Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.562 visninger
62 svar
96 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2015

Jn81

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

TNBC

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Jeg ville ikke. I hvert fald ikke hver dag. Nogle gange, kunne jeg godt, men ikke hele tiden. Som du siger, hvis man køber brugt, så er der måske kun en af hver.

Jeg læste om nogle der havde trillingepiger, de gav dem forskellige farvede sko(da de var mindre gav de dem forskellige neglelak på) for de ku sku ikke se forskel på dem(nu er de to og de kan stadigvæk ik)

Anmeld Citér

6. august 2015

modesty

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Nu har jeg ikke tvillinger, men hvis jeg havde, ville jeg aldrig klæde dem ens. 

Hvis de gerne selv vil når de bliver store nok til at bestemme, så fint nok. Men ellers ikke. Jeg synes det er vigtigt at anerkende at de er to separate individer, og tøjet kan være med til at sende et signal i den retning.

Anmeld Citér

6. august 2015

ErDetSnartNU

modesty skriver:

Nu har jeg ikke tvillinger, men hvis jeg havde, ville jeg aldrig klæde dem ens. 

Hvis de gerne selv vil når de bliver store nok til at bestemme, så fint nok. Men ellers ikke. Jeg synes det er vigtigt at anerkende at de er to separate individer, og tøjet kan være med til at sende et signal i den retning.

Jeg kunne ikke være mere enig. Personligt synes jeg faktisk at det er synd at klæde dem ens da det så virker som om at man prøver at lave dem til små kloner af hinanden - og det er de jo på ingen måde. De er små individer med deres egen personlighed og ikke en kopi af deres bror/søster.

Anmeld Citér

6. august 2015

esioul

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

jeg ville ikke klæde ens. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Hapiness is motherhood

Jeg må tilslutte mig. Jeg er altså heller ikke til at klæde dem ens. Synes man skal gøre så meget som muligt for at adskille dem, og omfavne deres forskelligheder.

Anmeld Citér

6. august 2015

God-mor

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Jeg ville klæde dem ens engang imellem, men ikke hver dag. Som de andre skriver er det vigtigt at anerkende at de er to individer og ikke et. Men at klæde dem ens engang imellem ser jeg ikke noget galt i :-) 

Anmeld Citér

6. august 2015

EnGodMor

Ville ikke klæde dem  ens 

Selvom de er tvillinger, er de stadig to personer, med hver deres personligheder 

Anmeld Citér

6. august 2015

Skouboe

Jeg har ikke selv tvillinger, og min første tanke er at jeg heller ikke ville klæde dem ens - jeg ville i høj grad ønske at forme dem som 2 individer.

Når det så er sagt, så kender jeg flere tvillingemødre og indimellem er det nemmest at klæde dem ens, og når de bliver så gamle at de har en mening, kan det være en fordel for at undgå at stå og diskutere med fx 2 årige tvillinger, hvem der skal have hvilken kjole på.

Selv de tvillinger jeg kender som har været mere eller mindre ens klædt det meste af tiden, ændrer det sig når de begynder at opfatte sig selv som selvstændige og begynder at udvikle hver deres smag.

Og så er der folk som fx min mand og hans bror, der var nødt til at have forskelligt tøj på, ellers kunne folk ikke se forskel. De havde hver deres farve i mange år.

Anmeld Citér

6. august 2015

God-mor

Jeg tænker også lidt at identitet ikke udelukkende handler om tøj. De vil jo stadig være to forskellige mennesker med hver deres personlighed som skinder igennem. Så når de har det samme tøj på engang imellem så er de jo stadig forskellige, så fordi du vælger at give dem de samme sæt på af og til betyder ikke at du ikke anerkender at de er to forskellige mennesker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.