Anonym skriver:
Vil gerne dele min erfaring med Ej sikke lej med jer.
D 8/9-2015 kontakter jeg ESL via email , min flyverdragt er gået op i sømmen ved reflekserne på det ene ben. Vi snakker om en flyverdragt som er brugt max 15-20 gange, og ser ud som ny. Der er stadigvæk reklamation på dragten.
Jeg får hurtigt svar retur og vores kommunikation er i gang. En kommunikation der hurtigt bliver temmelig rodet, da der bliver spurgt til oplysninger, jeg har svaret på i de første mails. De ting jeg spørger til bliver der ikke svaret retur på. Jeg må også et par gange rykke efter svar.
Jeg sender et billeder af fejlen i mail og vi aftaler, at jeg skal sende dragten ind, hvilket jeg gør. Jeg bliver lovet en ny dragt flere gange, bliver spurgt om jeg ønsker en dragt i en anden farve, hvilket jeg takker nej til ( da jeg ikke får min dreng i denne farve ) igen bliver jeg lovet der bliver sendt en dragt til mig. Men nu skal min dragt til syerske, hvilket er fint med mig ( så længe det bliver lavet holdbart ) Da dragten er lavet bliver den sendt retur til mig J
Men men da jeg modtager dragten ser jeg, at det virkelig ikke er lavet særligt pænt. Et er, at selv syningerne virkelig er grimme, så har syersken valgt at løse fejlen ved at sy igennem foret . Så yderstoffet & inderforet nu er syet sammen. Det vil sige, at foret ikke længere falder ordenligt inden i dragten, samt at vandtætheden er forringet.
Jeg kontakter igen ESL, som siger jeg skal sende dragten retur igen, hvilket jeg gør. Jeg sender 4 mails for, at høre hvordan & ledes , dem bliver der ikke svaret på. Dragten er nu sendt tilbage til mig igen uden ,jeg har hørt mere fra ESL.
Jeg har imellem tiden kontaktet E-Mærket da ESL er E-mærket. Deres jurist snakker med ESL, som nu mener, at der slet ikke har været talt om en reklamation. Og dragten i øvrigt er lavet fint og ikke fejler noget. Juristen får en aftale med ESL om, at de vil dække halv skade af dragten. Skal siges, at der på INTET tidspunkt er oplyst til mig, at det ikke skulle være tale om en reklamation. Men de behandler den som en reklamation.
Jeg har været i en sportsforretning & en børnetøjs butik , de har set billeder og mener begge, at der klart er tale om en reklamation & det er den grimmeste reparation, de har set. Jeg har været i en stofbutik og snakket med en syerske, som siger at dragten ikke er lavet korrekt.
Så må sige, at jeg virkelig er overrasket over ESL’s håndtering af denne sag. Aldrig har jeg oplevet noget lignende. Da jeg i min mail korrespondance giver udtryk for, at jeg syntes deres kundeservice virkelig ikke er god, får jeg besked på at min tålmodighed & tolerance da heller ikke er særlig høj.
Så COME ON – ESL er det virkelig det I kalder for GOD kundeservice.
Har kopieret dette fra forbrugerrådets hjemmeside : En afhjælpning må ikke forringe varens værdi. En reparation skal fx være udført, så man ikke kan se, at varen er repareret
Som pro. syerske hvilket jeg formoder vedkommende er, ville jeg aldrig nogensinde sende sådan noget makværk afsted. Det er da utroligt pinligt for personens professionalisme og omdømme. Alle kan da se det der er helt galt.