Jn81 skriver:
De er IKKE enæggede og de kommer (hvis jeg selv kan bestemme) på hver deres stue i børnehaven og her deres klasse når de til den tid skal i skole.... Har selv arb i bh hvor tvillinger (og søskende generelt) kom på hver deres stue (der var to stuer) netop for at de kan udvikle sig individuelt og ikke blive samlinger hele tiden... Så det er allerede planen 
Lige et lille input. Jeg er lærer på en årgang, hvor der er tre sæt tvillinger og dér har alle tre hold forældre valgt at deres tvillinger skal gå i samme klasse. Og det er overhovedet ikke et problem. De bliver behandlet forskelligt, fordi de - lige som alle de andre børn i klassen - er meget forskellige. Forældrene har meldt ud, at klassekameraterne sagtens bare kan lave legeaftaler med én af tvillingerne ad gangen eller begge på en gang - alt efter lyst, behov og interesser. Desuden har forældrene nævnt, at de i sin tid brugte lang tid på at finde ud af, om det var bedst, at de kom i den samme klasse eller hver for sig. De fandt ud af, at børnene faktisk brugte meget energi på at bekymre sig om den anden, når de var adskilt. Så de havde det faktisk bedst, når de vidste, hvor hinanden var henne. Så jeg tænker ikke, at man alerede nu behøver at tage den beslutning. Det kommer vel an på, hvilke børn man får og om de kan enes eller ej/undvære hinanden osv... Jeg har i hvertfald gode erfaringer med, at tvillingerne er i samme klasse. Tidligere har jeg dog haft et sæt tvillingedrenge, der altid konkurrede om at være bedst, få mest opmærksomhed, få flest venner - hou name it. Alt var en konkurrence og de kunne ikke enes. De ville have haft bedre af at være i hver sin klasse, får de brugte for meget energi på at være i samme rum, end adskilt.... Så se hvilke børn du får, og så tag beslutningen ud fra det...
Anmeld
Citér