Så starter de i børnehave, og jeg fortryder allerede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.926 visninger
63 svar
185 synes godt om
14. december 2015

Mom2Two

jeg er så ked af det!! Jeg fortryder, og jeg har slet ikk lyst til at sende dem afsted alligevel.. Jeg har talt med den her børnehave, som sagde a vi ville tale om, om de sku gå sammen osv, hvilket jeg VIL ha a de skal. De skal ikke skilles, de er for tidligt fødte, sensitive, og har ALTID gået hjemme.. De er IKKE trætte af hinanden... Nu har jeg så li fået brev om a de ska på hver deres stue, hvilket SLET ikk var planen.. Jeg er SÅ ked af det!!! Det haster ikk med at få dem afsted, venter gerne længere tid på a få dem samme sted... 

Tror i a hvis jeg ringer imorgen og forklarer dem det, a de kan komme på samme stue? De har ALDRIG været adskilt, de er MEGET tætte... Tror faktisk slet ikk de ville kunne klare det, følsesmæssigt... Ikk nok med a de ska i instution, og "væk" fra mig, men også skilles. De ville blive så kede af det... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2015

put

Normalt vælger børnehaven jo at sætte søskende på hver deres stue så de ikke bliver for afhængige af hinanden og så de kan få nogle andre legerelationer, men jeg må erkende at jeg ikke ved om det er bedre for for tidligt fødte at gå på samme stue. Har du været til en samtale med børnehaven endnu? 

Anmeld Citér

14. december 2015

Mom2Two

put skriver:

Normalt vælger børnehaven jo at sætte søskende på hver deres stue så de ikke bliver for afhængige af hinanden og så de kan få nogle andre legerelationer, men jeg må erkende at jeg ikke ved om det er bedre for for tidligt fødte at gå på samme stue. Har du været til en samtale med børnehaven endnu? 

Nej? Kommer man til samtale? Jeg gik bare på besøg på ret mange børnehaver, og skrev dem opstil en, og en a grundende var a de ku gå sammen... 

Anmeld Citér

14. december 2015

bøllen

Mom2Two skriver:

jeg er så ked af det!! Jeg fortryder, og jeg har slet ikk lyst til at sende dem afsted alligevel.. Jeg har talt med den her børnehave, som sagde a vi ville tale om, om de sku gå sammen osv, hvilket jeg VIL ha a de skal. De skal ikke skilles, de er for tidligt fødte, sensitive, og har ALTID gået hjemme.. De er IKKE trætte af hinanden... Nu har jeg så li fået brev om a de ska på hver deres stue, hvilket SLET ikk var planen.. Jeg er SÅ ked af det!!! Det haster ikk med at få dem afsted, venter gerne længere tid på a få dem samme sted... 

Tror i a hvis jeg ringer imorgen og forklarer dem det, a de kan komme på samme stue? De har ALDRIG været adskilt, de er MEGET tætte... Tror faktisk slet ikk de ville kunne klare det, følsesmæssigt... Ikk nok med a de ska i instution, og "væk" fra mig, men også skilles. De ville blive så kede af det... 

Ved nogle børnehaver har den holdning, at tvillinger kommer på hver stue . Mine egne gik også på hver deres og startede i hver sin kl. Er sidenhen kommet i samme, men ville ønske de gik i hver sin. Jeg kan sagtens følge dine tanker , men tænker også at det måske er godt for dem. Nogle tvillinger står i skyggen af hinanden , hvor de kan være meget afhængige af hinanden. Tænker at det også er sundt for dem, at udvikle sig som endivider .

Anmeld Citér

14. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg kender jo ikke dine børn eller deres historie.. men umiddelbart er der måske noget fornuftigt ved at lade pædagogerne være med til at vurdere, om ikke der ligger noget positivt I at lade dem være lidt hver for sig... og at prøve og arbejde lidt med at de ikke skal have klistret "sensitiv, uadskillelig tvilling" på sig resten af barndommen?

Måske det kunne være godt for dem - og for dig? Tag en en dyb indånding og en god snak med pædagogerne... så finder I nok en løsning! Held og lykke ...

Anmeld Citér

14. december 2015

EnGodMor

Mom2Two skriver:

Det er meget normalt at børnehaver sætter søskende på hver deres stue

Har dog kendskab til i den børnehave hvor jeg arbejdede, hvis der var to søskende som var på hver sin stue, og den ene var utrøstelig ked af det, så gik vi bare op på den ene stue og hentede den anden søskende ned så de var sammen til der var ro på igen, og der gik under en månede, så gik det så super fint at det ingen betydning havde mere, at de ikke var på samme stue  

Anmeld Citér

14. december 2015

Mom2Two

Det var bare aldrig planen a skille dem ad, og jeg håber hun hører på mig imorgen, for jeg vil ikke skille dem. Om det er sundt for dem? Måske, men er det usundt for brødre a gå sammen? De er ikk tvillinger, der er 1 år imellem dem... De vil blive så kede af det.. Jeg kan slet ikk forstå a man skiller søskende ... Jeg hader tanken, og jeg har egentligt bare lyst til a ringe og sige a de ikk starter hvis de ska skilles  ej hvor er jeg bare ikk forberedt, jeg sagde det jo da jeg besøgte dem?!

Anmeld Citér

14. december 2015

Benjamins'mor

Jeg har ikke forstand på det med for tidligt fødte. Men i vores børnehave er politikken at de kommer på hver deres stue medmindre det er tvillinger. 

Min søn og datter går i samme institution, han i børnehaven og hun i vuggestuen og hvis der er noget så går en pædagog bare med hende op og besøger storebror. Det har de begge meget glæde af og de er begge glade for at lege med andre børn. Min datter rykker op i børnehaven til sommer, og jeg ved allerede nu at de ikke kommer på samme stue, for det må de ikke. 

Anmeld Citér

14. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Rolig nu. Nu er det jo ikke sådan at de ikke kan lege sammen bare fordi de er på hver deres stue. Det vil typisk primært være til spisning at de er adskilt og derudover kan de søge hinanden som de vil  sådan er det i vores søns bhv i hvertfald, og der kan ungerne også få lov at være på besøg til frokost på en anden stue eller i vuggestuen hvis de synes det lige kunne være hyggeligt en dag  

jeg synes self det er ærgeligt at du har følt dig hørt, og nu får modstridende oplysninger, men jeg ville klart se lyst på det og så tage en snak med pædagogerne om at de skal være OBS på at de nok kan have meget brug for hinanden i starten, da de ikke har været adskilt før.

Anmeld Citér

14. december 2015

Sedigfor

I den børnehave jeg har arbejdet i og været i praktik, var de kun ad skildt om inden de skulle spise da de skulle fortælle om weekenden og alt sådan noget, de spiser sammen, leger sammen. Os nogle gange med vuggestuebørne (: så tror ikke det vil betyde så meget, 

måske man kan tage en snak om at man starter stille og roligt ud (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.