Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

TNBC

Mullesmith skriver:

Desuden er der ikke noget valg i vores situation, de skal på samme stue og i samme klasse til sommer, da der kun er et spor! Det er jeg ked af da jeg synes og kan se at de har stort behov for at få hver deres vennekreds og ikke blive tiltalt som "i" hele tiden. Hader når folk spørger dem om noget, somom de burde have samme mening eller oplevelse af noget!

Det er vel noget I er nød til at sige, at I ikke vil have at de snakker til dem som om de er en.. Det er sku noget mærkeligt noget. Jeg ville aldrig snakke til tvillinger som de er en person, de er to, ligesom trillinger er 3.

Jeg ville sku da blive sur, hvis mine børn blev omtalt som en person, det er de ik. Der må i sige fra for dem, når de ikke er ældre, så de kan lære det, når de selv kan sige ordentligt fra.

Ganske enig at de ikke behøver at være helt ens hele tiden(ser jeg to piger, hver eneste dag er de klædt ens), at farverne kan være forskellige, forskellige sko, jakker... Og altså noget, men jeg har ikke noget imod at tvillinger til tider er klædt i samme tøj, også farver.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

Mullesmith

Yurie skriver:

Det er vel noget I er nød til at sige, at I ikke vil have at de snakker til dem som om de er en.. Det er sku noget mærkeligt noget. Jeg ville aldrig snakke til tvillinger som de er en person, de er to, ligesom trillinger er 3.

Jeg ville sku da blive sur, hvis mine børn blev omtalt som en person, det er de ik. Der må i sige fra for dem, når de ikke er ældre, så de kan lære det, når de selv kan sige ordentligt fra.

Ganske enig at de ikke behøver at være helt ens hele tiden(ser jeg to piger, hver eneste dag er de klædt ens), at farverne kan være forskellige, forskellige sko, jakker... Og altså noget, men jeg har ikke noget imod at tvillinger til tider er klædt i samme tøj, også farver.

Har du selv tvillinger? Du lader ikke til at vide hvordan det er nemlig?? Det er da helt fair at du ikke har noget imod at tvillinger har ens tøj på, det har jeg skam heller ikke noget imod men det har mine børn, for så er der nemlig slet ingen der kan se forskel og så er det da først at folk lader til at glemme at de rent faktisk er to og for ikke at dumme sig med navnene bare tiltaler dem som "tvillingerne" eller "i" osv. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Anonym

Jeg ville ikke klæde tvillinger ens. Ikke så meget pga "det er to forskellige individer" men fordi jeg simpelthen ikke synes det er pænt, sorry 

jeg kan godt se det kan se sødt ud engang imellem men ikke hver dag. Jeg er heller til navne med samme forbogstav, det får det hele til at stritte på mig  det skal ikke være så pænt og nydeligt det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.