Så starter de i børnehave, og jeg fortryder allerede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2015

Mami

Heh så burde jeg og mine 5 søskende være mega skadet hvis det var sådan verden hang sammen... Vi har ALDRIG gået i instution, fritidshjem osv ... Vi blev skilt ad da vi kom i skole... Jeg er bestemt ikk asocial osv...

Har mange i min familie heller ikke og de har det fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2015

Mom2Two

Mami skriver:

Har mange i min familie heller ikke og de har det fint

Haha hvor sjovt, jeg er så tætte med alle mine (vi er 6 søskende) jeg er dog ret uvenner med min 1 år yngre søster  

Anmeld Citér

15. december 2015

Mami

Mom2Two skriver:

Haha hvor sjovt, jeg er så tætte med alle mine (vi er 6 søskende) jeg er dog ret uvenner med min 1 år yngre søster  

Haha �� Fik lige redigeret det helt skævt kan jeg se 

Anmeld Citér

15. december 2015

TNBC

Mom2Two skriver:

jeg er så ked af det!! Jeg fortryder, og jeg har slet ikk lyst til at sende dem afsted alligevel.. Jeg har talt med den her børnehave, som sagde a vi ville tale om, om de sku gå sammen osv, hvilket jeg VIL ha a de skal. De skal ikke skilles, de er for tidligt fødte, sensitive, og har ALTID gået hjemme.. De er IKKE trætte af hinanden... Nu har jeg så li fået brev om a de ska på hver deres stue, hvilket SLET ikk var planen.. Jeg er SÅ ked af det!!! Det haster ikk med at få dem afsted, venter gerne længere tid på a få dem samme sted... 

Tror i a hvis jeg ringer imorgen og forklarer dem det, a de kan komme på samme stue? De har ALDRIG været adskilt, de er MEGET tætte... Tror faktisk slet ikk de ville kunne klare det, følsesmæssigt... Ikk nok med a de ska i instution, og "væk" fra mig, men også skilles. De ville blive så kede af det... 

Jeg vil ikke sige hvad der er bedst, for jeg har set begge dele og begge dele kan fungere..

Men du skal huske på, at bare fordi de er på samme stue, er det ikke sikkert at de er "sammen" fordi de er forskellige aldre, så de kan ende med at være på forskellige ture, spiser med andre.. og sådan noget... Det sidste sted jeg var, var de 3, 4-5 og så førskole børn sammen.

Anmeld Citér

15. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mami skriver:

Hvorfor er det skadeligt for børn at blive sammen? Hvad så med alle dem der hjemmepasser sine børn? Er deres børn uselvstændige og en klump? Nej for det kommer an på personlighed og opdragelse  

kan ikke se hvorfor ts gør dem en bjørne tjeneste og direkte skader dem som nogen injurierer her i tråden 

Ligefrem skadeligt tror jeg nu heller ikke. Men jeg har set børn som slet ikke kunne finde ud af det når de ikke kunne være sammen. Men på den anden side er det selvfølgelig også pædagogens job at lære dem det. 

Anmeld Citér

15. december 2015

Lilotte87

Om jeg fatter hvordan en børnehave kan have en "tvillingepolitik", så sort/hvid.

Nogle tvillinger har godt af at blive sat på hver deres stue, andre har ikke. Det vigtige er vel at se på den enkelte situation og i min verden skiller man ikke tvillinger bare for at gøre det, men kun hvis man fornemmer at de er klar. Desuden kan tvillinger slet ikke sammenlignes med "almindelige" søskende. 

Hold du fast i dit. Lyder som om du har givet dine børn en rigtig god start og kender deres behov. 

Anmeld Citér

15. december 2015

jenny4

Lilotte87 skriver:

Om jeg fatter hvordan en børnehave kan have en "tvillingepolitik", så sort/hvid.

Nogle tvillinger har godt af at blive sat på hver deres stue, andre har ikke. Det vigtige er vel at se på den enkelte situation og i min verden skiller man ikke tvillinger bare for at gøre det, men kun hvis man fornemmer at de er klar. Desuden kan tvillinger slet ikke sammenlignes med "almindelige" søskende. 

Hold du fast i dit. Lyder som om du har givet dine børn en rigtig god start og kender deres behov. 

Der er et år imellem de to børn. 

Anmeld Citér

15. december 2015

TNBC

Lilotte87 skriver:

De er jo ikke tvillinger, der er et år i mellem dem, så de skal skilles, når den store skal i skole.

Anmeld Citér

15. december 2015

Mom2Two

Der er et år imellem dem, men ligegyldigt om de er tvillinger eller pseudotvillinger, så kan jeg ik se hvorfor man ska skille børn ad når de er så tætte som mine jo er, de har altid gået hjemme og jeg ved a de vil reagere meget voldsomt på det .. hende der lederen sagde a de skilte ikke alle søskende, eller alle tvillinger.. Og det var intet problem a få dem på samme stue ... Så jeg er glad heh... 

Jeg ku forstå det hvis den store allerede havde gået i vuggestue osv, også den anden startede op i en anden stue, men sådan er det bare ikke..

Anmeld Citér

15. december 2015

Mom2Two

Yurie skriver:

De er jo ikke tvillinger, der er et år i mellem dem, så de skal skilles, når den store skal i skole.

Ja, det er nok der de blir skilt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.