomster op som en sommerfugl, det sagde min afdøde farfar altid. Jeg håber i begge har ret, for lige nu virker det ærligtalt håbløst...

Tak, jeg vil selvfølgelig også ønske dig alt held og lykke. Jeg håber din drøm om at blive mor, snart vil blive opfyldt. Jeg vil skænke dig en tanke og håbe det bedste for jer.

knus 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

migxher skriver:

Kan politiet ikke hjælpe,? Med nyt navn evt cpr nummer osv? Og sørg for at have både hemmelig nummer og adresse.
Baby eller ej, det kan jo ikke passe at du skal gå og frygte ham hele tiden, fordi han ved hvor du er (:

Politiet arbejder på højtryk, desværre kan de jo ikke være der og passe på mig 24 timer i døgnet. Men de gør deres bedste. 

Desværre er en stor del af det at ha en voldelig eks som forfølgere dig, at flygte. De/ihverfald min eks, vil gøre alt for at finde mig. Men jeg vil selvfølgelig gøre alt for at få så meget hjælp jeg kan, desværre er det bare ikke sikkert det stopper ham. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

lineog4 skriver:

Vil sige skulle du træffe valget om senabort og du oplever sorgen ved at miste et barn - ved godt det lyder sindssygt at du skulle kunne få den sorg, når du nu selv træffer valget, men jeg tror desværre det er en mulighed. Så er det nok svært at søge fællesskabet i forældre der har mistet fordi din historie er så kompleks. Men så er du velkommen til at skrive, jeg har selv mistet dog på et andet tidspunkt men kan rumme og lytte til sorgen, hvis den skulle dukke op. 

Jeg også helt sikker på, ligemeget hvilket valg jeg tag vil der være en lang og sej kamp forude. Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at søge trøst og hjælp de sidder der er egnet efter min oplevelse.

men jeg stædigvæk glad for du tilbyder jeg kan skrive. Måske skriver jeg aldrig, men det bare dejligt at vide jeg har muligheden. Tak for din støtte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.