At få børn, når man er psykisk syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en psykisk lidelse og gør mit job som mor ligeså godt som alle andre! Det påvirker ikke min datter at jeg desværre har en kronisk lidelse. 

Skal vi så også spørge: hvorfor får tykke mennesker børn? Det kan være skadeligt. Hvorfor får undervægtige børn? Det kan være skadeligt. Hvorfor får man børn hvis de fleste i ens familie har kræft og man derfor ved at risikoen er høj for at barnet også bliver ramt en dag? Stop dig selv. Du har ingen ret til at dømme andre mennesker på den måde. Desuden er en depression ikke kronisk så læs lidt på lektien før du udtaler dig 

Jo, man kan godt lide af en kronisk depression. Måske du skulle læse lidt på lektien, før du udtaler dig.

Og jeg vil vove at påstå, at forælderens ekstra kilo på sidebenene ikke påvirker barnet nær så slemt som forælderens psykiske sygdom.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt forstå din undren,men måske skulle dit startindlæg være mindre dømmende..  

alting er ikke sort/Hvidt

Anmeld Citér

29. december 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvordan oplever du hun er mht depression? Virker hun som om hun intet kan overskue/ikke har lyst til noget som helst. Noget der gør du tror hun ikke ville kunne magte rollen som mor? Synes det er rigtig ærgerligt hvis hun vitterligt ikke ville magte rollen som mor....

Hun kan intet overskue og kan knap nok tage vare på sig selv.

Anmeld Citér

29. december 2015

Tullemoar

Anonym skriver:

Hun kan intet overskue og kan knap nok tage vare på sig selv.

Hvis du oprindelig er bekymret for hende, og om hun kan magte rollen som mor, så ville jeg evt. Snakke med hende. 

Jeg vil dog sige, at jeg forandrede mig en del, da jeg fødte, og jeg kunne sagtens finde det overskud, som jeg ikke havde før. 

Hvis hun ikke er i behandling er det jo også meget vigtigt! Ved du om hun har et netværk og støtte? Det er også mega vigtigt!

Anmeld Citér

29. december 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg kan godt forstå din undren,men måske skulle dit startindlæg være mindre dømmende..  

alting er ikke sort/Hvidt

Det har du nok ret i. Er bare så forarget over nyheden om hendes graviditet.

Men kudos til alle jer, som ikke lader jeres sygdom påvirke jeres unger 

Anmeld Citér

29. december 2015

bøllen

Hvorfor sætte børn i verden, hvis man ved, at man fejler noget?

Min veninde lider af depression, men har på trods af dette valgt at blive gravid. Jeg synes, det er så egoistisk!

Er man psykisk syg hvis man har en depression ?

Depression kan ramme alle på et eller andet tidspunkt i livet, med den rette behandling får man det jo bedre. Så kan ikke se det skulle være til hindring for at få børn . Og uden at have en masse kendskab til psykisk sygdomme tænker jeg da , at man stadigvæk kan være gode forældre på trods , med den rette hjælp & støtte . 

Anmeld Citér

29. december 2015

Anonym trådstarter

Er man psykisk syg hvis man har en depression ?

Depression kan ramme alle på et eller andet tidspunkt i livet, med den rette behandling får man det jo bedre. Så kan ikke se det skulle være til hindring for at få børn . Og uden at have en masse kendskab til psykisk sygdomme tænker jeg da , at man stadigvæk kan være gode forældre på trods , med den rette hjælp & støtte . 

Ikke alle kan behandles.

Du har ret i, at depression kan ramme alle på et eller andet tidspunkt i livet, men hvorfor vælge at få et barn på lige netop det tidspunkt? Det er da egoistisk.

Anmeld Citér

29. december 2015

bøllen

Anonym skriver:

Ikke alle kan behandles.

Du har ret i, at depression kan ramme alle på et eller andet tidspunkt i livet, men hvorfor vælge at få et barn på lige netop det tidspunkt? Det er da egoistisk.

Det skal jeg på inden måde gøre mig klog på. Tænker bare man skal lade være med at " dømme " andre. Ikke altid man selv kan vælge hvornår det passet bedst at få et barn. Om det er smart eller ej skal jeg ikke udtale mig om. Men alt efter hvor slemt det er kan hun jo nå at få det bedre. Ville da støtte op frem for at dømme

Anmeld Citér

29. december 2015

Tullemoar

Anonym skriver:

Det har du nok ret i. Er bare så forarget over nyheden om hendes graviditet.

Men kudos til alle jer, som ikke lader jeres sygdom påvirke jeres unger 

Der var også nogle, som var forargeret over, at jeg var gravid, og at jeg havde noget psykisk. 

Jeg ville jo aldrig kunne klare rollen som mor pga. Min psykiske tilstand. Men jeg kan fortælle dig, at de folk har måtte tage de ord i deres mund igen, og har sagt at jeg klare det skide godt! 

Det jeg vil sige med det er, at nogle gange er tingene ikke som de ser ud til, og det kan være nemt at dømme. Jeg ved ikke, hvor tæt du er med den her veninde, men hvis du kun ser det udefra, så kan virkeligheden jo være en helt anden. 

Som jeg skriver i et andet indlæg: hvis du virkelig er bekymret for om, hun kan magte rollen som mor, og du er meget tæt med hende, så snak med hende og støt hende. 

Der findes forhåbentligt også en fader, som vil være i barnet liv? 

Anmeld Citér

29. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Hvorfor sætte børn i verden, hvis man ved, at man fejler noget?

Min veninde lider af depression, men har på trods af dette valgt at blive gravid. Jeg synes, det er så egoistisk!

Mod spørgsmål til dig er jeg så i dine øjne uegnet mor fordi jeg har et fysisk handicap...

mit datter kunne ikke have en bedre mor end mig netop fordi jeg er klar over hvor jeg har begrænsninger og hvor mine styrker er

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.