Rinepigen skriver:
Sikke en omgang
jeg har stemt senabort da det er det jeg ville vælge hvis jeg stod i din situation. alene måden hvorpå du er blevet gravid vil sidde i dig altid og det ville være synd hvis barnet altid vil huskes for et dårligt minde. samt at du er tvunget til at at arbejde sammen med og se den mand i øjnene som forgreb sig på dig i de næste 18 år.
Når det så er sagt vil jeg sige at du skal lytte til dig selv. Hvad vil DU gerne og ikke lade nogen som helst påvirke dit valg i den ene eller anden retning. Det er dig der skal tage valget 
Mht senabort så har jeg selv stået i situationen (Barn med hjertefejl) jeg fødte på almindeligvis i uge 21+0 og det hele foregik meget fredeligt. Jeg var også meget nervøs for det hele da man jo ikke ved hvad der skal ske osv. Men lægerne osv er meget venlige i sådan en situation og de gør alt for at smertedække dig så meget som overhovedet muligt. Selvfølgelig kan man ikke føde et barn uden det vil gøre ondt men jeg fik både epidural blokade og alm smertestillende og det var til at holde ud 
Mht til om barnet lever når det bliver født i uge 20+ så får du en pille dagen før aborten som går ind og stopper alt tilførsel fra moderkagen så der er god chance for at barnet er dødt når det bliver født. De kan selvfølgelig ikke love 100% at barnet er dødt når det kommer ud. I mit tilfælde var barnet dødt ved fødslen.
det sætter sig nogle spor at gennemgå en senabort da det jo foregår som en fødsel og har man lyst kan man få lov at se barnet når det er født (dette er helt op til dig selv om du vil eller ikke)
det er hårdt psykisk at gennemgå en senabort men er sikker på at i dit tilfælde er det hårdt uanset hvad du vælger.
Hvis du har nogle spørgsmål omkring senabort du gerne vil have svar på er du velkommen til at skrive 
Ønsker dig alt det bedste og håber du kommer godt ud på den anden side uanset hvilken vej du vælger at gå 

Tak fordi du tog dig tid til at læse og svare på mit indlæg.
Ja problemet er jo ham og måde det skete på og jeg klar over hvis jeg vælger at få barnet, vil det være en påmindelse om det der skete og endnu være, hvad kan han finde på at gøre ved barnet.
Men jeg prøver selvfølgelig at lytte til mig selv, men jeg på sammentid så udmattede og kan ikke andet end at græde. Så det opkald imorgen om svaret på hvad de kommet frem til, vil være en stor faktor for hvad jeg tag for et valg. Eftersom jeg jo har været åben og ærlig omkring min sag. Men selvfølgelig i sidste ende er det mig der vælger.
Jeg utrolig ked af at hører omkring din nødvendige sen abort, dine omstændigheder var jo nogle helt andre end mine. Jeg virkelig taknemmelig for at du kan være så åbensindet og ikke dømme mig, tak. Jeg håber tiden har helet dig og faren til barnet. 
Jeg føler jeg er ret indforstået med hvad der skal ske, hvis jeg vælger sen abort, fordi så mange er så søde og dele deres private afaringer og jeg glad for at hører lærerne/sygeplejerskerne gav dig sådan en god behandling. Men ja omkring hvor vidt barnet er dødt ved fødselsen lyder til at være meget forskelligt og jeg må tag det som det kommer, hvis jeg vælger sen aborten.
Uha og ja om jeg skal se barnet eller ej, det vil jeg vælge med at tag stilling til jeg finder ud af hvad der skal ske.
Hvor du bare sød, det vil jeg helt sikkert huske og bliver det en sen abort, så vil jeg huske jeg bare kan skrive til dig.
Mange mange tak, jeg ønsker også dig held og lykke i din rejse i livet.