Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

sne190810

God-mor skriver:

Jeg tænker også lidt at identitet ikke udelukkende handler om tøj. De vil jo stadig være to forskellige mennesker med hver deres personlighed som skinder igennem. Så når de har det samme tøj på engang imellem så er de jo stadig forskellige, så fordi du vælger at give dem de samme sæt på af og til betyder ikke at du ikke anerkender at de er to forskellige mennesker.

Ganske enig.

Jeg er bonusmor til et sæt tvillinger, hvor forældrene i sin tid, gik enormt meget op i de i hvert fald IKKE skulle gå i det samme, da de også gik meget ind for de var to forskellige selvstændige individer, og skulle kunne se sig selv som det gennem deres opvækst.

.. Og jeg som driller min mand nu fra tid til anden om, at deres plan ikke har virket efter hensigten, eftersom de to tvillinger er de mest uselvstændige væsener og meget gør-hvad-den-anden-gør ift. hinanden, så det faktisk går ind og hæmmer den i deres hverdag negativt en del. 

Så hvis du spørg mig - put dem i lige præcis det tøj du vil, det er sgu nok ikke det som afgør det, men nok mere hvordan du vælger at forme deres opvækst og opdragelse ;-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

TNBC

God-mor skriver:

Jeg tænker også lidt at identitet ikke udelukkende handler om tøj. De vil jo stadig være to forskellige mennesker med hver deres personlighed som skinder igennem. Så når de har det samme tøj på engang imellem så er de jo stadig forskellige, så fordi du vælger at give dem de samme sæt på af og til betyder ikke at du ikke anerkender at de er to forskellige mennesker.

Helt enig.

Jeg ville ikke gøre det hele tiden, men som du siger fordi de har den samme dragt på en gang imellem(Det er altså også bare mega nuttet), gør det jo ikke ens. Der er også mange tvillinger der senere ender med at være fuldkommen ens, og ikke bare i tøj. (hvilket er lidt skræmemnde.)

Men jeg synes altså at det er sødt nogle gange når de er samme dragt eller tøj.... 

Anmeld Citér

6. august 2015

God-mor

Yurie skriver:

Helt enig.

Jeg ville ikke gøre det hele tiden, men som du siger fordi de har den samme dragt på en gang imellem(Det er altså også bare mega nuttet), gør det jo ikke ens. Der er også mange tvillinger der senere ender med at være fuldkommen ens, og ikke bare i tøj. (hvilket er lidt skræmemnde.)

Men jeg synes altså at det er sødt nogle gange når de er samme dragt eller tøj.... 

Enig i det hele  Det kan godt blive for meget, men engang imellem kan det være meget sødt

Anmeld Citér

6. august 2015

God-mor

sne190810 skriver:

Ganske enig.

Jeg er bonusmor til et sæt tvillinger, hvor forældrene i sin tid, gik enormt meget op i de i hvert fald IKKE skulle gå i det samme, da de også gik meget ind for de var to forskellige selvstændige individer, og skulle kunne se sig selv som det gennem deres opvækst.

.. Og jeg som driller min mand nu fra tid til anden om, at deres plan ikke har virket efter hensigten, eftersom de to tvillinger er de mest uselvstændige væsener og meget gør-hvad-den-anden-gør ift. hinanden, så det faktisk går ind og hæmmer den i deres hverdag negativt en del. 

Så hvis du spørg mig - put dem i lige præcis det tøj du vil, det er sgu nok ikke det som afgør det, men nok mere hvordan du vælger at forme deres opvækst og opdragelse ;-) 

Ja lige præcis! Det sidder altså ikke i tøjet, men handler om så meget andet. Men hvis det var hver dag tvillinger kom i præcis det samme ville jeg måske tænke at det var lige i overkanten. Men det er forældres helt eget valg Og godt eksempel du har på at det ikke er det der i sidste ende betyder en dyt

Anmeld Citér

6. august 2015

TNBC

God-mor skriver:

Enig i det hele  Det kan godt blive for meget, men engang imellem kan det være meget sødt

Enig, og man kan jo få de fleste dragt og tøj i forskellige farver, så en ser bedre ud i en farve, den anden i en anden. Samme med sko(da de fleste bedst kan li en eller to slags sko, eller at begge børn bedst kan bruge den samme slags sko), så tager man dem i forskellige farver.. eller mønster..

Men ja de kan altså bare se så super søde ude, men jeg ville ikke gøre det hver dag..

Anmeld Citér

6. august 2015

God-mor

Yurie skriver:

Enig, og man kan jo få de fleste dragt og tøj i forskellige farver, så en ser bedre ud i en farve, den anden i en anden. Samme med sko(da de fleste bedst kan li en eller to slags sko, eller at begge børn bedst kan bruge den samme slags sko), så tager man dem i forskellige farver.. eller mønster..

Men ja de kan altså bare se så super søde ude, men jeg ville ikke gøre det hver dag..

Helt bestemt, der er rigtig meget der er lavet i hver sin farve men som stadig "matcher", hvis man som forældre til tvillinger ønsker det:-) Men som en anden skriver tror jeg det handler meget mere om hvordan man vælger at forme dem og opforstre dem. 

Anmeld Citér

6. august 2015

TNBC

God-mor skriver:

Helt bestemt, der er rigtig meget der er lavet i hver sin farve men som stadig "matcher", hvis man som forældre til tvillinger ønsker det:-) Men som en anden skriver tror jeg det handler meget mere om hvordan man vælger at forme dem og opforstre dem. 

Helt sikkert.

Alle søskende bliver vel mere eller mindre forskellige, og de er vel opdraget af de samme forældre. Og søskende kan jo også gå i det samme tøj(aflagt, eller hvis de er tæt i år og størrelse), men det er vel lige meget. Børn former sig forskelligt og bliver forskellige.
Så det er ikke tøjet der afgøre hvordan deres personligheder bliver

Anmeld Citér

6. august 2015

Loa

Jeg kan godt se det søde i at de matcher til dels, men ville nok selv allerhøjst putte dem i ens motiv kjoler/bluser, men i hver sin farve, så de stadig er lidt ens men ikke identiske..

Synes faktisk det er rigtig sødt/fint når man finder ud af hvad de er til hver især og så bærer deres tøjstil præg af det, selvom de er tvillinger og "ens".... Men det kan man selfølgelig først når de er lidt større...

Anmeld Citér

6. august 2015

Jn81

modesty skriver:

Nu har jeg ikke tvillinger, men hvis jeg havde, ville jeg aldrig klæde dem ens. 

Hvis de gerne selv vil når de bliver store nok til at bestemme, så fint nok. Men ellers ikke. Jeg synes det er vigtigt at anerkende at de er to separate individer, og tøjet kan være med til at sende et signal i den retning.

Ja det er også umiddelbart det jeg selv tænker... Det er jo lidt svært hvis man synes at alle andre skal behandle dem som to individer, og man så vælger at klæde dem ens... 

Anmeld Citér

6. august 2015

Jn81

Tak alle de damer for jeres input 

jeg/viber også mest til at klæde dem forskelligt, også i kraft af at vi jo MEGET gerne siger ja tak til aflagt tøj... Men røg bare i fælden på et udsalg... Men altså.. Selvom man har to kjoler af samme slags, behøver de jo ikke at få dem på samme dag... Og var det tvillinger af hver sit køn, ja så havde det hele jo ikke været noget isue 

og i har ganske ret i at identiteten ikke sidder i tøjet (og det kommer det forhåbentlig aldrig til).... Så lidt ens engang imellem og forskelligt for det meste, bliver det helt sikkert til... Så kan man altid smide dem i en sød kjole hvis man står og skal til fest eller noget... Måske...e... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.