Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2015

lineog4

Jeg er simpelthen både for glad for tøj og for ustruktureret til at tvillinger (eller for den sags skyld søskende) ville blive klædt ens her hjemme... Dog skulle jeg sy det selv (det gør jeg en del), er det absolut billigst at sy det samme især i de små størrelser for ellers har man alt for mange rester... Men sandsynligheden for de nogensinde ville få det på på samme tid er cirka lig nul 

Og skulle jeg købe ville jeg alt for nærrig og alt for vild med hele tøjbutikken til at jeg købte det samme to gange, for med de samme penge kunne jeg jo få to ting som jeg var faldet for, og så kunne de jo bare skiftes til at have det på 

Derudover har jeg også hørt om identitet og tvillinger og ville nok ikke kunne glemme det.

så nej hverken tvillinger eller søskende ville her hjemme særlig tit være klædt ens af lavpraktiske årsager (tøjet ville ikke være rent på samme tid, ikke være tørt på samme tid, ikke være øverst i bunken på samme tid), af jeg kan lide tøj hensyn og identitsskabelsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

A&F

Jeg har aldrig forstået hvad pointen er med at klæde sine tvillinger ens. Så jeg ville heller ikke klæde dem ens.

Tillykke med de to små kommende piger 

Anmeld Citér

6. august 2015

2babygirls

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Har godt mok ikke tvillinger, men piger på 2 og 4, som jeg nogle gange klæder lidt ens i tøj men i hver sin farve 

har ellers aldrig brudt mig om at det blev gjort ved mig som barn  men det er så nuttet...

Anmeld Citér

6. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg egentlig altid synes at det er  lidt synd - og måske lidt "kikset"... Både til tvillinger og søskende generelt. Det er jo mennesker - ikke påklædningsdukker. Men hver sin smag, som bekendt

Anmeld Citér

6. august 2015

LilleSpir

Jeg har aldrig forstået, hvorfor nogle er så meget imod, at tvillinger bliver klædt ens imens de er små. Jeg kan sagtens forstå, at de skal have lov til selv at bestemme, når de begynder at få en mening om det selv. Indtil da, synes jeg det er super cute at de er klædt ens. 

Anmeld Citér

6. august 2015

noder1

Profilbillede for noder1

Jeg er selv tvilling - enægget. Da min søster og jeg var små blev vi både klædt i ens tøj og forskelligt tøj. Det gør ikke nogen forskel for ens identitet og opfattelse af sig selv som et individ. Det er jo også en del af ens identitet at være tvilling. Jeg synes det er vildt sødt når tvillinger er klædt ens. Der er noget ganske særligt over og imellem tvillinger. Det må man da gerne fremhæve 

Anmeld Citér

6. august 2015

Benjamins'mor

Der er et sæt tvillinge piger på min søns stue i børnehaven, de har altid ens tøj på, også overtøj,

Anmeld Citér

7. august 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville engang i mellem, men ik hverdag.

min veninde har tvillinger og de går i. blå og grøn, da det ellers ville være umuligt at kende forskel på dem. Vh stine

Anmeld Citér

7. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker sådan rent økonomisk vil det være en fordel kun at have 1 sæt af hver så behøver du ikke have dobbelt af alt, men bare have én stor fælles gardarobe til dem så er det meget lettere at købe brugt

og derudover ville jeg heller ikke selv klæde dem ens. Jeg synes faktisk det er lidt kikset 

Anmeld Citér

7. august 2015

Mullesmith

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

Klæd dem for Guds skyld aldrig ens. Især ikke hvis de i forvejen er enæggede. De er to forskellige individer og tro mig de skal nok blive sammenlignet fx "ej det var da sjovt at hun kan det når ikke den anden kan" osv. Hjælp dem for alt i verden til at udvikle sig på hver deres måde og lad dem ikke gå i skyggen af hinanden. Lad dem også komme i hver deres gruppe i børnehave hvis det er muligt og hver deres skoleklasse til den tid. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.