Jeg har heller ikke børn i den alder, men jeg ville lige pointere min glæde ved, at læse dit spørgsmål. Hvor er det rart at læse, at fu ikke 100% afviser, men stiller dig åben overfor det, til en vis grænse. 
Jeg synes det er fedt, at du ikke bare siger NEJ eller JA, men at du liiiige forhører dig.
Personligt synes jeg, at 14 år er ungt, omvendt, så nytter det intet at lukke helt af overfor det. De gør det måske så bare alligevel, på et senere tidspunkt, hvis du stiller dig på bagben.
hvis jeg var dig, ville jeg forhøre mig hos forældrene, og lade den fortælle hvad ideen med alkohol egentlig er. Hvor meget tænker de mm.
Det er selvf en alder hvor de skal eksperimentere, og jeg tror det gør sig bedst, hvis du siger, såfremt det er din endelige beslutning, at de må tage noget med, at i får en snak om hvorfor det kun er den ene øl de må have med, eller to. Og at du stoler på, at de holder sig til det og at de fremadrettet kommer til dig hver gang de forestiller sig, at skulle have spiritus med.
pøj pøj med det...fra en mor der frygter den dag min datter står og spørg om det samme 

Anmeld
Citér