MorTil3+ skriver:
Jeg har en borderline diagnose og er førtidspensionist. Jeg har 3 fantastiske børn som stortrives. Har haft kommunen inde over alle 3 gange jeg fødte da de lige skulle sikre sig at jeg kunne klare det og det kan jeg, de har aldrig haft en finger at sætte på noget. Men al min energi og overskud går også til mine børn da jeg ikke har et pres fra arbejdslivet på mig. Sover altid et par timer når de er afsted i vs, bh og skole og ordner alt praktisk så jeg er ovenpå når de kommer hjem. Og så har jeg nogle fantastiske forældre der har dem til overnatning en gang om ugen.
Sådan er det også her. Jeg lider af socialfobi, generaliseret angst og depression. Jeg har ikke været under opsyn eller haft ekstra møder, for de har aldrig været i tvivl om, at jeg ville kunne klare det.
De har heller aldrig kunne sætte en finger på noget mht. min datter, eller hvordan vi gør. Hun stortrives, og udvikler sig som hun skal.
Det er særligt vigtigt for mig, at hun ikke lider under min psykiske tilstand. Jeg er meget bevist om det, og jeg arbejder utroligt meget med det. (går blandt andet til behandling).
Til TS:
Derfor kan jeg godt blive irriteret, når jeg læser sådan et indlæg, netop fordi tingene ikke er sort/hvid. Det er SÅ forskelligt, hvordan folk er, når de har noget psykisk, og det handler også om graden af den psykiske sygdom.
Jeg tror faktisk, at mange vil blive overrasket over, hvor MANGE der bøvler med psyken, og alligevel har fået børn, og alligevel klarer det!
Anmeld
Citér