Teenager - alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

alenemor42

Jeg har været den strenge mor  

Ingen alkohol før man er 16 år som  også er alderen for hvornår de må købe øl og vin i butikkerne. Klassen var ikke enige og vi havde store diskussioner. Ingen af de fester hvor der må drikkes deltager hun i.

Kan slet slet ikke se grunden til at man skal drikke som 14 årig. Uanset hvad vi selv gjorde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

bøllen

Anpau skriver:

De fleste skoleklasser har en aftale om (forældrene har) hvornår børnene skal begynde at drikke alkohol. Netop så det ikke bliver sådan noget med at "Jonas må gerne, og hvorfor må jeg så ikke"-tuderi.

Det er et svært dilemma, også fordi det ikke er fedt for dem der så ikke må drikke for deres forældre til festen. Snakker du evt. med nogle af klassekammeraternes forældre? Hvad er deres holdning?

Selv startede jeg da jeg var omkring 14 år, så vidt jeg husker var der forældre til stede

Okay  det var jeg slet ikke klar over. Mine drenge har endnu ikke vist den store interesse for alkolhol. Men kan høre at nogle stykker fra klassen har drukket flere gange. Syntes selv det er for tidligt. Nej har ikke den store kontakt med de andre forældre . Det er lige lavet nye klasser i år . 

Anmeld Citér

18. november 2015

EnGodMor

alenemor42 skriver:

Ingen alkohol før man er 16 år som  også er alderen for hvornår de må købe øl og vin i butikkerne. Klassen var ikke enige og vi havde store diskussioner. Ingen af de fester hvor der må drikkes deltager hun i.

Kan slet slet ikke se grunden til at man skal drikke som 14 årig. Uanset hvad vi selv gjorde 

Enig her

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

alenemor42 skriver:

Den holdning har jeg egenlig også. Ser ingen grund til de skal drikke endnu . De viser endnu ikke den store interesse så har ikke lige tænkt mere over det . I fredags var den ene afsted til hygge hos ham der har inviteret til fest . Han skrev efter få timer om , jeg ville hente ham for han var kommet galt afsted ( brækket arm ) han skrev de andre var fulde , han havde ikke selv drukket . Blev ski lidt hmm ja ved ikke . Havde bare ikke lige tænkt det var nu

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

alenemor42 skriver:

Hvad siger din datter til det ?? Acceptere hun blot dette ? Er det normalt noget man tar op i klassen ? 

Anmeld Citér

18. november 2015

Bella&Lina

Altså umiddelbart synes jeg det er lige tidligt Nok .. Det lyder også som om at der ikke er begrænsning på? De første gange jeg fik lov at drikke alkohol, der var det ligesom en anden skriver, til fester hvor man måtte drikke 2 genstande, og hvor der samtidig var voksne . Derudover synes jeg den er svær i det hele taget. Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 16 og havde indtaget mere end blot alkohol i en alder af 14. Men kigger jeg på mine mindre brødre som er henholdsvis 13 og 17 , så ville jeg slet ikke kunne forestille mig dem drikke og slet ikke drikke dig fulde! Ham på 17 bla, jamen han er bare slet ikke dér endnu. Og har så vidt jeg ved kun smagt på bla breezers nytårsaften som vi altid holder ved mine forældre . Så, mit bud er, at selvom alderen bestemmer meget, så er det ligeså meget modenheden . Når mine børn kommer i den alder, er det derfor dét jeg vil kigge efter og mærke efter , men vil sige, de første gange de skal drikke/smage, der bliver det herhjemme. Og så præger vi dem i alle andre retninger end den deres mor endte i 

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

Bella&Lina skriver:

Altså umiddelbart synes jeg det er lige tidligt Nok .. Det lyder også som om at der ikke er begrænsning på? De første gange jeg fik lov at drikke alkohol, der var det ligesom en anden skriver, til fester hvor man måtte drikke 2 genstande, og hvor der samtidig var voksne . Derudover synes jeg den er svær i det hele taget. Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 16 og havde indtaget mere end blot alkohol i en alder af 14. Men kigger jeg på mine mindre brødre som er henholdsvis 13 og 17 , så ville jeg slet ikke kunne forestille mig dem drikke og slet ikke drikke dig fulde! Ham på 17 bla, jamen han er bare slet ikke dér endnu. Og har så vidt jeg ved kun smagt på bla breezers nytårsaften som vi altid holder ved mine forældre . Så, mit bud er, at selvom alderen bestemmer meget, så er det ligeså meget modenheden . Når mine børn kommer i den alder, er det derfor dét jeg vil kigge efter og mærke efter , men vil sige, de første gange de skal drikke/smage, der bliver det herhjemme. Og så præger vi dem i alle andre retninger end den deres mor endte i 

Altså jeg flyttede også hjemmefra som 16 årig og tjaa drak , hvis også lidt for meget  host ... Jeg syntes selv det er ALT for tidligt men syntes jo aldrig de skal drikke , ryge , køre knallert osv . Ha ha 

de viser endnu ikke den store interesse så har slet ikke tænkt de tanker men så kom den invitation og ved ikke helt hvordan jeg skal reagere . For mener virkelig ikke de behøver at drikke endnu. 

Anmeld Citér

18. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg fik lov at drikke vin til maden ved min konfirmation. Og derefter fik jeg lov til at få et lille glas vin eller en øl til maden hvis mine forældre også fik det, eller vi var til noget familie-tamtam. - Sjældent og jeg takkede ofte nej. 

Jeg måtte på ingen måde tage med til fester hvor der blev serveret alkohol før jeg var 16 og selv kunne købe det i butikkerne. 

Nu er min datter ikke så gammel endnu, men jeg har helt klart tænkt mig at køre samme politik. 
Jeg synes slet ikke det passer sig for 14 årige at tage til fest hvor der bliver serveret alkohol. Hvis jeg stod i din situation ville jeg nok i virkeligheden være den lede mor og sige ærgerlig, ærgerlig, sådan er det. - Det var det jeg fik at vide da jeg selv blev inviteret i den alder.

Anmeld Citér

18. november 2015

TNBC

bøllen skriver:

Okay  det var jeg slet ikke klar over. Mine drenge har endnu ikke vist den store interesse for alkolhol. Men kan høre at nogle stykker fra klassen har drukket flere gange. Syntes selv det er for tidligt. Nej har ikke den store kontakt med de andre forældre . Det er lige lavet nye klasser i år . 

Vil de gerne med til den fest? Vil de drikke?

Jeg synes ikke de skal drikke, bare fordi de andre drikker.

Anmeld Citér

18. november 2015

bøllen

MummiT skriver:

Jeg fik lov at drikke vin til maden ved min konfirmation. Og derefter fik jeg lov til at få et lille glas vin eller en øl til maden hvis mine forældre også fik det, eller vi var til noget familie-tamtam. - Sjældent og jeg takkede ofte nej. 

Jeg måtte på ingen måde tage med til fester hvor der blev serveret alkohol før jeg var 16 og selv kunne købe det i butikkerne. 

Nu er min datter ikke så gammel endnu, men jeg har helt klart tænkt mig at køre samme politik. 
Jeg synes slet ikke det passer sig for 14 årige at tage til fest hvor der bliver serveret alkohol. Hvis jeg stod i din situation ville jeg nok i virkeligheden være den lede mor og sige ærgerlig, ærgerlig, sådan er det. - Det var det jeg fik at vide da jeg selv blev inviteret i den alder.

Herhjemme har de enkelt gange fået lov at smage ROM & cola . Og øl . Men takket nej . 

Syntes heller ikke de skal til fester hvor der serveres alkohol, syntes som du skriver at de skal være ældre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.