Voldtægt = Sen Abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2016

Anonym

Klumpe-dumpe skriver:

Men denne sag er jo mere kompliceret end som så. Manden er ikke dømt endnu, samt hun ved og myndighederne ved hvem "faderen" er. 

Ja den er mere kompliceret, men det burde den ikke være. Det er SÅ grotesk hvis man ikke kan slippe for en voldtægtsforbryder fordi man er så uheldig at blive gravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2016

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Ja den er mere kompliceret, men det burde den ikke være. Det er SÅ grotesk hvis man ikke kan slippe for en voldtægtsforbryder fordi man er så uheldig at blive gravid.

Vi er helt enige om det overordne. 

Men det er jo bare ikke så sort/Hvidt. Manden er ikke dømt, (har ikke fundet ud af om han er sigtet?) og med den hast det danske retsvæsen arbejder under, ville barnet jo været født, og hvor skulle det så være imens retssagen kørte?!? Samt (ikke TS) men alle de kvinder, der pt anklager mænd for falske voldtægter, hvis de blev gravide, og "bare" kunne bortadoptere barnet, uden samtykke. 

Jeg ved godt du mener, at der burde i reelle sager være den mulighed. 

Anmeld Citér

4. februar 2016

Anonym

.sommerfugl. skriver:

Tak  Det betyder meget for mig, at du vil dele sådan en privat del af dit liv med mig. 

Det lyder som om, du har haft en god oplevelse under omstændighederne. Det jeg virkelig glad for at hører og især at personalet var så imødekommende og forstående og jeg har fuld forståelse for du gerne ville se barnet. Jeg stædigvæk i tvivl hvis jeg tag den beslutning at få en sen abort, tror jeg tag den slags beslutninger når jeg ved hvad der skal ske. 

Det godt personalet var der for dig og du var sikker på du havde taget den rigtige beslutning, som du siger var det mok også grunden til du ikke græd så meget. Men synes udfra hvad du har fortalt, at du er super sej og det lyder til du har klare det hele godt, under de omstændigheder som du har haft. Så ja, du sku en sej en! 

Tillykke med jeres søn, hvor jeg glad for at hører at du har været så heldig både og få mand og barn. Du fortjener det virkelig. 

Jeg håber også en dag jeg kan blive stærk som dig og komme videre, virkelig tak fordi du har delt alt det her med mig 

Jeg kan love dig det hele var en rolig og god oplevelse, trods omstændighederne. Og jeg ved at hvis det er det du vælger, så kommer du også ud på den side og måske stærkere end nogensinde 

Min ærlige mening ville være at råde dig til senabort, for jeg synes personligt ikke det er et skide holdbart liv med en lille baby  

så hellere vent til du finder den rigtige mand - en det er mand nok til at give dig præcis hvad du fortjener 

Anmeld Citér

4. februar 2016

UnderCover37

.sommerfugl. skriver:

Ja, jeg har fået svar og jeg fik en tilladelse. 

Har læst med på sidelinjen og jeg er faktisk glad og lettet på dine vegne over at det nu er en realistisk mulighed for dig (selvom det er sindssygt hårdt at tage denne beslutning) og håber at du gør, hvad der for dig bliver det helt rigtige...

Jeg har "stemt for" abort da jeg, som nogle af dine overvejelser går på, ikke ville kunne undgå at forbinde dette barn med alt det forfærdelige der er sket og måske endda ubevidst skubbe det uskyldige barn fra mig og skade det følelsesmæssigt

Jeg tænker INGEN bør leve med den viden at ens biologiske far voldtog ens mor og det er den eneste årsag til, at man er til.
At man er moderens konstante minde om noget af det frygteligste i ens liv og på mange måder fuldstændigt uønsket!

Samtidig ja, så skal det bestemt også med i overvejelserne at han fortsat forsøger at finde, og skade dig, og tænk hvis (når) barnet bliver en vej imod det, igen lider et fuldstændigt uskyldigt barn under en frygtelig far, der desværre ikke sådan lige bliver frataget sine rettigheder på forhånd...

Åh, jeg har ondt dybt ind i mit hjerte over at læse om det du har gået og går igennem - ønsker dig alt det bedste 

Anmeld Citér

4. februar 2016

migxher

Jeg tænker om det måske var en ide, inden du beslutter dig, at komme i kontakt med nogen  som har et voldtægts barn ( i mangel af bedre ord). Og hører deresten tanker. Måske finde en gruppe her på Facebook, eller måske der er et forum der ude et sted for voldtægts ofre.

Jeg set mange skrive at du nok vil komme til at hade barnet og blive mindet om din eks. Men det kan ingen jo rent faktisk vide.

Anmeld Citér

4. februar 2016

.sommerfugl.

Klumpe-dumpe skriver:

Har du fået svar fra etiskråd angående abort? 

Ja, jeg fik tilladelse i morges og har valgt at få en sen abort. 

Anmeld Citér

4. februar 2016

4kløver

.sommerfugl. skriver:

Kæmpe kram til dig.. 

Anmeld Citér

4. februar 2016

Anonym

.sommerfugl. skriver:

Stort klem til dig, og så ønsker jeg dig alt god fremover.

Anmeld Citér

4. februar 2016

lineog4

.sommerfugl. skriver:

Anmeld Citér

4. februar 2016

ung-mor-2014

.sommerfugl. skriver:

har fulgt med helt fra du skrev indlægget, glad for at høre du har taget en beslutning og du fik en tilladelse, kæmpe kram til dig, jeg ønsker dig alt godt på din vej fremover 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.