Anonym skriver:
Så du mener at selv om man er så plaget af smerter at man er afhængig af smertestillende medicin og ingen overskud bare kan få etbarn . Hvem skal så tage sig af det barn når man har en dag hvor man intet kan? Og det må man gå udfrs er vilkårene når man ikke kan arbejde for ellers ville man vil arbejde? Og hvis man ikke magter sit barn så er der stadig helt ok bare at få et nyt? Men en ting vil jeg give dig ret i . Det kan ikke sidestilles med job at få et barn . Er job er 7-8 timer 5 dage om ugen er barn er 24/7/365
Så helt groft sat op mener du, at hvis man har en psykisk eller fysisk sygdom, skal man vælge at dedikere sit liv til et job og bruge alt, hvad man har (eller ikke har) af overskud til at hænge i med neglene der - og hvis det er umuligt, skal man vælge børn fra?
På mit job er det ikke en mulighed at trække mig til side og tage et break undervejs. Min mand, min mor og mit øvrige netværk kan ikke træde til og overtage min funktion, hvis jeg får brug for det. Jeg er ikke bare "mig" - det er ikke nok, at jeg bare er til stede som privatpersonen; jeg skal yde en professionel indsats og være "på" konstant.
På hjemmebane kan jeg selv være med til at strukturere min dag. Jeg kan vælge at udskyde indkøb eller huslige gøremål til senere, hvis mine børn kræver mig her og nu, eller jeg ikke magter det i dag. Er jeg ude af stand til at være der for børnene, har jeg en mand og en mor, bl.a., der kan overtage. Mine børn oplever mig i alle mine afskygninger - også træt eller ked af det og uden overskud. Jeg er netop på hjemmebane.
Nu er mine børn godt nok store, men da de var så små, at de havde POTENTIELT brug for mig 24 timer i døgnet - potentielt, for de sov altså også indimellem - måtte de tage mig, som jeg var, også i søvndrukken zombietilstand eller på grænsen til en tudetur. Og det var ét år ud af deres barndomsår, at jeg var "på" døgnet rundt - derefter var de i dagpleje/institution en del af dagen.
Hvis man vitterligt oplever, at man hvert eneste døgn af sit "moderliv" er på med samme styrke og spændt lige så hårdt for som på en arbejdsplads - så må der være helt særlige forhold på hjemmefronten, der gør sig gældende.
Anmeld
Citér