Ens klædt eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2015

TNBC

Malunsesmutti skriver:

helt uenig! Tvillinger har ofte et stort behov for at være sammen, jeg ville forlange at de kom i samme klasse! 

Enig.

Kan ikke se hvorfor det er så slemt at sætte dem på samme stue eller i samme klasse... Hvad sker der ved det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

ønskebørn74

Jn81 skriver:

Hej de damer. 

Så har vi fået kønnet af vide på vores 2 guldklumper, da vi var til MD i mandags.... Det ser MEGET ud som om at vi venter os to små piger.... 

Havde lovet mig selv (og min mand ) at je ikke ville gå sådan heeeeelt fuldstændig amok i indkøb... Men men men... Har ikke helt kunne holde mig i skindet... Har købt lidt på udsalg... 

2 af hver slags... Men tænker samtidig.... Klæder I andre dem ens? Hele tiden? Nogle gange? Tænker umiddelbart selv begge dele... For har ingen planer om at købe ALT nyt... Kan sagtens købe brugt, men der er det jo mange gage "kun" 1 af hver stk tøj.... 

Det er jo egentlig ikke det store dilemma jeg kommer med her  men ville bare høre lidt erfaringer... Man ser jo også tit "alm" søskende være ens i tøjet (fx til fest osv)

• Vores gør.. Det er SÅ meget nemmere hver morgen. Men de ligner heller ikke hinanden..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mullesmith

Yurie skriver:

Men at dele dem op, det synes jeg ikke at man skal beslutte, før de kommer til den alder...

Jeg har gået i klasse med flere tvillinger(i samme klasse) og de er nok ens på nogle punkter, men de er to forskellige mennesker, om de har ens tøj, gået på samme stue i børnehave/eller samme klasse

Bare fordi de går i samme tøj, lever de da ikke i skyggen af hinanden.

Tøj, om man går det samme sted, er ikke med til at danne deres personlighed, det er forældrene og dem selv. ellers ville alle søskende jo være ens.

Alle søskende går jo heller ikke i samme gruppe i børnehaven eller er på samme alder!! Jo det er i høj grad med til at danne deres identitet at give dem ens tøj på, fordi folk derved nemmere vil se dem som to i en og de derfor også altid skal redegører for hvem der er hvem.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Malunsesmutti skriver:

helt uenig! Tvillinger har ofte et stort behov for at være sammen, jeg ville forlange at de kom i samme klasse! 

Det er bare vigtigt at tænke ti år frem og at have det med i sine overvejelser. Jeg har som lærer primært negative erfaringer med tvillinger i samme klasse - jeg "får" dem fra 7., og der kan billedet være et helt andet, end da de var seks og gerne ville være sammen i nye omgivelser. 

Fx pigen og drengen, hvor pigen rykkede enormt både fagligt og modenhedsmæssigt, mens drengen stadig var  meget umoden. Det var rædselsfuldt for ham at være den "lille" og fjollede ikke bare hjemme, men også hele skoledagen lang med søsters skrappe blik på sig. 

Så var der to piger, som var vidt forskellige af sind, og hvor den ene væltede sig i veninder og "fans" i klassen, mens den anden, mere forsigtige, altid følte sig som "det tynde øl", der fulgte med. Hun var ikke A, men B's søster. 

Nu har jeg M i 8. Han og broren har aldrig gået i samme klasse, og broren, S, har mistet sin bedsteven, der er flyttet. S føler sig alene i sin klasse, er meget afhængig af M og vil gerne skifte til hans klasse. Forældrene synes, det er en god idé, og M havde sagt ja - indtil jeg talte med ham på tomandshånd og han grædende fortalte, at han var bange for, S ville hænge på ham og ikke lade ham have sine klassekammerater for sig selv. Det havde han ikke turdet sige til forældrene, for de og S syntes jo, det var sådan en god idé. Som han sagde, så er de i forvejen sammen så meget af tiden, og han har brug for at være sig selv i skoletiden. 

Der er fire andre tvillingepar på 8. årgang. Alle i hver deres klasse. Det fungerer SÅ godt - de har noget til fælles i form af samme skole, kan vælge hinanden til i frikvartererne, men kan også nyde ikke at være "tvillingerne" konstant. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mullesmith

Malunsesmutti skriver:

jeg synes ligeså ofte de har brug for at være adskilt så de ikke skal ses som to af den samme.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

TNBC

Mullesmith skriver:

Alle søskende går jo heller ikke i samme gruppe i børnehaven eller er på samme alder!! Jo det er i høj grad med til at danne deres identitet at give dem ens tøj på, fordi folk derved nemmere vil se dem som to i en og de derfor også altid skal redegører for hvem der er hvem.

Nej alle gør ikke, men bare fordi de får det samme  tøj på, kan man klippe dem forskelligt, give dem forskellige sko(der er par engelske tvillinger, ingen kan se forskel på dem, så de har forskellige farve sko) Jeg kan bare ikke se det store problem, børnene skal nok få en mening om hvad de har på, men hvis forældrene synes det er super nuttet med det samme tøj, så lad dem dog.

Nogen tvillinger bliver vidt forskellige og andre ikke, de skal nok få deres egen personlighed, hvilket også skinner igennem, om de har ens tøj på eller ej.

Tror mig, hvor jeg bor, er der SÅ mange søskende, både tvillinger og ikke, der er klædt ens, helt ned til skoen.

Og jeg har set mange tvillinger, jeg har endnu ikke mødt nogen, der stadigvæk går ens klædt, efter er de begyndt at få deres egen mening.

Og hvis man skal redegøre hver eneste gang, så må du da møde nye mennesker ret ofte, for jeg gætter på at dem der kender børnene, kan se en forskel selvom at de har ens tøj på. Hvordan de snakker, leger, alt sådan noget.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mullesmith

Yurie skriver:

Nej alle gør ikke, men bare fordi de får det samme  tøj på, kan man klippe dem forskelligt, give dem forskellige sko(der er par engelske tvillinger, ingen kan se forskel på dem, så de har forskellige farve sko) Jeg kan bare ikke se det store problem, børnene skal nok få en mening om hvad de har på, men hvis forældrene synes det er super nuttet med det samme tøj, så lad dem dog.

Nogen tvillinger bliver vidt forskellige og andre ikke, de skal nok få deres egen personlighed, hvilket også skinner igennem, om de har ens tøj på eller ej.

Tror mig, hvor jeg bor, er der SÅ mange søskende, både tvillinger og ikke, der er klædt ens, helt ned til skoen.

Og jeg har set mange tvillinger, jeg har endnu ikke mødt nogen, der stadigvæk går ens klædt, efter er de begyndt at få deres egen mening.

Og hvis man skal redegøre hver eneste gang, så må du da møde nye mennesker ret ofte, for jeg gætter på at dem der kender børnene, kan se en forskel selvom at de har ens tøj på. Hvordan de snakker, leger, alt sådan noget.

Selv bedsteforældrene her kan tage fejl når de ikke er ens!! Jeg synes også det er fint med ens tøj men det er da kun hvis det ikke kan fåes i to farver!! Bare lad være med ens tøj det hjælper ikke børnene. Jeg taler om de enæggede tvillinger der ligner hinanden. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

TNBC

Mullesmith skriver:

Selv bedsteforældrene her kan tage fejl når de ikke er ens!! Jeg synes også det er fint med ens tøj men det er da kun hvis det ikke kan fåes i to farver!! Bare lad være med ens tøj det hjælper ikke børnene. Jeg taler om de enæggede tvillinger der ligner hinanden. 

alle kan tage fejl, men det behøver ikke have noget med tøjet at gøre.
Jeg synes bare det er voldsomt at sige, at de aldrig må have ens tøj på, aldrig gå på samme stue eller samme klasse. Måske voldsomt at sige, før de overhovedet er der.
Hvad med at vent og se når børnene når til skolealderen?

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mullesmith

Yurie skriver:

Jeg synes bare det er voldsomt at sige, at de aldrig må have ens tøj på, aldrig gå på samme stue eller samme klasse. Måske voldsomt at sige, før de overhovedet er der.

min holdning og oplevelse af det at have enæggede tvillinger er jo ikke til diskussion. Mine skal ikke være ens, det gavner dem ikke, for selv ikke folk der kender dem kan se forskel, derfor skal de da slet ikke have ens tøj på. Desuden er det i min optik et alt for stort arbejde at have to end sæt konstant når de i mit tilfælde 5 års alderen bliver beskidte konstant! Og til sidst så bare nej...bare nej til ens tøj til tvillinger! Jeg mener hvorfor egentlig?!? Hvorfor gøre det svære for folk at kende forskel! Giv dem hver sin farve istedet for. Der er mange tøjmærker der har ens modeller men i forskellige farver. Jeg synes kun det har været svært indimellem at købe tøj hvis jeg har forelsket mig i noget der kun er i en farve, men så har jeg da bare købt det og så har alt andet de har på jo været forskelligt. 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Mullesmith

Yurie skriver:

Desuden er der ikke noget valg i vores situation, de skal på samme stue og i samme klasse til sommer, da der kun er et spor! Det er jeg ked af da jeg synes og kan se at de har stort behov for at få hver deres vennekreds og ikke blive tiltalt som "i" hele tiden. Hader når folk spørger dem om noget, somom de burde have samme mening eller oplevelse af noget!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.