Teenager - alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.070 visninger
68 svar
72 synes godt om
18. november 2015

bøllen

Jeg har 2 teenager drenge på 14 som er blevet inviteret til fødselsdag, hvor der bliver serveret øl. Det er hos en jævnaldrende klassekammerat. Kan mærke det er med meget blandet følelser, jeg ser på dette. 

Så søger lidt " råd " historie fra andre med større børn.

hvornår begyndte jeres at smage på alkohol ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

Benjamins'mor

bøllen skriver:

Jeg har 2 teenager drenge på 14 som er blevet inviteret til fødselsdag, hvor der bliver serveret øl. Det er hos en jævnaldrende klassekammerat. Kan mærke det er med meget blandet følelser, jeg ser på dette. 

Så søger lidt " råd " historie fra andre med større børn.

hvornår begyndte jeres at smage på alkohol ?

Nu har jeg godt nok ikke større børn, men jeg måtte begynde at drikke alkohol i små mængder efter jeg blev konfirmeret (altså 14 år gammel). Ikke sådan at jeg måtte gå i byen hver weekend, men engang i mellem. 

Det var tilbage i 2008.

Anmeld Citér

18. november 2015

Muffinmus

Som ung gjorde jeg det selv... Men jeg ved tiderne har ændret sig lidt i den gode retning nu, så de ikke er helt så unge længere. Statistisk set i hvert fald..  Er forældrene hjemme?

Anmeld Citér

18. november 2015

Julemusen

Jeg har ikke så store børn, men min generelle holdning er at det godt nok er tidligt at servere til en fødselsdagsfest! Er forældrene til stede og holder styr på indtaget? 

Jeg ville ikke lade mine knægte drikke øl uden selv at være til stede i den alder. De skal lærer at det er under opsyn. Jeg var selv 15  første gang jeg skulle til en fest med alkohol. Der skulle man selv medbringe og Maks 2 øl/brezzer. Og der var 100 procents opsyn fra forældrene. 

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

Benjamins'mor skriver:

Nu har jeg godt nok ikke større børn, men jeg måtte begynde at drikke alkohol i små mængder efter jeg blev konfirmeret (altså 14 år gammel). Ikke sådan at jeg måtte gå i byen hver weekend, men engang i mellem. 

Det var tilbage i 2008.

Alle svar er velkommen  jeg ser jo helst de aldrig drikker ha ha .... De viser endnu ikke den store interesse men det kommer jo nok . Små mængder ?? Hvor meget er det sådan cirkus ? Var det under voksen kontrolleret forhold ? 

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

MariaE skriver:

Som ung gjorde jeg det selv... Men jeg ved tiderne har ændret sig lidt i den gode retning nu, så de ikke er helt så unge længere. Statistisk set i hvert fald..  Er forældrene hjemme?

Drak selv da jeg var 16 men da var jeg flyttet hjemmefra . Og som du siger er tiden ændret . Ja forældrene er hjemme , men ikke nogle jeg stoler på. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Har I ikke aftalt alkoholregler for klassen? 

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

Julemusen skriver:

Jeg har ikke så store børn, men min generelle holdning er at det godt nok er tidligt at servere til en fødselsdagsfest! Er forældrene til stede og holder styr på indtaget? 

Jeg ville ikke lade mine knægte drikke øl uden selv at være til stede i den alder. De skal lærer at det er under opsyn. Jeg var selv 15  første gang jeg skulle til en fest med alkohol. Der skulle man selv medbringe og Maks 2 øl/brezzer. Og der var 100 procents opsyn fra forældrene. 

Min holdning er helt klart også , at det er alt for tidligt . Men kan høre flere af drengene har drukket flere gange . ja forældrene er hjemme men Aghhh stoler ikke helt på dem  

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

Mor og meget mere skriver:

Har I ikke aftalt alkoholregler for klassen? 

nej slet ikke . Gør man det ??? Er helt på bar bund her 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anpau

bøllen skriver:

nej slet ikke . Gør man det ??? Er helt på bar bund her 

De fleste skoleklasser har en aftale om (forældrene har) hvornår børnene skal begynde at drikke alkohol. Netop så det ikke bliver sådan noget med at "Jonas må gerne, og hvorfor må jeg så ikke"-tuderi.

Det er et svært dilemma, også fordi det ikke er fedt for dem der så ikke må drikke for deres forældre til festen. Snakker du evt. med nogle af klassekammeraternes forældre? Hvad er deres holdning?

Selv startede jeg da jeg var omkring 14 år, så vidt jeg husker var der forældre til stede

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.