Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2015

Mullesmith

Mor11 skriver:

Jeg tænker sådan rent økonomisk vil det være en fordel kun at have 1 sæt af hver så behøver du ikke have dobbelt af alt, men bare have én stor fælles gardarobe til dem så er det meget lettere at købe brugt

og derudover ville jeg heller ikke selv klæde dem ens. Jeg synes faktisk det er lidt kikset 

Hvorfor have et stor klædeskab istedet for hver deres. Jeg har altid fordelt tøjet til mine drenge sådan at sofus havde de grønlige nuancer og Emil de blå. På den måde hjælper jeg dem bedst i forhold til ikke at skulle gå og fortælle hvem de hver især er.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

Jn81

Mullesmith skriver:

Klæd dem for Guds skyld aldrig ens. Især ikke hvis de i forvejen er enæggede. De er to forskellige individer og tro mig de skal nok blive sammenlignet fx "ej det var da sjovt at hun kan det når ikke den anden kan" osv. Hjælp dem for alt i verden til at udvikle sig på hver deres måde og lad dem ikke gå i skyggen af hinanden. Lad dem også komme i hver deres gruppe i børnehave hvis det er muligt og hver deres skoleklasse til den tid. 

De er IKKE enæggede og de kommer (hvis jeg selv kan bestemme) på hver deres stue i børnehaven og her deres klasse når de til den tid skal i skole.... Har selv arb i bh hvor tvillinger (og søskende generelt) kom på hver deres stue (der var to stuer) netop for at de kan udvikle sig individuelt og ikke blive samlinger hele tiden... Så det er allerede planen 

Anmeld Citér

7. august 2015

Jn81

Mor11 skriver:

Jeg tænker sådan rent økonomisk vil det være en fordel kun at have 1 sæt af hver så behøver du ikke have dobbelt af alt, men bare have én stor fælles gardarobe til dem så er det meget lettere at købe brugt

og derudover ville jeg heller ikke selv klæde dem ens. Jeg synes faktisk det er lidt kikset 

Ville heller ikke havde dobbelt af ALT...  Kun noget  - da jeg netop er røget i "nåååååååååhhhh, hvor er det søde det her" fælden... Hi hi... Og gudske lov har jeg købt det på tilbud så det var MEEEEEEGET begrænset hvad de havde tilbage... Fnis fnis 

Anmeld Citér

7. august 2015

Mullesmith

Jn81 skriver:

De er IKKE enæggede og de kommer (hvis jeg selv kan bestemme) på hver deres stue i børnehaven og her deres klasse når de til den tid skal i skole.... Har selv arb i bh hvor tvillinger (og søskende generelt) kom på hver deres stue (der var to stuer) netop for at de kan udvikle sig individuelt og ikke blive samlinger hele tiden... Så det er allerede planen 

Fornuftigt 

Anmeld Citér

8. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mullesmith skriver:

Hvorfor have et stor klædeskab istedet for hver deres. Jeg har altid fordelt tøjet til mine drenge sådan at sofus havde de grønlige nuancer og Emil de blå. På den måde hjælper jeg dem bedst i forhold til ikke at skulle gå og fortælle hvem de hver især er.

Fordi det ville være praktisk når de bruger samme str  

kender da også masser af søskende med 1-3 års forskel der glad og gerne har fælles gardarobe når de når en alder hvor de bruger samme str, så er der mere tøj at vælge i mellem  

jeg oplever med tvillinger at hvis man kender dem, så kan man godt se forskel uanset om de har ens tøj på eller ej der er som regel et eller andet til forskel - et modermærke på kinden, en anden frisure, en skæv tand, stemmen er anderledes eller lign jeg gik i skole med 3 sæt enæggede twins  

Anmeld Citér

8. august 2015

Mullesmith

Mor11 skriver:

Fordi det ville være praktisk når de bruger samme str  

kender da også masser af søskende med 1-3 års forskel der glad og gerne har fælles gardarobe når de når en alder hvor de bruger samme str, så er der mere tøj at vælge i mellem  

jeg oplever med tvillinger at hvis man kender dem, så kan man godt se forskel uanset om de har ens tøj på eller ej der er som regel et eller andet til forskel - et modermærke på kinden, en anden frisure, en skæv tand, stemmen er anderledes eller lign jeg gik i skole med 3 sæt enæggede twins  

Ja man lærer jo at se forskel 

Anmeld Citér

8. august 2015

biniek

jeg kender flere der køber ens tøj i forskellige farver

der er meget sødt .

men ellers ville jeg nok altid have en forskel på.

sko, hår et eller andet  

Anmeld Citér

8. oktober 2015

et-ønske

Svarer godt nok lidt sent men jeg er mor til tve-æggede piger - inden de blev født havde jeg/vi besluttet at de ALDRIG skulle klædes ens, at de ikke skulle på samme stue/klasse osv. 

Pigerne er nu snart 17 mdr og ja de er altid ens og ja jeg håber inderligt at de får lov til at gå sammen så længe de trives med det! Faktisk forstår jeg slet ikke hvorfor det er så  magtpåliggende at skille tvillinger ad?? Vores fungere fint uden hinanden - splittes indimellem i vs til andre grupper. Og de fungere godt sammen. 

Men en ting er sikkert folk der aldrig har haft eller får tvillinger vil ikke kunne sætte sig ind i det og dem der får tvillinger ændrer måske mening - måske ikke! 

Mine piger er lige så forskellige som dag og nat - af udseende og sind, jeg synes faktisk det er rart at folk kan se at de trods alt hænger sammen, for det er ikke en skam at være tvilling, men noget ganske særligt og helt specielt 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

TNBC

Kom lige til at tænke på den her debat forleden, den handler om tvillinger, men hvad med bare søskende? Hvad mener I om at klæde dem ens(alt undtagen sko og sokker)?

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Mullesmith

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Almindelige søskende ligner heller ikke hinanden så meget som tvillinger. Hvis dine piger er enæggede og ligner hinanden meget så lad være med at klæde ens, det hør bare det hele mere problematisk for andre at kende forskel. De vil formegentlig altid skulle redegøre for hvem der er hvem uanset hvad, men ved at hjælpe dem lidt med forskelligt tøj og frisure, så kan man afhjælpe det lidt. Træls hele tiden at skulle gå i skyggen af hinanden bare fordi man er tvillinger. Tillykke med dem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.