Voldtægt = Sen Abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2016

Anonym

Puha 

Jeg står selv i den situation at jeg kæmper for at komme fri fra en eks.. Men det er ikke nemt, så sent som for en uge siden brød han ind i mit hjem mens jeg var i bad, og trak mig ud, jeg troede virkelig han ville voldtage mig... Det gjorde han dog ikke! 

Jeg er imod abort, for mit eget vedkommende - men ham her ^^, der ville jeg ikke tøve et øjeblik ned at få en abort - også en senabort. Og jeg syns du gør det rigtige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

.sommerfugl.

Klumpe-dumpe skriver:

Som en anden skriver, mådwn fostret er blevet til på, er ikke en sund måde at få et godt forhold til barnet på. Når barnet, lige gør en ting som din eks gjorde, når barnet får trækninger der ligner ham, vil du så ikke altid føle den kulde i dit hjerte, det had mod ham, som så bliver rettet mod barnet, et lille uskyldigt offer??

for din skyld og for det lille fostre, ville jeg vælge senabort. 

Jeg tror ikke adoption er en mulighed, for det skal din eks vel også envilje i at gøre? 

Og et spørgsmål, du har vel meldt ham for vold og voldtægt? 

Ønsker dig alt det bedste på din vej 

Desværre ja, det vil for mig altid være en negativ energi forbundet til den måde fostret er blevet til på og har på nuværende tidspunkt inden tilknytning til det. Det hænger selvfølgelig nok også sammen med at jeg endnu ikke ved hvad der skal ske. Min største frygt i forbindelse med fostret og dens far er selvfølgelig at jeg ved hvad min eks er i stand til, så jeg skal konstant være på vagt og jeg ved jo allerede nu hvordan børn bliver påvirkede af deres forældre og jeg stresser så meget jeg til tider får en trykken i brystkassen i venstre side, jeg sover næsten aldrig og er til tider slet ikke til at komme i kontakt til. Jeg ønsker virkelig ikke han skal ha lov til at ødelægge flere mennesker på hans vej. Men jeg ved han uden tvivl er i stand til det... Hvad det for et liv, jeg ved ikke engang om jeg selv kan slippe væk, da det hele snart virker håbløst. 

Jeg har snakket adoption, men alle jeg har mødt på min vej af professionelle afslog at snakke med mig om dette, til der kom et ja eller et nej, da jeg kan forstå det bliver en kompliceret vej at gå og der bliv snakket om at i mit tilfælde var det ikke engang sikkert det var et forsvarligt valg at tag. 

Jeg selvfølgelig igang at få ham meldt, problemet er igen bare han desværre nok er ude om nogle år og efter hvad jeg har afaret, skal han nok gå målrettet efter mig og måske til det tidspunkt det foster der ligger i min mave. 

Mange mange tak, det har jeg helt sikkert brug for og tak fordi du tog dig tid, til at svare på mit indlæg, det betyder meget. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

lucas<3

Først kæmpe krammer til dig.. 

Synes det er en rigtig svær beslutning du står i.. men håber du tager den beslutning du selv føgler er rigtigt.

Anmeld Citér

3. februar 2016

komodo

Først og fremmest et kæmpe kram til dig , du har været så meget igennem og alligevel været så tapper , når det så er sagt ville jeg vælge senaborten, når barnet er et produkt af en voldtægt, har kendt en fyr engang der kom til verden på samme måde, det magtede hans mor aldrig at lægge fra sig, og han blev aldrig i stand til at "tilgive sig selv" for at være en konstant reminder for hende, ganske forfærdeligt.

Og som en af de andre påpegede så hænger man på hinanden ihvertfald 18 år, og med jeres historie tror jeg det ville kunne være katastrofalt at give ham sådan en adgang til dit liv..

Håber du finder den rigtige løsning for dig 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

lineog4 skriver:

Først vil jeg give dig verdens største kram og sige jeg er hundrede procent forstår hvis du vælger en senabort. 

Men jeg håber du får god vejledning for en senabort er noget andet end en abort før 12. Uge. Ved en senabort skal du føde barnet og ja det er er barn - du kan lade være at se det, men du vil bagefter kunne Google og se billeder af andres børn i samme "alder", du vil også møde mennesker som er i dyb sorg over at have mistet et barn i den "alder" og du vil måske have svært ved at forstå den sorg du selv oplever og hvor skal du få den ud henne? 

Der er så meget i din historie der taler for en senabort, men jeg ønsker for dig og alle andre der kan stå i den situation at valget træffes på et oplyst grundlag. Og du får forklaret den proces du skal igennem. 

Håber virkelig du finder en tryghed i dit liv, at din ex kan forsvinde helt ud af dit liv og du kan bruge tid på at finde dig og ja det er nok ikke sammen med et barn 

MANGE MANGE MANGE TAK !! 

Ja, det et barn og det er det som der gør hele den her sitation så svær for mig. Så håber da også at jeg får en god vejledning omkring alt det her. Jeg har bestemt heller ikke tænkt med at se barnet, hvis jeg tag beslutningen om senabort. Men ja, Google er jo kun et klik væk. 

Ja, jeg ved ligemeget hvilken valg jeg tag. Så skal jeg igennem noget af en følelses mæssig nedtur.

jeg er tilknyttet Næstved sygehus, så hvis det er det valg jeg tag, så er det der det hele skal forgå. 

Igen tak, din besked har betyde rigtigt meget for mig, det en stor trøst for mig. Jeg vil selvfølgelig støtte mig op af de profesionelle som jeg er tilknyttet og gøre mit bedste for at forholde mig fornuftig.

tak, jeg håber selvfølgelig også dig alt det bedste på din vej og tak fordi du tog dig tid til at læse min histore og derefter svare. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

MinPrins skriver:

Jeg ville vælge senabort.... 

Har du fået skiftet navn? Hemmelig adresse? Har du polititilhold?

Tak for din ærlige mening, det betyder meget.

Jeg har selvfølgelig gjort alle ting du nævner og gør mit bedste for at få en mere normal hverdag, selv om der desværre er lang vej endnu og under omstændighederne med en måske senabort og en masse samtaler med psykologer, læger og politi. Har jeg lidt svært ved det i givende sitation, men jeg har selvfølgelig søre for at ha alle fordele på min side.

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

Vivienne skriver:

Kære du, 

Først og fremmest et kæmpe kram til dig 

Min søster har været i lignende situation for flere år siden, dog var hun under de der 12 uger henne. Jeg (og alle andre) rådede hende til abort, som hun så fik. Idag fortryder hun det, og siger at hun aldrig kommer over det. Hun har i øvrigt forsøgt at få et barn med hendes mand i to år, og der sker intet.

Det er en lidt anden situation med dig, da du er 20+. 

Jeg kan sidde her og fortælle dig 1000 grunde, hvorfor du skal få den sene abort, men jeg må være ærlig og sige, at jeg ikke ved hvad jeg selv ville gøre, hvis jeg stod i din situation. 

Jeg tror du må overveje, hvad du ville få ved enten det ene eller det andet valg, og så tage den beslutning der føles mest rigtig i maven/hjertet. Og så er du også sikker på at du har valgt ud fra hvad DU selv ønsker og ikke hvad andre sagde du skulle gøre. 

Held og lykke 

Mange mange tak 

Jeg ked af at hører at din søster har haft en lignede sitation og jeg fuld forstående for i rådede hende til abort. Men det selvfølgelig virkelig sørgeligt at hun nu står i en sitation hvor hun fortryder og hun endnu ikke har kunne få et barn med hendes nye mand. Jeg håber inderligt for hende, at det lykkes for dem. 

Selv om hun var under de 12 uger, tog hun stadigvæk et meget svært valg og jeg skal selvfølgelig igennem en helt anden process hvis jeg vælger at få senaborten. Men jeg fuld forstående overfor hendes sitation især nu når hun står i den sitation som hun gør og jeg glad for du deler hendes sitation med mig, da det da også helt sikkert er noget der spiller ind i mit valg. 

Ja, jeg ved det kan være svært at sætte sig i andres sted, når man ikke slev oplever det og bare det du svare på opslaget, betyder meget for mig. Det jo i sidste ende, mig der skal tag det sidste valg. Men du har helt sikkert hjulpet mig, med at se det fra en anden side og det vil jeg gerne takke dig for.

Mange tak. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Becks

Kære du!

Normalt ville jeg være fuldstændig imod senabort, da jeg selv har kæmpet i 5 år med at blive mor, og har haft mange spontane aborter i de år.. Men! I dit tilfælde, kunne jeg ikke være mindre imod det 

Alt det du har været igennem, skal ingen bydes, og jeg forstår udemærket godt, at du ikke kan beholde det.. Jeg synes det er så stort, stærkt og modigt af dig, at du anerkender du ikke vil kunne tage vare på et barn, i den situation du og dit liv er i, lige nu!

Og slet ikke med den mand, han lyder som én der trænger til nogle gevaldige høvl selv!

Har du meldt ham? Hvis du gør, så sørg for at få hjælp til at flytte (dette burde/skal din sagsbehandler hjælpe med) Og så få hemmelig adresse og hemmeligt nr. 

Få et polititilhold på ham osv. Ved du kommer en svær tid i møde, både med abort og med ham.. Men jeg er sikker på, at i sidste ende, vil du blomstre op og blive til den "sommerfugl" du fortjener!

Stort kram, bliver sendt din vej, og så vil jeg ønske dig alt held og lykke fremover <3

Knus 

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

Benjamins'mor skriver:

Men faren skal jo også godkende bortadoption. Hvad hvis han nægter? 

Jeg faktisk ikke inde i de alle regler på bortadoptions emnet og har prøve at tag emnet op med både min sagsbehandler og psykiater, men de siger at vi kan tale emnet igennem hvis jeg får et nej eller vælger at få barnet. Da alt er sket meget hurtigt har jeg fået meget information og snakke med mange mennesker. Men jeg tror at hvis det mit valg, så bliver det meget meget svært at få det igennem og så står jeg måske tilbage med et barn som jeg skal tag vare for uønsket. Så alt er faktisk afhængigt af imorgen og hvad deres syn er på sagen, i den forstand de skal gi mig et ja eller et nej og det giver mig så frihed til at bestemme mig.

Anmeld Citér

3. februar 2016

.sommerfugl.

MinPrins skriver:

Har en veninde som er på flugt på snart 12 år fra en eks.... Hvad får du af hjælp? Navneforandring? Polititilhold?

Jeg virkelig ked af at hører din veninde, har måtte leve med det i 12 år. Jeg håber hun får den hjælp hun fortjener og han snart er ude af billede, hun vil være i mine tanker. 

Jeg får alt den hjælp jeg kan. Både polititilhold, navneforandring og alt hvad der kan tænkes. Men det har desværre ikke være en forhindring for ham endnu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.