Så starter de i børnehave, og jeg fortryder allerede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Det er en træls oplevelse at tro, man er blevet hørt og har en forventning til hvordan tingene bliver, og så føle sig snydt på den måde.

men prøv at tage en snak med børnehaven er sikker på at i kan finde en løsning, måske få diskuteret for og imod begge løsninger. Hvis der er at år imellem dem skal de vel skilles om 2 år, når den ældste skal starte i skole, så måske en blød start med at være på hver sin stue kunne være ok.

i min datters børnehave er det forskelligt om søskende går på samme stue eller ej, så der er det en vurderingssag fra gang til gang. Men gå ind til samtalen med et åbent sind og lyt til pædagogerne.

det er nogle store forandringer udstår overfor og det er helt naturligt at blive usikker, især hvis præmisserne pludselig ændres.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

Tine B

Jeg tror, helt ærligt, at det bedste for både dig og drengene ville være, hvis du måske kunne give lidt slip og stole på, at vuggestuen ved hvad de gør.. 

Jeg tror, det vil være sundt for jer alle tre, hvis drengene bliver skilt. For mig, kunne det lyde som om, at du er rigtig meget påvirket af, at de er for tidligt fødte, og at du projicerer disse følelser over på drengene. 

Hvis de nu er helt utrøstelige efter 1-3 mdr i vuggestuen, må man jo snakke med personalet om, at det ikke duer og at man måske skulle prøve at sætte dem på samme stue, men jeg synes virkelig du bør give det en fair chance.. 

De skal jo alligevel skilles når den ældste skal starte i skole?

De er jo ikke adskilt for livet.. Kun i visse situationer i vuggestuen.. De kan stadig lege sammen og de er jo sammen når de er hjemme.. 

Anmeld Citér

15. december 2015

God-mor

Mom2Two skriver:

jeg er så ked af det!! Jeg fortryder, og jeg har slet ikk lyst til at sende dem afsted alligevel.. Jeg har talt med den her børnehave, som sagde a vi ville tale om, om de sku gå sammen osv, hvilket jeg VIL ha a de skal. De skal ikke skilles, de er for tidligt fødte, sensitive, og har ALTID gået hjemme.. De er IKKE trætte af hinanden... Nu har jeg så li fået brev om a de ska på hver deres stue, hvilket SLET ikk var planen.. Jeg er SÅ ked af det!!! Det haster ikk med at få dem afsted, venter gerne længere tid på a få dem samme sted... 

Tror i a hvis jeg ringer imorgen og forklarer dem det, a de kan komme på samme stue? De har ALDRIG været adskilt, de er MEGET tætte... Tror faktisk slet ikk de ville kunne klare det, følsesmæssigt... Ikk nok med a de ska i instution, og "væk" fra mig, men også skilles. De ville blive så kede af det... 

Jeg er på din side og ser ingen grund til at skille dem ad. Du kender dine børn bedst og hvis du har en mavefornemmelse så følg den. Snak med børnehaven, og hvis de ikke kan imødekomme dit ønske, så ville jeg vente til de kunne eller finde en anden børnehave. De er jo stadig to individer selvom de går på samme stue, og jeg tror ligesom dig, at hvis de er for tidlig fødte, sensitive og aldrig har gået i institution før så er det måske mest trygt, at de kommer på samme stue og kan læne sig op ad hinanden. Held og lykke med det, jeg håber dit ønske bliver imødekommet og at dine unger bliver glade for børnehave livet.

Anmeld Citér

15. december 2015

Sprit25

Mom2Two skriver:

Det var bare aldrig planen a skille dem ad, og jeg håber hun hører på mig imorgen, for jeg vil ikke skille dem. Om det er sundt for dem? Måske, men er det usundt for brødre a gå sammen? De er ikk tvillinger, der er 1 år imellem dem... De vil blive så kede af det.. Jeg kan slet ikk forstå a man skiller søskende ... Jeg hader tanken, og jeg har egentligt bare lyst til a ringe og sige a de ikk starter hvis de ska skilles  ej hvor er jeg bare ikk forberedt, jeg sagde det jo da jeg besøgte dem?!

Jeg håber du har fået sovet på det i nat og giver dine drenge en chance ja de er sensitive og for tidligt fødte men måske vil de vokse helt vildt af at være lidt adskilt. Det samme med dig tænker jeg! I virker til at være meget tætte og jeg er bange for du ikke helt kan adskille dine følelser fra deres  

Snak med børnehaven. Hør hvad deres bevæg grund er også giv det en chance. Når dine drenge skal I skole skal de jo skilles. Så tænker jeg at børnehaven er en blød og god start. 

Anmeld Citér

15. december 2015

Mom2Two

Sprit25 skriver:

Jeg håber du har fået sovet på det i nat og giver dine drenge en chance ja de er sensitive og for tidligt fødte men måske vil de vokse helt vildt af at være lidt adskilt. Det samme med dig tænker jeg! I virker til at være meget tætte og jeg er bange for du ikke helt kan adskille dine følelser fra deres  

Snak med børnehaven. Hør hvad deres bevæg grund er også giv det en chance. Når dine drenge skal I skole skal de jo skilles. Så tænker jeg at børnehaven er en blød og god start. 

Jeg sov da lidt heh.. Jeg ved bare a de vil blive pisse kede af det, jeg ved a de i forvejen vil reagere på a starte, ligesom hvis der er ændringer i deres hverdag, eller hvis der sker for meget ... Jeg putter ingen a mine følelser på dem, jeg prøver selv a gøre dem lidt minde sensitive... Men de panikker med lyde, støj, mange mennesker, ændringer, ja selv tøj ka de få flip af... Der er så mange ting der flipper dem helt ud.. De kan sagtens lege med andre, og de invitere også andre ind i deres leg osv... De har jo små venner, også fra  kirken (legestue du ved) ... Jeg er Da også selv skide bange, det er minimalt hvad jeg er væk fra dem... Åh mand hvor havde jeg troet a jeg ville være stor og stærk Hahahaha ... Jeg kan virkelig bare ikk se pointen ina skille dem... Jeg fik dem jo så tæt, for a de sku være tætte! Ligesom med mig og mine søskende... 

Anmeld Citér

15. december 2015

Mom2Two

God-mor skriver:

Jeg er på din side og ser ingen grund til at skille dem ad. Du kender dine børn bedst og hvis du har en mavefornemmelse så følg den. Snak med børnehaven, og hvis de ikke kan imødekomme dit ønske, så ville jeg vente til de kunne eller finde en anden børnehave. De er jo stadig to individer selvom de går på samme stue, og jeg tror ligesom dig, at hvis de er for tidlig fødte, sensitive og aldrig har gået i institution før så er det måske mest trygt, at de kommer på samme stue og kan læne sig op ad hinanden. Held og lykke med det, jeg håber dit ønske bliver imødekommet og at dine unger bliver glade for børnehave livet.

Jeg har det slet slet ikk godt med det... Slet ikk, ikk det mindste ... De er forskellige, meget ... Men de støtter sig til hinanden når de blir "bange"... De taler meget sammen, jeg kan høre dem når de er inde på deres værelse, a den store beroliger den lille, hvis naboen borer, eller hvis der er andet i den dur.. De er så tætte, a de sover sammen... Storm tænker meget på Thor, og omvendt ... Jeg fik dem jo så tæt, for a de sku være tætte... De ska sku da være sammen..: jeg ka slet ikk få det til a gi mening med a skille dem ad.. 

Jeg ringer nu her ... Ih jeg håber! På en måde Hahahaha ellers blir de vidst bare hjemme 

Anmeld Citér

15. december 2015

Mom2Two

drabo skriver:

Det er en træls oplevelse at tro, man er blevet hørt og har en forventning til hvordan tingene bliver, og så føle sig snydt på den måde.

men prøv at tage en snak med børnehaven er sikker på at i kan finde en løsning, måske få diskuteret for og imod begge løsninger. Hvis der er at år imellem dem skal de vel skilles om 2 år, når den ældste skal starte i skole, så måske en blød start med at være på hver sin stue kunne være ok.

i min datters børnehave er det forskelligt om søskende går på samme stue eller ej, så der er det en vurderingssag fra gang til gang. Men gå ind til samtalen med et åbent sind og lyt til pædagogerne.

det er nogle store forandringer udstår overfor og det er helt naturligt at blive usikker, især hvis præmisserne pludselig ændres.

Usikker? Haha jeg er bange! Men det ska nok gå, jeg vil jo gerne ha a de kommer ud blandt andre børn osv, jeg har haft dem hjemme i de 2-3 første år... Jeg har fundet ud af a "glæde" mig over det jeg kan når de er afsted.. Feks træne, begynde a løbe, lave lektier, og gøre det huslige, også hente dem ... men jeg er sku helt slået ud over a de vil skille dem ad, når hun sagde dernede a vi ville tale om det når tiden nærmede sig, og jeg sagde oven i købet til hende a de sku være sammen.. 

Anmeld Citér

15. december 2015

lineog4

Jeg håber du er lidt mere rolig i dag efter en god nattesøvn.

At skulle aflevere sit guld er så skræmmende og hvis man så endda føler man ikke bliver hørt og aftaler ændrer sig før de overhovedet får startet, så er det ikke et godt udgangspunkt for et tillidsfuldhed samarbejde.

Prøv at give dem et ring her i dag, og hør hvad bevæggrundene er - det kan jo fx være der ikke er to pladser på en stue med mindre de flyttede et andet barn. At de klar over situationen og vil hjælpe dine drenge med at være sammen i løbet af dagen. Vil dog også sige nu hvor de siger goddag til den store nye verden, så vil de skilles mere. Med et år imellem vil de skulle lave forskellige aktiviteter i børnehaven, de vil søge nye kammerater og måske endda blive møg irriterede på hinanden, de vil også være hinandens bedste venner, søge hinanden, finde trøst hos hinanden osv. De vil være brødre i en stor spændende verden, måske vil de få helt forskellige interesser og naturligt søge andre osv. Ingen ved det før de er i den verden.

men vigtigst er du har tillid til institutionen og har du ikke det, så er det bedre at vente, for uden den tillid kan du heller ikke give slip og lade dine drenge møde den verden med tillid.

Anmeld Citér

15. december 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes at det vil være rigtig synd, hvis du ikke gav det en chance.

jeg kan sagtens forstå at du er fustreret over at det ikke er blevet som du havde regnet med, men måske går det meget bedre end forventet. Jeg har selv en for tidlig født (uge 25), så jeg kender godt nogle af de problematikker der kan være omkring instutions start, og jeg kender også nogle af de mor føelser man kan ha, men jeg tror at det er enormt vigtigt at prøve at gi lidt "slip" og se hvad der sker.

Nu skriver du at der er et år imellem dem, så skal de vel heller ikke i sammen klasse ?, jeg mener om det måske ikke er bedre at de for en blidere form for adskillelse nu, frem for når den store starter i skole( nu hvor at de trods alt, kan være sammen meget af dagen alligevel)

Anmeld Citér

15. december 2015

Sprit25

Mom2Two skriver:

Jeg sov da lidt heh.. Jeg ved bare a de vil blive pisse kede af det, jeg ved a de i forvejen vil reagere på a starte, ligesom hvis der er ændringer i deres hverdag, eller hvis der sker for meget ... Jeg putter ingen a mine følelser på dem, jeg prøver selv a gøre dem lidt minde sensitive... Men de panikker med lyde, støj, mange mennesker, ændringer, ja selv tøj ka de få flip af... Der er så mange ting der flipper dem helt ud.. De kan sagtens lege med andre, og de invitere også andre ind i deres leg osv... De har jo små venner, også fra  kirken (legestue du ved) ... Jeg er Da også selv skide bange, det er minimalt hvad jeg er væk fra dem... Åh mand hvor havde jeg troet a jeg ville være stor og stærk Hahahaha ... Jeg kan virkelig bare ikk se pointen ina skille dem... Jeg fik dem jo så tæt, for a de sku være tætte! Ligesom med mig og mine søskende... 

Men de kan jo godt være tætte uden at gå op og ned af hinanden. Nu siger du at de bliver kede af det. Er det her måske ikke en god måde at lærer den på livet ikke altid går den vej man ønsker? At man nogen gange må leve i nuet. 

Men som Line skriver. Hvis du er utryg bliver dine drenge utryg. Men jeg synes personligt du skulle give dem en chance

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.