Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2015

FruStolpe

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Jeg er selv tvilling. Og har hadet hvert et sekund i ens outfit med min søster.  

Husk på at vi også er selvstændige individer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Jeg er selv en tvilling og jeg mener du aldrig skal give dem ens tøj på og heller ikke den samme frisure. 

Anmeld Citér

10. oktober 2015

monedk

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Jeg venter tvillinger og har købt en masse tøj, der er da noget af det der er ens men i forskellige farver, jeg syntes det er svært at det skal være vidt forskelligt, men de behøver jo ikke have det på samtidigt tænker jeg derudover kommer de til at dele gardarobe i den første tid ellers tænker jeg det bliver vildt dyrt når nu de bruger samme str.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym

Mine kusiner er tvillinger og blev klædt ens, hvilket de hadede.

Jeg synes godt, at man kan give dem ens tøj på i forskellige farver, når de er babyer, men lad være med at tildele dem en bestemt farve hver.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

LMCG83

Jn81 skriver:

De er IKKE enæggede og de kommer (hvis jeg selv kan bestemme) på hver deres stue i børnehaven og her deres klasse når de til den tid skal i skole.... Har selv arb i bh hvor tvillinger (og søskende generelt) kom på hver deres stue (der var to stuer) netop for at de kan udvikle sig individuelt og ikke blive samlinger hele tiden... Så det er allerede planen 

Lige et lille input. Jeg er lærer på en årgang, hvor der er tre sæt tvillinger og dér har alle tre hold forældre valgt at deres tvillinger skal gå i samme klasse. Og det er overhovedet ikke et problem. De bliver behandlet forskelligt, fordi de - lige som alle de andre børn i klassen - er meget forskellige. Forældrene har meldt ud, at klassekameraterne sagtens bare kan lave legeaftaler med én af tvillingerne ad gangen eller begge på en gang - alt efter lyst, behov og interesser. Desuden har forældrene nævnt, at de i sin tid brugte lang tid på at finde ud af, om det var bedst, at de kom i den samme klasse eller hver for sig. De fandt ud af, at børnene faktisk brugte meget energi på at bekymre sig om den anden, når de var adskilt. Så de havde det faktisk bedst, når de vidste, hvor hinanden var henne. Så jeg tænker ikke, at man alerede nu behøver at tage den beslutning. Det kommer vel an på, hvilke børn man får og om de kan enes eller ej/undvære hinanden osv... Jeg har i hvertfald gode erfaringer med, at tvillingerne er i samme klasse. Tidligere har jeg dog haft et sæt tvillingedrenge, der altid konkurrede om at være bedst, få mest opmærksomhed, få flest venner - hou name it. Alt var en konkurrence og de kunne ikke enes. De ville have haft bedre af at være i hver sin klasse, får de brugte for meget energi på at være i samme rum, end adskilt.... Så se hvilke børn du får, og så tag beslutningen ud fra det... 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Benjamins'mor

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Jeg har ikke tvillinger. Men hvis jeg havde ville jeg ikke klæde dem ens. De kunne godt have samme garderobe, men så ikke have det på samme dag. 

Når jeg ser tvillinger i samme tøj synes jeg det er svært at se forskel.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Benjamins'mor

Jn81 skriver:

De er IKKE enæggede og de kommer (hvis jeg selv kan bestemme) på hver deres stue i børnehaven og her deres klasse når de til den tid skal i skole.... Har selv arb i bh hvor tvillinger (og søskende generelt) kom på hver deres stue (der var to stuer) netop for at de kan udvikle sig individuelt og ikke blive samlinger hele tiden... Så det er allerede planen 

I vores børnehave kommer søskende på hver deres stue. Men der er ét sæt tvillinger og de går på samme stue.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Carina:-)

Jeg ville ikke klæde dem ens hele tiden ,men engang imellem ville jeg nok gøre det til f.eks fest . 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

IngenKoPåIsen

Mullesmith skriver:

Klæd dem for Guds skyld aldrig ens. Især ikke hvis de i forvejen er enæggede. De er to forskellige individer og tro mig de skal nok blive sammenlignet fx "ej det var da sjovt at hun kan det når ikke den anden kan" osv. Hjælp dem for alt i verden til at udvikle sig på hver deres måde og lad dem ikke gå i skyggen af hinanden. Lad dem også komme i hver deres gruppe i børnehave hvis det er muligt og hver deres skoleklasse til den tid. 

helt uenig! Tvillinger har ofte et stort behov for at være sammen, jeg ville forlange at de kom i samme klasse! 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

TNBC

Mullesmith skriver:

Klæd dem for Guds skyld aldrig ens. Især ikke hvis de i forvejen er enæggede. De er to forskellige individer og tro mig de skal nok blive sammenlignet fx "ej det var da sjovt at hun kan det når ikke den anden kan" osv. Hjælp dem for alt i verden til at udvikle sig på hver deres måde og lad dem ikke gå i skyggen af hinanden. Lad dem også komme i hver deres gruppe i børnehave hvis det er muligt og hver deres skoleklasse til den tid. 

Men at dele dem op, det synes jeg ikke at man skal beslutte, før de kommer til den alder...

Jeg har gået i klasse med flere tvillinger(i samme klasse) og de er nok ens på nogle punkter, men de er to forskellige mennesker, om de har ens tøj, gået på samme stue i børnehave/eller samme klasse

Bare fordi de går i samme tøj, lever de da ikke i skyggen af hinanden.

Tøj, om man går det samme sted, er ikke med til at danne deres personlighed, det er forældrene og dem selv. ellers ville alle søskende jo være ens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.